driver77 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Witam wszystkich. Mam problem z moim Audi A4 B6 1.9 AJM Od jakiegoś czasu niekiedy nie mogę go zapalić. Mozna kręcić rozrusznikiem a motorownia stoi. Ale nie zawsze. Niekiedy na strzał pali. Ale mogę go zgasić np pod sklepem i albo zapali albo nie. Nie ma znaczenia czy go zgasze i po 10 minutach czy 10 godz czy 10 sekundach ponownie chce zapalić. Nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny. Wykluczam rzeczy typu pompa w baku,tandem,oringi na pompkach,rozrusznik,akumulator, czujnik itp. Diagnostyka VAG - zero błędów, zero odchyleń od normy.Takie rzeczy sam diagnozuje. Natomiast elektronika,elektryka to nie jest moja mocna strona. Po przekręceniu zaplonu kontrolka świec na moment mignie tzn ze zasilanie na ECU idzie. Bezpieczniki OK, przekaźniki nie sprawdzałem. Objaw tak jakby np kręcenie na sucho, kręci kręci a nie pali. Tak jakby gdzieś pradu brakowało. A za którymś razem zapali na strzał. Niekiedy 20 razy pod rząd mogę go gasić i zapalać i jest OK by po chwili nie chciał zaskoczyć. Niekiedy się uda po 10 sekundach, a niekiedy aku umrze i ani słychu ani widu. Niekiedy wieczorem nie chce, a przyjdę rano i objaw znika. Test na 3 kluczykach, bez zmian. Moze kostka stacyjki? Moze przekaźnik jakis? Słaby styk gdzieś? ECU świruje? Konektorki na PD? Listwa (kabelki,połączenia). Miał ktoś kiedyś taki przypadek? Możesz coś doradzić? Pzdr.
rav85 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 moze pada ci czujnik położenie wału - wałka, na początku jest efekt ze raz odpala raz nie az dokumentnie padnie, wtedy kręcisz stacyjka a on kreci rozrusznikiem i nie może odpalić
driver77 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Vag by chyba coś pokazał??? Chyba ze sie mylę. Chodzi ci o czujnik wałka rozrządu czy wału głównego? Kiedyś sporadycznie mi sie to zdarzyło,ale teraz nagminnie. Niekiedy 20 razy mogę go gasić i zapalać i jest Ok, a np podjadę pod sklep i juz nie pali. Zapali, ale po bardzo długim kręceniu jak stary ursus. Zgasze i juz pali. Pojeżdzam pod dom-nie pali, przychodze rano-pali. Czary z mleka jakieś.
Tyrath Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Vag by chyba coś pokazał??? Chyba ze sie mylę. Chodzi ci o czujnik wałka rozrządu czy wału głównego? Kiedyś sporadycznie mi sie to zdarzyło,ale teraz nagminnie. Niekiedy 20 razy mogę go gasić i zapalać i jest Ok, a np podjadę pod sklep i juz nie pali. Zapali, ale po bardzo długim kręceniu jak stary ursus. Zgasze i juz pali. Pojeżdzam pod dom-nie pali, przychodze rano-pali. Czary z mleka jakieś. Vag niczego nie pokaże dopóki czujnik całkiem nie padnie.
driver77 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2015 O mniej wiecej tak to wygląda jak na tym filmiku (przykład) https://www.youtube.com/watch?v=KpQsevsFC50&feature=youtu.be Vag by chyba coś pokazał??? Chyba ze sie mylę. Chodzi ci o czujnik wałka rozrządu czy wału głównego?Kiedyś sporadycznie mi sie to zdarzyło,ale teraz nagminnie. Niekiedy 20 razy mogę go gasić i zapalać i jest Ok, a np podjadę pod sklep i juz nie pali. Zapali, ale po bardzo długim kręceniu jak stary ursus. Zgasze i juz pali. Pojeżdzam pod dom-nie pali, przychodze rano-pali.Czary z mleka jakieś. Vag niczego nie pokaże dopóki czujnik całkiem nie padnie. To za który się zabrać? Wałka rozrzadu G40 czy wału korbowego G 28?
Tyrath Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 O mniej wiecej tak to wygląda jak na tym filmiku (przykład) https://www.youtube.com/watch?v=KpQsevsFC50&feature=youtu.be Vag by chyba coś pokazał??? Chyba ze sie mylę. Chodzi ci o czujnik wałka rozrządu czy wału głównego? Kiedyś sporadycznie mi sie to zdarzyło,ale teraz nagminnie. Niekiedy 20 razy mogę go gasić i zapalać i jest Ok, a np podjadę pod sklep i juz nie pali. Zapali, ale po bardzo długim kręceniu jak stary ursus. Zgasze i juz pali. Pojeżdzam pod dom-nie pali, przychodze rano-pali. Czary z mleka jakieś. Vag niczego nie pokaże dopóki czujnik całkiem nie padnie. To za który się zabrać?Wałka rozrzadu G40 czy wału korbowego G 28? Nie wiem czy tu się tak da, ale zazwyczaj czujniki się sprawdza miernikiem. Bodajże ma mkec określoną oporność, mierzysz sobie i porównujesz z wartością jaka powinna być przy sprawnym czujniku. Najlepiej niech się wypowie, ktoś kto siedzi w temacie
sasza Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 podłaczasz vaga i próbujesz auto aż nie będzie chciało palić i wtedy patrzysz czy sa obroty wału i wałka w wartościach podczas kręcenia i masz jasność. Tak nawiasem, AJM w b6? nierealne raczej
Dev Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 Jak nie chce Ci odpalac to zdejmij przelew z filtra paliwa i zobacz czy jest paliwo.
driver77 Opublikowano 10 Września 2015 Autor Opublikowano 10 Września 2015 podłaczasz vaga i próbujesz auto aż nie będzie chciało palić i wtedy patrzysz czy sa obroty wału i wałka w wartościach podczas kręcenia i masz jasność. Tak nawiasem, AJM w b6? nierealne raczej Witam, Sprawdze co pokaże,choć powiem że ciężko się wstrzelić w taki moment. Niekiedy 20 pod rząd można go zapalać i gasić i jest OK a niekiedy podjadę pod sklep i juz nie pali. Cóż,chyba z Laptopem wpiętym trzeba caly czas jeździć. Co do wozu A4 B6 (małysz) 1.9 AJM 2001r.
sasza Opublikowano 10 Września 2015 Opublikowano 10 Września 2015 Kolego ajm nie wystepowal w b6. Wiec albo silnik swapowany albo oslpna od ajma. Zobacz kod na wlepce w bagazniku Wysłane z mojego Thunder3 45 LTE przy użyciu Tapatalka
driver77 Opublikowano 11 Września 2015 Autor Opublikowano 11 Września 2015 Kolego ajm nie wystepowal w b6. Wiec albo silnik swapowany albo oslpna od ajma. Zobacz kod na wlepce w bagazniku Wysłane z mojego Thunder3 45 LTE przy użyciu Tapatalka Audi A4 B6 zostało zaprezentowane w 2000 roku. Pojazd oparto na nowej płycie podłogowej PL46. Model ten został poddany faceliftingowi. Oprócz karoserii powiększono także o kilka centymetrów wnętrze, poprawiono właściwości jezdne i komfort dzięki zastosowaniu nowegozawieszenia wykonanego z aluminium. W składzie wyposażenia seryjnego znajdowały się m.in. ESP, wspomaganie hamulców i boczne poduszki powietrzne. W 2001 roku wprowadzono na rynek nową wersję Avant, a w 2002 roku wprowadzono Audi A4 z silnikami FSI oraz wersję kabriolet z automatycznie składanym, płóciennym dachem, która zastąpiła Audi Cabriolet. Zaoferowano także nową wersję S4 z silnikiem V8 o mocy 344 KM. Nowością było wprowadzenie bezstopniowej skrzyni biegów Multitronic dostarczonej przez zakłady LuK, która zastąpiła skrzynie Tiptronic w modelach z napędem na przednią oś. Szczegółowe dane techniczne[edytuj | edytuj kod]Silnik Silnik Pojemność Moc maksymalna Maks. moment obrotowy 1.6 1595 cm³ 102 KM (75 kW) przy 5600 obr./min 148 Nm przy 3800 obr./min 1.8 T 1781 cm³ 150 KM (110 KW) przy 5700 obr./min 225 Nm przy 1950 obr./min 1.8 T 1781 cm³ 163 KM (120 KW) przy ? obr./min ? Nm przy ? obr./min 2.0 1984 cm³ 130 KM (96 kW) przy 5700 obr./min 195 Nm przy 3300 obr./min 2.4 2393 cm³ 170 KM (125 kW) przy 6000 obr./min 230 Nm przy 3200 obr./min 1.8 T 1781 cm³ 190 KM (140 KW) przy 5700 obr./min 240 Nm przy 1950 obr./min 3.0 2976 cm³ 220 KM (162 KW) przy 6300 obr./min 300 Nm przy 3200 obr./min S4 4163 cm³ 344 KM (253 kW) przy 7000 obr./min 410 Nm przy 3500 obr./min 1.9 TDI 1896 cm³ 101 KM (74 KW) przy 4000 obr./min 250 Nm przy 1900 obr./min 1.9 TDI 1896 cm³ 115 KM (85 KW) przy 4000 obr./min 285 Nm przy 1750 obr./min 1.9 TDI 1896 cm³ 130 KM (96 KW) przy 4000 obr./min 285 Nm przy 1750–2500 obr./min 1.9 TDI 1896 cm³ 130 KM (96 KW) przy 4000 obr./min 310 Nm przy 1750 obr./min 2.5 TDI 2496 cm³ 163 KM (120 KW) przy 4000 obr./min 350 Nm przy 1500 obr./min 2.5 TDI 2496 cm³ 180 KM (132 KW) przy 4000 obr./min 370 Nm przy 1500 obr./min Cenie chęć pomocy z twojej strony,ale nie wprowadzaj mnie w błąd, bo już zaczałem szukać czy aby ktoś motorowni nie podmienił. We wlepce AJM jak byk. W karcie pojazdu AJM. 85 KW w dowodzie.
driver77 Opublikowano 26 Września 2015 Autor Opublikowano 26 Września 2015 (edytowane) Witam Panowie po dłuższej przewie. A więc: -kabloteka kompletna sprawdzona i jest OK -czujniki G 28 i G 40 odkupiłem od znajomego,który kupił i okazało się że mechanik go naciągnął. Ale zaryzykowałem i odkupiłem za symboliczna kwotę obydwa. W sumie położenia wału miałem w rozsypce ponieważ przy poruszeniu kabelkiem silnik gasł. Po oskórowaniu kabla,okazało się że wewnątrz wykruszyły się izolacje na dł około 20 cm i zwierały sie 3 kabelki. Pomimo to dalej problem z paleniem i to ze zdwojoną siłą. Po diagnostyce poszczególnych elementów brak błędów. Naprowadźcie koledzy na jakiś trop, bo kurcze tym sie już jeździć nie da. Ale jak jadę w trasę to i 500km można normalnie jechać. Nic na desce się nie zapala, zadnych spadków mocy,szarpań itp. Edytowane 26 Września 2015 przez driver77
sasza Opublikowano 29 Września 2015 Opublikowano 29 Września 2015 jak już niby osprzęt masz pewny, to zostają zimne luty w sterowniku. Podstawił bym sterownik i tyle
driver77 Opublikowano 29 Września 2015 Autor Opublikowano 29 Września 2015 (edytowane) Kurcze, nie lada problem.Ile dałem rady tyle zrobiłem:-oringi na pompkach (sprawdzone ale po logach gr 13/18/23 bardzo ładne)-przekażniki, ( wygladają OK, te w obudowie ecu też)-bezpieczniki (OK)-pompa w baku, (słychać ją, wyciągana rok temu celem wyczyszczenia i wtedy jej stan został oceniony jako sprawna)-włacznik swiateł, (zaieniony na próbę bez zmian)-soft, (sprawdzany u tunera- nie widzi odchyleń)-ecu, (niby OK)-vacum, (podciśnienia OK na całej instalacji)-pompa paliwa wbudowana w vacum (nie weryfikowany stan. Wizualnie brak wycieków)-zaworki zwrotne, (w pompie w baku OK, innego nie znalaźłem, filtr zmieniony przykręcany do podgrzewacza)-świece, (wyjęte i sprawne, zmieniane jakieś 2 lata temu BERU)-kable, (do świec ok reszta weryfikowana organoleptycznie i wizualnie)-stacyjka (nie ruszana)-imobilazer, (brak błędów na vag)-czujnik temp (OK wszystko pasuje względem VAG, po odpięciu bez zmian)-czujnik G28, (brak błędu, ale podmieniony profilaktycznie-bez zmian)-czujnik G40 (brak błedu, obroty pokazuje podczas kręcenia, zmieniony na nowy profilaktycznie- bez zmian)-regulacja pompek, stan wałka rozrządu,szklanki - (rozebrane sprawdzone, wyregulowane- bez zmian)-i z 10 jeszcze innych rzeczy.I de facto wszystko może być przyczyną. Tylko kurcze aby to wszystko zweryfikować to trza by worek części kupić za kilka tyś zł i lecieć pokolei.Jak już zapali to mozna i 500km jechać i nic się nie dzieje niepokojącego, brak zadymienia,spadków mocy,podwyższonego spalania,szarpania kontrolek na desce. Z tym że go nie gasze jak stane na fajke itp z obawy ze nie zapali.Mechanicy rozkładają ręce, ja też rozkładam ręcę. Dokładnie tak to wygląda nie pali/nie pali/pali/nie pali/pali/ jak na tym filmie szczególnie od 30 sekundy. I bez względu czy go zgaszę i zaraz zapalę, czy zgasze i upłynie trochę czasu (5 sekund/10 minut/godzina itd) https://www.youtube.com/watch?v=KpQsevsFC50 Edytowane 30 Września 2015 przez driver77 1
driver77 Opublikowano 30 Września 2015 Autor Opublikowano 30 Września 2015 (edytowane) Wyglada na dawke rozruchowa. Dziś problem z rana był nie do opanowania. Zero odzewu ze strony silnika, więc zadzwoniłem po kumpla aby przybył z kablami oraz magicznym srodkiem o nazwie ,,Plak'' Po zapodaniu w dolot dawki magicznego środka motor zapalił na strzał, choć było dość hardcorowo przez chwilę. Więc myślę że problem lezy w zasilaniu paliwem. Dziś sprawdzone przewody i pompa w baku-wszystko w porzadku, więc na jutro zegar w pompe tandem i zobaczymy ile bar podaje i czy wogóle podaje paliwo. Możliwe że pompa niedomaga??? Jeszcze tak dodatkiem. Po zapodaniu plaka wyrzucił z wydechu kłęby czarnej sadzy. Po tej operacji cały dzień palił normalnie (az byłem zdziwiony) Zobaczymy co będzie rano. Edytowane 30 Września 2015 przez driver77
Dev Opublikowano 30 Września 2015 Opublikowano 30 Września 2015 Na zimnym i na cieplym jest roznica w odpalaniu ?
marekg Opublikowano 30 Września 2015 Opublikowano 30 Września 2015 A odpalaj na włączonych światłach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się