Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Wymiana skrzyni z 5 na 6 biegową


michuu23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie.

Koledzy orientujecie sie czy wymiana skrzyi 5 na 6 biegową to dużo zachodu?? Ostatnio coś mi zaczęło hałasować i mechanik wstępnie stwierdził że to skrzynia biegów :thumbdown:. Zastanawiam sie jak bede kupował czy zaraz nie wrzucić sobie 6 biegowej?? Czy koszty będą dużo wyższe. Co trzeba wymienić?? Autko a4 b6 1.9 diesel 130KM. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kiedyś mojemu koledze padła skrzynia w audi s4 c4. Skrzynia była 6 biegowa, a że taką ciężko jest dostać, chciał założyć 5 biegową. Mechanicy odradzili mu takie rozwiązanie, nie wiem dokładnie dlaczego, ale podobno pózniej mogą wystąpić jakieś problemy. Ja osobiście też bym nie kombinował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oska czy quattro?

jak quattro to nie kombinuj bo pojezdzisz tydzien i znowu skrzynia do wymiany a raczej torsen a moze i most

jak oska to mozna zaryzykowac tylko czy podejdzie obudowa walek atakujacy sprzeglo itd...

trzeba dokladnie pomierzyc

dam prosty przyklad

rocznik a4 97 w tym roku bylo okolo 30 roznych oznaczen skrzyn biegow i kazda pasuje teoretycznie :mysli: i to tylko do silnikow 1,8l

to jest istna czarna magia i w Twoim przypadku czysta loteria

rozebralem kilkadziesiat skrzyn do audi i powiem szczerze "golym" okiem nie ma roznicy w budowie ale cos podobno jest skoro mialy inne oznaczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Odgrzewam temat,moze ktoś pomoze. Chciałbym wymienic skrzynie z 5 na 6 biegów w 1.8T (FWD) bo strasznie mnie denerwuje jazda 200-210Km/h przy 6000obr ,a czesto latam po autostradach z racji tego ze mieszkam w anglii,wiec przydał by sie ten 6ty bieg.Jak felek59 zauwazył jest wiele oznaczen skrzyn,ale w miom przypadku mam nadzieje ze spasuje wszystko idealnie,bo 6tki wystepowały w 1.8T,wiec moze wystarczy wychaczyc jakas? :naughty: Z przełozeniami niepowinno byc problemów,pozatym auto po czipie,co sadzicie koledzy??[br]Dopisany: 18 Styczeń 2009, 21:03_________________________________________________Czyżby nikt nic niewiedział? :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby zmienić skrzynię z 5 na 6 w 1.9 TDI A4 B6/B7 trzeba mieć:

- skrzynię 6b,

- sprzegło 240 mm kompletne (dwumas, tarcza, docisk),

- przekładkę pomiędzy skrzynie a silnik,

- rozrusznik do 6b,

- wybierak z gałką 6 ;)

- cięgła wybieraka (drążki) z drąkiem poprzecznym,

- być może tylną podporę skrzyni z łapą centralną.

Nie wiem jak jest z wiązką elektryczną bo w A4 B5 trzeba przerobić kostke od wstecznego i przedłużyć przewody do rozrusznika.

Jak w B5 zalożyć 6b znajdziecie tu:

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_koncepcja_na_dlubniecie_parcha-t38351.0.html;msg437248#msg437248

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Odgrzewam temat,moze ktoś pomoze. Chciałbym wymienic skrzynie z 5 na 6 biegów w 1.8T (FWD) bo strasznie mnie denerwuje jazda 200-210Km/h przy 6000obr ,a czesto latam po autostradach z racji tego ze mieszkam w anglii,wiec przydał by sie ten 6ty bieg.Jak felek59 zauwazył jest wiele oznaczen skrzyn,ale w miom przypadku mam nadzieje ze spasuje wszystko idealnie,bo 6tki wystepowały w 1.8T,wiec moze wystarczy wychaczyc jakas? :naughty: Z przełozeniami niepowinno byc problemów,pozatym auto po czipie,co sadzicie koledzy??[br]Dopisany: 18 Styczeń 2009, 21:03_________________________________________________Czyżby nikt nic niewiedział? :wallbash:

Masz dużo roboty :

- wymiana dwumasu

- rozrusznik jest inny w 5 biegowej a 6

- kostka napędu jest inna (ta w liczniku)

- wszystkie łapy aluminiowe (no to może dostaniesz z skrzynią)

- wszystkie wy sprzęgliki hydraliczne

i raczej półoski nie podejdą od 5 do 6 :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- kostka napędu jest inna (ta w liczniku)

- wszystkie wy sprzęgliki hydraliczne

i raczej półoski nie podejdą od 5 do 6 :rolleyes:

Nieprawda - czujnik Halla można przełożyć z 5b do 6b bez problemu, kostka ta sama. Wysprzegnik odkręcasz i przekładasz P&P nawet bez odpowietrznia, półosie są te same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- kostka napędu jest inna (ta w liczniku)

- wszystkie wy sprzęgliki hydraliczne

i raczej półoski nie podejdą od 5 do 6 :rolleyes:

Nieprawda - czujnik Halla można przełożyć z 5b do 6b bez problemu' date=' kostka ta sama. Wysprzegnik odkręcasz i przekładasz P&P nawet bez odpowietrznia, półosie są te same.

[/quote']

Ale trzeba przekładać to jaka nieprawda :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale trzeba przekładać to jaka nieprawda

Czy Ty rozumiesz co do Ciebie się pisze? Odpinasz z jednej skrzyni i wkładasz do drugiej bo są takie same w obu :polew:

Kolego bez nerwów :gwizdanie:[br]Dopisany: 24 Styczeń 2009' date=' 20:18[/size']_________________________________________________Więc bez nerwów i żeby było jednoznacznie jasne:

- czujnik Halla czyli nadajnik do prędkościomierza zamocowany jest na zatrzasku z plastiku, zaraz przy przekładni głównej skrzyni biegów - odpinasz go w skrzyni 5 i przekładasz do skrzyni 6. Gniazdo na niego jest takie samo w obu skrzyniach,

- półosie jak wspomniałem są te same,

- wysprzęgnik a w zasadzie siłownik hydrauliczny sprzęgła jest identyczny w obu skrzyniach. Odkręcasz w skrzyni 5 i przekładasz go do 6 bez rozpinania układu hydraulicznego, po to by go później nie odpowietrzać.

Resztę elementów opisałem dokładnie co i jak trzeba przełożyć.

Sorry jeśli kogoś uraziłem, ale wydaje mi się, że starałem się pisać dość precyzyjnie co potrzeba do SWAP-a z 5 na 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg Młodego to kosztów z 8 tysi... po co dwumas zmieniać???? półosie na bank te same....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę odświeżę - opisana jest wymiana w TDI, a jak to się ma do B6 1.8T FWD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie odkurzyć ten temat.

 

Moja sytuacja wygląda tak, że niemal odgruzowałem A4 B6 TDI AWX po zakupie. Do zrobienia zostało sprzęgło oraz remont skrzyni 5-biegowej (synchronizatory pierwszego i drugiego biegu).

 

Zamiast grzebać w skrzyni 5-biegowej, pomyślałem o wymianie na 6-kę i tak trafiłem do tego tematu.

Z tego co widzę, powinienem kupić to co poniżej:

- skrzynię 6-biegową

- wybierak do skrzyni 6-biegowej

- rozrusznik do skrzyni 6-biegowej

- kompletne sprzęgło z dwumasą

- wszystkie wysprzęgliki hydraliczne

- przekładkę pomiędzy skrzynie a silnik

- cięgła wybieraka (drążki) z drążkiem poprzecznym,

- być może tylną podporę skrzyni z łapą centralną i wszystkie łapy aluminiowe do skrzyni

 

Trzeba jeszcze przedłużyć wiązkę od wstecznego.

 

W tym momencie pojawiają się cztery pytania:

- jakiego konkretnie modelu skrzyni biegów powinienem szukać (modeli jest ponoć multum)

- jak namierzyć tą przekładkę pomiędzy skrzynią a silnikiem, mowa o symbolu/oznaczeniu

- czy półosie mogłyby zostać takie same

- iść w skrzynię z motoru BRD czy HCK z 2.0TDI; priorytetem jest zejście z obrotów przy wyższych prędkościach, względem skrzyni 5-biegowej

 

Jeśli ktoś grzebał w podobnym temacie i mógłby pomóc, za poświęcony czas.podeślę zacny trunek.

Może najlepiej byłoby przypolować na szrocie w miarę kompletne auto ze skrzynią 6-biegową i stamtąd pruć graty?

 

@kepasa @jaro4444 @felek59

 

 

Edytowane przez speed_maniac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...