Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Skrzypienie - przednie zawieszenie


s177267

Rekomendowane odpowiedzi

witam, a czy może ktoś jest zorintowany który z dolnych wahaczy trzeba wymienić jak skrzypi zawieszenie. Bo mam podobny problem ale nie za bardzo chce mi się wymieniać obydwa dolne wahacze, ponieważ żaden z nich jeszcze nie stuka ale denerwuje mnie to skrzypienie przeokrutnie, czy może jedynym rozwiązaniem jest wymian obydwu dolnych wahaczy. Za pomoc z góry dziękuję

[ Komentarz dodany przez: piotr1602: 17-04-2007, 12:54 ]

ja jestem zoorientowany i powiem ci ze nie zapoznales sie z regulaminem a piszesz posty a wiec zapraszam do lektury

[ Dodano: 17-04-2007, 13:33 ]

możesz wyjaśnić o co Ci chodzi, jeśli nie chcesz to nie pomagaj, może ktoś inny będzie bardziej wyrozumiały dla nowego użytkownika forum

[ Komentarz dodany przez: bratpit: 19-04-2007, 14:00 ]

chopczik jak się do kogoś wchodzi to się puka , a jak już wleziesz to się mówi Dzień Dobry i od tego właśnie jest dział NEWBIE o którym wyraźnie jest w REGULAMINIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu tego tematu postanowiłem przejechać się z otworzonym oknem po "kocich łbach" i posłuchać czy czasem nic u mnie nie skrzypi. I rzeczywiście usłyszałem nie zbyt głosne piski przedniego zawieszenia. Po zatrzymaniu i kręceniu w miejscu kierownicą do maksymalnego skręcenia kół też było słychać skrzypienie. Wybrałem się więc do mojego speca od zawieszenia i geometrii. Jak tylko wjechałem na jego plac , zanim wysiadłem Przemek (stał przed wjazdem do warsztatu) od razu powiedział, że mam się szykować na wymianę wahacza/y.

Dagnoza:

2 wahacze górne

2 wahacze dolne

2 końcówki drążków

Dodam, że zanim do niego pojechałem nie słyszałem mocno niepokojących objawów, że z przednim zawieszeniem jest coś nie tak. Po wymianie i ustawieniu geometrii zauważyłem, że samochód lepiej reaguje na ruchy kierownicą i rzeczywiście ciszej wjeżdża na krawężniki.

Tak więc sprawdziło się w moim przypadku to, że zawieszenie trzeba po prostu sprawdzać okresowo dla pewności nawet, gdy sądzimy, że wszystko jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko wjechałem na jego plac , zanim wysiadłem Przemek (stał przed wjazdem do warsztatu) od razu

Niezłe ucho ma ten Twój mechanik tylko posłuchał i już wiedział ze prawie cała zawiecha do wymiany - nieźle. A tak na poważnie to zawias sobie można sprawdzić na szarpakach oprócz wahacza prostego na którym niewyczujemy luzu , no chyba ze już jest w takiej agoni to wtedy tak. Uszkodzony wahacz prosty objawia się właśnie skrzypieniem i radziłbym go jak najszybcij wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:quattro: witam wszystkich.Mailem taki objaw z lewej strony,posmarowalem,popsikalem WD 40 i przeszło.nagle zaczeło skrzypiec mi teraz z prawej strony.Smaruje i psikam WD40 i nic nie pomaga.Najgorzej przy wolnej jezdzie,obracaniu kierownicą i na nierownej drodze.nie wiem co jest,posmarowalem co mozna tylko,czytam wasze posty i sam nie wiem

[ Komentarz dodany przez: Iceman: 29-04-2007, 20:00 ]

kolego regulamin i dział Newbie zapraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam...koledzy mysle ze takie psikanie..moze byc niebezpieczne...i tylko pomaga w tym ze przestaje skrzypiec....mialem dokladnie to samo..jak wiekszosc z was opisuje,,,skrzypialo przy skrecie kierownica...okazalo sie niestety juz po fakcie jak pekl na sworzniu przedni dolny wachacz..dobrze ze nie jechalem szybko..kolo sie skantowalo....troszke zderzak byl do roboty...wiec warto spojrzec na to powazne ,,i nie zalatwiac tego tylko "psikaniem"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość spedyt

lukasho2, masz rację z tym psikaniem to tak jak by włączyć głośniej radio żeby nie słyszeć, taki sam efekt aż do poważnego uskodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich mi też skrzypiało w zawieszeniu pojechałem na stacje diagnostyczną bo myślałem że może jakiś wachacz do wymiany ale po sprawdzeniu okazało się ze nie ma zadnych luzów na wachaczach a skrzypienie było dalej :cry: pojechałem na drugą stacje tez nic nie wykryli spryskali mi łączenia wachaczy WD 40 przez pewien okres nie skrzypiało teraz jak słysze skrzypienie to WD 40 i po kłopocie. :audi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wahaczy to u siebie wymieniłem już wszystko . Okazuje się , że luzu na głównych nie pokazują normalne szarpaki na diagnostyce , trzeba się trochę pomęczyć i unieść koła.Piszę to ku przestrodze bo sam się tak przerobiłem. Na okresowych badaniach gdzie wyszedł dolny wachacz do wymiany pojeździem dwa miesiące i zauważyłem , że kierownica trochę ciężej się kręci zanim pojechałem do warsztatu zaliczyłem asfalt , pękł dolny wahacz a dokładnie główka. Okazuje się że w starych wahaczach stalowa kula końcówki przewierca aluminiową osłonę która akurat w tym miejscu jest cieńsza , potem wychodzi górą i jest po zabawie. Nie było żaadnych stuków tylko ciężko działająca kierownica . Dlatego czasem warto samemu walnąć się pod samochód i pomacać własnoręcznie co mu dolega .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast tez myłem auto i po tygodniu tez zaczęło skrzypiec po stronie pasażera z przodu , będe wymieniał rozrzad to zagladne ale podejrzewam że to dolny wachacz. :confused:

[ Dodano: 05-05-2007, 17:12 ]

A wóde 40 to ja moge wykompac auto albo sie napic :lol:

[ Dodano: 05-05-2007, 17:14 ]

dodam jeszcze ze wcześniej były na nie dużych dziurach słyszalne stuki ale głuche i tylko przy małych predkościach. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze byc tuleja metalowo gumowa

mam to samo

szogun sugerowal te usterke

a z tym sciaganiem... ja juz bym mial niezlego gula jak bym kupil auto, ktore sciaga

wiesz co to moze oznaczac co nie? :frown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś półtora miesiąca temu musiałem stawić czoła temu wrednemu dla ucha skrzypienu przedniego zawiasu. Na ten czas nie mogłem pozwolić sobie na wstawienie samochodu do warsztatu. Poszedłem na łatwiznę i kupiłem preparat, którym pokryłem niemal wszystkie ruchome części w zawieszeniu. Oczywiście ze szczególnym uwzględnieniem lewego głównego wahacza na który padło podejrzenie. I tak huśtałem i psiukałem :smile: . Jak do tej pory cisza. WD40 to raczej penetrator do gwintów, bądź do zacinających się mechanizmów. Ja użyłem CX80, który ma dodatkowo właściwości smarne. Polecam. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co ze skrzypieniem popsikać środkiem smarnym w aerozolu?

To już zależy od Ciebie. Ja z reguły nie oddaję samochodu na warsztat z byle powodu. Raczej sam próbuje namierzyć usterkę zanim zaprowadzę samochód do serwisu, gdzie wymienią mi większość częsci. Może problemy ze skrzypieniem w zawieszeniu (dodam, że w moim aucie wiedziałem skąd pochodzą) wynikają w każdym przypadku z innego powodu to jednak zwykłe psiukanie u mnie pomogło. Uwierz mi nie pisał bym tego gdybym moczył zawieszenie w środku smarnym w zeszłym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie chce kombinowac , tylko bede musiał bratu zapłacic za robotę wstępnie się umuwiłem na sobote co wyniknie opiszę :a4fan:

[ Dodano: 05-05-2007, 22:09 ]

dodam że tylko na wymiane rozrządu a dziś wyszły skrzypce :lol:

[ Dodano: 05-05-2007, 22:11 ]

ponadto i tak musze mu na rece patrzeć bo sam jesem mechanikiem ale maszyn kablowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...