Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nawiew a tryb Auto?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem nowy na forum jak i nowym nabywcą Audi A4 B5. Chciałbym się dowiedzieć na temat climatronic'a odnośnie trybu "Auto"? Tyle co wiem na trybie Auto to powinno się ustawić tylko temperaturę i on sam dostosuje prędkość nawiewu jak i kierunek nawiewu. Ale u mnie jest tak że jak załączam tryb auto i dostosowuje temperaturę np. 22°C i na dworze jest 14 °C to climatronic sam ustawia prędkość nawiewu ale max tylko do 3 kresek, a powinno być raczej tak że na początku w trybie auto powinno nagrzewać z szybsza prędkością nawiewu, a potem jak będzie się zbliżał do żądanej temperatury to powinien zmniejszać prędkość nawiewu, (chyba na tym polega t ryb auto?) lecz rąk nie jest. Chyba że samemu zwiększenie prędkość tylko że wtedy to tryb auto nadal jest załączony, lecz włącza się sterowanie manualne prędkością nawiewu.

Proszę o pomoc i doradzanie mi czy jest tak jak powinno być i czy tak powinien działać climatronic w trybie auto? Ponieważ miałem styczność juz z climatronicem w Passacie B5 i tam jak się ustawili tryb auto to nagrzewał, lub schładzał do żądanej temperatury z większą prędkością a jak już temperatura się zbliżała do określonej to zmniejszał prędkośći tylko podtrzymywał temperaturę.

Czy w Audi tak powinno być?

Z góry dziękuję.

Opublikowano (edytowane)

W trybie auto Climatronic sam regulule prędkości i kierunek nawiewu do pożądanej ustawionej temperatury. Jezeli silnik jest zimny a ty ustawisz większą temp. w aucie niż ta na zewnątrz auta, Climatronic zwiększy obroty nawiewu dopiero w miarę rosnącej temperatury silnika. Wyjątek stanowi tutaj uruchomienie odszraniania/osuszania przedniej szyby. Po aktywowaniu tej funkcji nawiew skierowany jest pełną mocą na szybę przednia (nawet na zimnym silniku).

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Potwierdzam Muskel 1 . Dodatkowo jak włączysz tylko auto i nie klikniesz econ klima cały czas chodzi, co w passacie miałeś albo econ albo auto a tutaj możesz i to i to na raz :)

Opublikowano (edytowane)

No tak właśnie climatronic powinien działać że jak się rozgrzeje silnik to zwiększa prędkość nawiewu żeby ogrzać a potem jak osiągnie określoną temperaturę to zmniejszać prędkość i utrzymywać tylko tą temperaturę. A u mnie jak teraz na dworze jest 11°C, w środku na climatronicu ustawiłem 23°C i po odpaleniu zimnego silnika są 3 kreski prędkości nawiewu i nawet jak się silnik rozgrzał do 90°C to i tak nadal są 3 kreski nawiewu :/. Dzieje się tak również na rogrzanym silniku nawet jak zwiększe temperaturę do 29°C w trybie auto to i tak nadal są 3 kreski prędkości nawiewu, a wiem że powinno zwiększyć prędkość gdy ustawiam większą temperaturę na climatronicu aby ogrzać i potem zmniejszać by utrzymywać. Bynajmniej tak właśnie w Passacie było.

Jak tu jest właśnie z tym to nie wiem :/

Mam starszy typ climatronica, ten na 2 ekraniki, jeszcze bez trybu 'econ'.

6ms9u56s.jpg

mc4lcjjn.jpg

Edytowane przez Maciekkk1531
Opublikowano

Podpinałeś wtyczkę diagnostyczną albo sprawdzałeś na climatronicu czy są jakieś błędy zapisane?

Opublikowano

Na climatronicu pokazuje mi błędy 13.5 i 15.7 na przemian. Co to oznacza?

Opublikowano (edytowane)

15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana

13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada, *13.5 (zobacz poniżej

*13.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę

Klapa powietrza znalazłem. I jest otwarta. Poniżej zdjęcie. Co dalej zrobić?

3i8l2pzk.jpg

Zauważyłem że ta klapa powietrza nie zamyka się. Myślałem że ona służy do obiegu zamkniętego lecz to nie jest ta klapa. Do obiegu zamkniętego jest poniżej tej.

Podpowie mi ktoś jak podłączyć ten silniczek od klapy 'na krotko' tej co jest na zdjęciu? Wyczytałem że ona zadziała jak się podłączy ją na krótko.

Lub kiedy powinna się zamknąć ta klapa która jest na zdjęciu? Ponieważ może ona działa tylko nie wiem jak sprawdzić to :/ narazie jest ciągle otwarta. A jak sprawdzić czy działa i kiedy powinna się zamknąć to nie wiem :/

Edytowane przez Maciekkk1531
Opublikowano

Ta klapa reguluje dopływ powietrza z zewnątrz, w zależności od różnicy ustawionych temp. Oprucz tego powinna na włączonym obiegu wew. powinna sie zamknąć (jeżeli się nie mylę?). Nie podpinaj "na krótko" jeżeli masz VCDS powinno dać radę zrobić nastaeienia podstawowe klapek (Kalibrację ). Przynajmniej tak jest od B6. Może w B5 jeszcze nie ale nie jestem w 100% pewny.

Opublikowano

To że się ta klapa nie zamyka to może być przyczyną nie działającej automatycznej prędkości nawiewu?

Bo nie wiem czy to to jest przyczyną tego że nie ma automatycznej regulacji prędkości nawiewu w trybie auto.

Opublikowano

Ta górna klapa jest po to aby przymykała sie wraz ze wzrostem prędkości a dzieje sie to po to aby powietrze nie było wtłaczane na sile w kanał a przez to słychać szum powietrza w kabinie. U mnie czasem sie blokuje (15.7 na serwisowym) i wtedy przy ok 120km/h szumi powietrze jak bym miał okno uchylone. Ale klimatronik idealnie wachluje prędkością nawiewu.

Opublikowano

U mnie gdy na dworze właśnie jest 11°C, a mam ustawioną temperaturę na climatronicu 23°C to na.zimnym silniku zanim się rozgrzeje to jest 1 kreska, a gdy zaczyna się rozgrzewa to wzrasta do 2 kresek i potem do 3. I na 3 kresach się zatrzymuje. Powiedz mi czy to jest normalne? Że maksymalnie wzrośnie do 3 kresek jak jest taka różnica temperatur?

Jak jest u Ciebie? Do 3 kresek tez tylko wzrasta czy prędkość nawiewu jest większa? Bo nie wiem czy tak powinno być.

Opublikowano (edytowane)

Jak sie silnik rozgrzeje zwiększ temp. na max i zobacz czy obroty dmuchawy wzrosną. Climatronic nie dmucha aż tak mocno nagrzewając wnętrze więc jest to raczej normalne. Jedynie gdy włączysz odmrażanie przednej szyby daje na max. Jak jest u Ciebie z odmrażaniem? Dmucha na max czy też 3 kreski?

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)

Odmrażanie przedniej szyby jak nacisne guzik to włącza się klimatyzacja i prędkość nawiewu zwiększa się do 8 kresek.

Jak się silnik rozgrzeje do 90°C I zwiększe temperaturę z 23°C do 29°C czy na HI to się prędkość nawiewu nie zwiększa a powinna sama gdy jest w trybie auto. Nie wiem czy to dobrze wszystko jest :/

Proszę o podpowiedzi jak to jest u was? Bo ja mam.pierwszy raz styczność z takim climatroniciem bo w Passacie jest inny i niestetu nie wiem czy tak powinno być czy coś jest źle/uszkodzone?

Edytowane przez Maciekkk1531
Opublikowano

U mnie teraz jak jest na dworzu 8*C i ustawiłem wewnątrz 25*C , odpalając na zimnym silniku była jedna kreska i zwiększał się nadmuch po przejechaniu kilku km, doszło do 6 kresek i jak zrobiło się ciepło to spadało aż spadło do 2 kresek

Opublikowano

U mnie jest tak jak u kolegi powyżej :) wiec u Ciebie jest cos nie bardzo :)

Opublikowano

Dodam że mam to samo, co autor tematu. Ustawiam LO, obroty max, daje np 23 stopnie, 3 kreski. Nic się nie zwiększa, nie zmniejsza. Dodam że pod vag'iem - żadnych błędów.

Opublikowano (edytowane)

To co może być przyczyną tego że tak się dzieje? :/ jeżeli już nie mam błędów Jak sprawdzałem na VAGu. Jakiś czujnik uszkodzony czy może cały climatronic do wymiany?

Edytowane przez Maciekkk1531
Opublikowano

A masz możliwość podmiany klimatronica ?

Opublikowano

No właśnie nie mam takiej możliwości.

Ale zauważyłem jak na dworze było 15°C I ustawiłem na climatronicu 20°C to doszło do 5 kresek prędkości nawiewu w trybie Auto. A potem jak zwiększyła temperaturę do 25 °C to spadła prędkość nawiewu do 3 kresek wiec nie wiem co może być nie tak :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...