Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

cofajace sie paliwo...2.0 tdi BPW 8v


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam panowie sprawa tego typu. paliwo sie przez noc cofa i przybywa go w silniku. przerabialem juz to i 18tys.km temu wymienione byly uszczelniacze na wtryskach.i znowu to wrocilo. moze ktos poradzi cos. myslalem o kupnie glowicy z mosieznymi gniazdami wtryskow ktos to przerabial ma jakies doswiadczenie???

Opublikowano (edytowane)

Tak na szybko to wygląda na zużyte gniazda pompek w głowicy, ale proponuje wszystko dokładnie posprawdzać.

Bo za przybywanie oleju może być odpowiedzialny DPF, a raczej problemy z jego prawidłowym działaniem, a za cofanie się paliwa może odpowiadać pompa tandemowa, albo nieszczelność na wężykach paliwowych :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

nie wiem czy to istotne ale jak jest cieplo to odpala zawsze bez problemu. ostatnio jak temp. spadla ponizej 11`c to nie chcial zapalic.

Opublikowano

A jak już zapalił to puścił szaro -białego bąka z niespalonego paliwa ? :naughty:

Jeżeli tak, to może być problem z dawkami rozruchowymi :hi:

Opublikowano

wlasnie nic zero dymu. mam dpf moze czysci dym. jak juz zapali po po kreceniu okolo 20sec to delikatnie telepie buda nie mylic z praca na 3 cylindry;) a i nie wachluje obrotami. ostatno przez 12tys.km nazbieralo sie w silniku 1.2l wiecej oleju.

Opublikowano

jak dla mnie - kleka ci vacumpompa-paliwa. do tego przybywanie oleju w ilosci takjak piszesz -1,2L wiecej oleju -to juz sporo rozrzadzona oliwa - niebezpieczne dla silnika-panewek.

Opublikowano

auto stoi u mechanika od wtorku po niedzieli maja szukac przyczyny. vacum by tyle namieszala i by przelewala rope do silnika?

Opublikowano

A jak się mają pompki!

Opublikowano

chyba ok nie sprawdzalem ich.

Opublikowano

Bo mi przybywało oleju przy walniętych wtryskiwaczach!

Opublikowano

a silnik wporzadku czy cos sie dzialo.?

Opublikowano

auto stoi u mechanika od wtorku po niedzieli maja szukac przyczyny. vacum by tyle namieszala i by przelewala rope do silnika?

tsss... no oczywiscie ,stary myk z rękawicą w 1.9TDI a BPW 2.0 to rozwiercony 1.9. ale niestety aby sie przekonac czy to wina vacum trzeba włozyc na testy 2gą...

Opublikowano

auto stoi u mechanika od wtorku po niedzieli maja szukac przyczyny. vacum by tyle namieszala i by przelewala rope do silnika?

tsss... no oczywiscie ,stary myk z rękawicą w 1.9TDI a BPW 2.0 to rozwiercony 1.9. ale niestety aby sie przekonac czy to wina vacum trzeba włozyc na testy 2gą...

co za myk...?

Opublikowano

Bo mi przybywało oleju przy walniętych wtryskiwaczach!

W CR-ze jak się wtrysk nie domyka to paliwo wtryskuje cały czas :decayed:

Tutaj w PD-kach takiej sytuacji nie może być ze względów konstrukcyjnych :P

Za przybywanie paliwa w nich mogą odpowiadać :

- zużyte uszczelniacze pompowtrysków , albo wyrobione ich gniazda,

- problemy z silnikiem, czujnikiem różnicy ciśnień, albo nadmiernie zapopielony DPF, skutkujące bardzo częstą aktywną jego regeneracją ,

- uszkodzone wewnętrzne uszczelnienia w tandempompie , powodujące przedostawanie się paliwa do oleju silnikowego ( tandem jest smarowany ciśnieniowo z magistrali głowicy) ,

- mikropęknięcie głowicy pomiędzy szyną paliwową a przestrzenią olejową głowicy . :hi:

Opublikowano (edytowane)

postawiona diagnoza uszkodzone gumki wtryskow. gniazda nie wygladaja zle maja leciutki zadziorek ale to ponoc standard. wypoleruja to delikatnie papierem i do zlozenia. ma niby latac.

Edytowane przez bubson22
Opublikowano

i fura do testowania i nagminnego obserwowania stanu oleju. najlepiej oleju nalej tak abys miał =1/2 na bagnecie. bo te bagnety w 2u litrówkach to patola...

Opublikowano

i fura do testowania i nagminnego obserwowania stanu oleju. najlepiej oleju nalej tak abys miał =1/2 na bagnecie. bo te bagnety w 2u litrówkach to patola...

tak jak mowisz bede obserwowal co sie dzieje.oleju chyba wlac 3.6l?

Opublikowano (edytowane)

nalej najpierw 3L - zapal silnik niech się nagrzeje do tych 90* zgaś odczekaj z 5-10min,spr poziom i wtedy dolewaj po setulce aby osiągnąć 1/2 - ja bynajmniej tak właśnie robię gdy jest problem przybywania ON do oleum...

sprzęty/instrukcje regulacji PD masz....??

Edytowane przez SotoM
Opublikowano (edytowane)

postawiona diagnoza uszkodzone gumki wtryskow. gniazda nie wygladaja zle maja leciutki zadziorek ale to ponoc standard. wypoleruja to delikatnie papierem i do zlozenia. ma niby latac.

Jak masz czujnik zegarowy, to proponuje wrzucić po kolei pompki bez uszczelniaczy w ich gniazda i porównać ich luzy kiwając nimi na boki w płaszczyźnie wzdłużnej auta, a następnie poprzecznej :P

Będziesz wtedy w stanie ocenić czy oringi mają szanse jeszcze utrzymać szczelność, jak nie to czapka do wymiany albo regeneracja gniazd pompek :whistling:

Jak dobrze pamiętam , to wcześniej pisałeś że parę naście tysięcy temu uszczelniacze wymieniałeś, jeżeli tak , to albo jest już problem z gniazdami , albo wcześniej mechanik skasował Cię za robotę i graty których nie wymienił :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

ja tylko zamowilem olej u dzika i dzis im zawioze. oni reszte zrobia. mam nadzieje ze bedzie latac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...