Maciekkk1531 Opublikowano 6 Września 2015 Opublikowano 6 Września 2015 Witam. Jestem nowy na forum jak i nowym nabywcą Audi A4 B5. Chciałbym się dowiedzieć na temat climatronic'a odnośnie trybu "Auto"? Tyle co wiem na trybie Auto to powinno się ustawić tylko temperaturę i on sam dostosuje prędkość nawiewu jak i kierunek nawiewu. Ale u mnie jest tak że jak załączam tryb auto i dostosowuje temperaturę np. 22°C i na dworze jest 14 °C to climatronic sam ustawia prędkość nawiewu ale max tylko do 3 kresek, a powinno być raczej tak że na początku w trybie auto powinno nagrzewać z szybsza prędkością nawiewu, a potem jak będzie się zbliżał do żądanej temperatury to powinien zmniejszać prędkość nawiewu, (chyba na tym polega t ryb auto?) lecz rąk nie jest. Chyba że samemu zwiększenie prędkość tylko że wtedy to tryb auto nadal jest załączony, lecz włącza się sterowanie manualne prędkością nawiewu. Proszę o pomoc i doradzanie mi czy jest tak jak powinno być i czy tak powinien działać climatronic w trybie auto? Ponieważ miałem styczność juz z climatronicem w Passacie B5 i tam jak się ustawili tryb auto to nagrzewał, lub schładzał do żądanej temperatury z większą prędkością a jak już temperatura się zbliżała do określonej to zmniejszał prędkośći tylko podtrzymywał temperaturę. Czy w Audi tak powinno być? Z góry dziękuję.
Muskel1 Opublikowano 6 Września 2015 Opublikowano 6 Września 2015 (edytowane) W trybie auto Climatronic sam regulule prędkości i kierunek nawiewu do pożądanej ustawionej temperatury. Jezeli silnik jest zimny a ty ustawisz większą temp. w aucie niż ta na zewnątrz auta, Climatronic zwiększy obroty nawiewu dopiero w miarę rosnącej temperatury silnika. Wyjątek stanowi tutaj uruchomienie odszraniania/osuszania przedniej szyby. Po aktywowaniu tej funkcji nawiew skierowany jest pełną mocą na szybę przednia (nawet na zimnym silniku). Edytowane 6 Września 2015 przez Muskel1
Stepel66 Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 Potwierdzam Muskel 1 . Dodatkowo jak włączysz tylko auto i nie klikniesz econ klima cały czas chodzi, co w passacie miałeś albo econ albo auto a tutaj możesz i to i to na raz
Maciekkk1531 Opublikowano 7 Września 2015 Autor Opublikowano 7 Września 2015 (edytowane) No tak właśnie climatronic powinien działać że jak się rozgrzeje silnik to zwiększa prędkość nawiewu żeby ogrzać a potem jak osiągnie określoną temperaturę to zmniejszać prędkość i utrzymywać tylko tą temperaturę. A u mnie jak teraz na dworze jest 11°C, w środku na climatronicu ustawiłem 23°C i po odpaleniu zimnego silnika są 3 kreski prędkości nawiewu i nawet jak się silnik rozgrzał do 90°C to i tak nadal są 3 kreski nawiewu :/. Dzieje się tak również na rogrzanym silniku nawet jak zwiększe temperaturę do 29°C w trybie auto to i tak nadal są 3 kreski prędkości nawiewu, a wiem że powinno zwiększyć prędkość gdy ustawiam większą temperaturę na climatronicu aby ogrzać i potem zmniejszać by utrzymywać. Bynajmniej tak właśnie w Passacie było. Jak tu jest właśnie z tym to nie wiem :/ Mam starszy typ climatronica, ten na 2 ekraniki, jeszcze bez trybu 'econ'. Edytowane 7 Września 2015 przez Maciekkk1531
Muskel1 Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 Podpinałeś wtyczkę diagnostyczną albo sprawdzałeś na climatronicu czy są jakieś błędy zapisane?
Maciekkk1531 Opublikowano 7 Września 2015 Autor Opublikowano 7 Września 2015 Na climatronicu pokazuje mi błędy 13.5 i 15.7 na przemian. Co to oznacza?
chudineze Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 Na climatronicu pokazuje mi błędy 13.5 i 15.7 na przemian. Co to oznacza? Ehh jak się nie chce szukać ->http://a4-klub.pl/index.php?/topic/26-kody-klimatronika/
Maciekkk1531 Opublikowano 7 Września 2015 Autor Opublikowano 7 Września 2015 (edytowane) 15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana 13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada, *13.5 (zobacz poniżej *13.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę Klapa powietrza znalazłem. I jest otwarta. Poniżej zdjęcie. Co dalej zrobić? Zauważyłem że ta klapa powietrza nie zamyka się. Myślałem że ona służy do obiegu zamkniętego lecz to nie jest ta klapa. Do obiegu zamkniętego jest poniżej tej. Podpowie mi ktoś jak podłączyć ten silniczek od klapy 'na krotko' tej co jest na zdjęciu? Wyczytałem że ona zadziała jak się podłączy ją na krótko. Lub kiedy powinna się zamknąć ta klapa która jest na zdjęciu? Ponieważ może ona działa tylko nie wiem jak sprawdzić to :/ narazie jest ciągle otwarta. A jak sprawdzić czy działa i kiedy powinna się zamknąć to nie wiem :/ Edytowane 7 Września 2015 przez Maciekkk1531
Muskel1 Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 Ta klapa reguluje dopływ powietrza z zewnątrz, w zależności od różnicy ustawionych temp. Oprucz tego powinna na włączonym obiegu wew. powinna sie zamknąć (jeżeli się nie mylę?). Nie podpinaj "na krótko" jeżeli masz VCDS powinno dać radę zrobić nastaeienia podstawowe klapek (Kalibrację ). Przynajmniej tak jest od B6. Może w B5 jeszcze nie ale nie jestem w 100% pewny.
Maciekkk1531 Opublikowano 7 Września 2015 Autor Opublikowano 7 Września 2015 To że się ta klapa nie zamyka to może być przyczyną nie działającej automatycznej prędkości nawiewu? Bo nie wiem czy to to jest przyczyną tego że nie ma automatycznej regulacji prędkości nawiewu w trybie auto.
Bartollo Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 Ta górna klapa jest po to aby przymykała sie wraz ze wzrostem prędkości a dzieje sie to po to aby powietrze nie było wtłaczane na sile w kanał a przez to słychać szum powietrza w kabinie. U mnie czasem sie blokuje (15.7 na serwisowym) i wtedy przy ok 120km/h szumi powietrze jak bym miał okno uchylone. Ale klimatronik idealnie wachluje prędkością nawiewu.
Maciekkk1531 Opublikowano 7 Września 2015 Autor Opublikowano 7 Września 2015 U mnie gdy na dworze właśnie jest 11°C, a mam ustawioną temperaturę na climatronicu 23°C to na.zimnym silniku zanim się rozgrzeje to jest 1 kreska, a gdy zaczyna się rozgrzewa to wzrasta do 2 kresek i potem do 3. I na 3 kresach się zatrzymuje. Powiedz mi czy to jest normalne? Że maksymalnie wzrośnie do 3 kresek jak jest taka różnica temperatur? Jak jest u Ciebie? Do 3 kresek tez tylko wzrasta czy prędkość nawiewu jest większa? Bo nie wiem czy tak powinno być.
Muskel1 Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 (edytowane) Jak sie silnik rozgrzeje zwiększ temp. na max i zobacz czy obroty dmuchawy wzrosną. Climatronic nie dmucha aż tak mocno nagrzewając wnętrze więc jest to raczej normalne. Jedynie gdy włączysz odmrażanie przednej szyby daje na max. Jak jest u Ciebie z odmrażaniem? Dmucha na max czy też 3 kreski? Edytowane 7 Września 2015 przez Muskel1
Maciekkk1531 Opublikowano 7 Września 2015 Autor Opublikowano 7 Września 2015 (edytowane) Odmrażanie przedniej szyby jak nacisne guzik to włącza się klimatyzacja i prędkość nawiewu zwiększa się do 8 kresek. Jak się silnik rozgrzeje do 90°C I zwiększe temperaturę z 23°C do 29°C czy na HI to się prędkość nawiewu nie zwiększa a powinna sama gdy jest w trybie auto. Nie wiem czy to dobrze wszystko jest :/ Proszę o podpowiedzi jak to jest u was? Bo ja mam.pierwszy raz styczność z takim climatroniciem bo w Passacie jest inny i niestetu nie wiem czy tak powinno być czy coś jest źle/uszkodzone? Edytowane 7 Września 2015 przez Maciekkk1531
Stepel66 Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 U mnie teraz jak jest na dworzu 8*C i ustawiłem wewnątrz 25*C , odpalając na zimnym silniku była jedna kreska i zwiększał się nadmuch po przejechaniu kilku km, doszło do 6 kresek i jak zrobiło się ciepło to spadało aż spadło do 2 kresek
Bartollo Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 U mnie jest tak jak u kolegi powyżej wiec u Ciebie jest cos nie bardzo
karaluch8 Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 Dodam że mam to samo, co autor tematu. Ustawiam LO, obroty max, daje np 23 stopnie, 3 kreski. Nic się nie zwiększa, nie zmniejsza. Dodam że pod vag'iem - żadnych błędów.
Maciekkk1531 Opublikowano 8 Września 2015 Autor Opublikowano 8 Września 2015 (edytowane) To co może być przyczyną tego że tak się dzieje? :/ jeżeli już nie mam błędów Jak sprawdzałem na VAGu. Jakiś czujnik uszkodzony czy może cały climatronic do wymiany? Edytowane 8 Września 2015 przez Maciekkk1531
Bartollo Opublikowano 9 Września 2015 Opublikowano 9 Września 2015 A masz możliwość podmiany klimatronica ?
Maciekkk1531 Opublikowano 10 Września 2015 Autor Opublikowano 10 Września 2015 No właśnie nie mam takiej możliwości. Ale zauważyłem jak na dworze było 15°C I ustawiłem na climatronicu 20°C to doszło do 5 kresek prędkości nawiewu w trybie Auto. A potem jak zwiększyła temperaturę do 25 °C to spadła prędkość nawiewu do 3 kresek wiec nie wiem co może być nie tak :/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się