Bartollo Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Witam kolegów Walczę z kumplem z jego a4 a konkretniej z słabym ciśnieniem oleju i kontrolką na desce. Pomiary cisnienia oleju wyszły następująco przy 90* płynu na wolnych 0,7bara przy 2 tyś 1,4bara gdzie u mnie na wolnych jest 1,5bara a przy 2tyś -2,5bara zwaliliśmy miche po pompie oleju nic nie widać,zawór wygląda ok (nie zacięty)smok czysty, panewki eleganckie (główne i korbowodowe) i jest dylemat czy wymieniać pompę czy nie (da się ją jakoś sprawdzić ?? ) a może wyciągać wałek napędu pompy vacum i pompy olejowej ? tylko pytanie czy wychodzi w stronę przodu czy w stronę skrzyni ?? (bo od strony skrzyni na bloku widać wbity brok ) Poza małym ciśnieniem oleju i kontrolką na desce auto chodzi super ma moc,dynamikę i nic nie klepie w silniku, Miał ktoś podobny przypadek ?
ayew Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 (edytowane) Mam tak w benzynie wyniki podobne na wolnych 0.5 bar przy 2 tys 1.8 bar. Splanowałem pompę bez poprawy i planuję ją wymienić bo prawdopodobnie zębatki już są wyrobione przy okazji wymienię panewki. Silnik również chodzi jak zegarek a kontrola świeci się tylko po mocnym zagrzaniu i schodzeniu z obrotów. Szczerze wątpie żeby coś innego siadło aby tak mocno wpływało na ciśnienie. Prawdopodobnie mamy tą samą pompę z tzw trzpieniem napędowym, wg mnie są wadliwe te pompy bo wiele osób tak ma. Edytowane 17 Sierpnia 2015 przez ayew
Bartollo Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Panewki na wałku pośrednim sprawdziliśmy są ok wymieniliśmy pompę oleju i ciśnienie troszkę podskoczyło tj; na wolnych 1bar przy 2 tys- 1.8bara.
ayew Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Opublikowano 27 Sierpnia 2015 (edytowane) W sumie mogliście wymienić panewki korbowe są najbardziej obciążone. Mogą wyglądać ok ale zużyte na pewno będą. Na rozgrzanym te wyniki? Jaki olej leje? Edytowane 27 Sierpnia 2015 przez ayew
Bartollo Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Na panewkach nawet politury nie zdarło. Tak na gorącym. Olej mobil1 10w40. Teraz juz lata od wymiany pompy i kontrolka się nie zapala. Wiec nic więcej nie robi.
ayew Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 (edytowane) Dziwna sprawa to ciśnienie generalnie 1.8 bar jak u mnie było przy 2000 obrotów to naprawdę jak go mocno zagrzałem to przy schodzeniu z obrotów kontrolka się paliła - jest to wartość na granicy działania czujnika 1.2-1.6 bar w przypadku 1.4 może być inaczej. Źródła podają ,że najniższe graniczne ciśnienie oleju na jałowym powinno wynosić 0.3 bar więc zapas i tak jest spory. Jeśli będzie miał problemy z kontrolką można kombinować z podmianą czujnika na np 0.9 bar. Być może gdzieś indziej gubi ciśnienie, nie znam budowy 1.9 tdi. Można też kombinować z podmianą oleju na 10w50 albo 10w60 taki olej zachowuje swoje parametry przy wyższych temperaturach więc ciśnienie na rozgrzanym powinno wzrosnąć o 0.1 - 0.2 bar, tak było u mnie lecz ja wymieniłem pompę i panewki i problem minął. Edytowane 28 Sierpnia 2015 przez ayew
Bartollo Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Czujnik w tdi ma zakres od 0.7-1.05bara wazne ze teraz kontrolka się nie zapala a nie oszczędza tej b5
Mozgu Opublikowano 23 Czerwca 2016 Opublikowano 23 Czerwca 2016 Odgrzewam kotleta. Ile powinno ksiazkowo wynosic cisnienie oleju w afn?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się