Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Jakie są objawy zużycia przegubów półosi wewnętrznych ?


MarEsp

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie : Wymieniłem w lutym 2008 r. przeguby zewnętrzne - przestało pukać i strzelać przy skręcaniu koła maksymalnym i przyśpieszaniu jednoczesnym, ale trochę pykało nawet zaraz po wymianie. Aktualnie po 7 tysiącach kilometrów przebiegu (po 7 miesiącach od wymiany) strzela i pyka gorzej niż przed wymianą w lutym.

Pytanie czy jest to spowodowane tym że nie wymieniłem przegubów wewnętrznych razem z zewnętrznymi ?

Dodam że podczas jazdy na wprost można 210 km/h jechać i kierownica nie drgnie. Również przy niewielkim skręcie i max przyśpieszaniu nic nie strzela, tylko przy dużym skręcie i jednoczesnym ruszaniu.

Jakie są objawy zużycia przegubów półosi zewnętrznych i wewnętrznych ?

Wniosek że zewnętrzne przeguby były złej jakości , czy też trzeba jeszcze wewnętrzne przeguby wymienić, a może całe półośki z kompletem przegubów ? :hi::no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reguły zewnętrzne przeguby zużywają się szybciej niż wewnętrzne ponieważ przy skręcie mają znacznie większe wychylenie.Jednak nie jest wykluczone,że zużyły się właśnie te drugie. można sprawdzić to w następujący sposób:podnieś przód auta do góry wrzuć np. 3 bieg i przy obracających się kołach skręcaj nimi naprzemian w lewo i prawo do oporu. przyjrzyj się i osłuchaj przeguby powinno być słychać który przegub jest zużyty weź sobie kogoś do pomocy by obracał kierownicą. Drugi sposób to wyjąć przegub z piasty i sprawdzić ręką czy przy obracaniu raz w jedną raz w drugą stronę nie ma luzu pomiędzy przegubem a półosią.Sprawdź też czy osłony są całe. Półosiek o ile są proste i wielokliny całe to nie ma sensu wymieniać by zbędnych kosztów sobie nie robić. objawy to stukanie przy skręcie,przy przyśpieszaniu i zwalnianiu,widziałem już tak dojechane przeguby ,że szarpało kierownicą nawet przy jeździe na wprost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reguły zewnętrzne przeguby zużywają się szybciej niż wewnętrzne ponieważ przy skręcie mają znacznie większe wychylenie.Jednak nie jest wykluczone,że zużyły się właśnie te drugie. można sprawdzić to w następujący sposób:podnieś przód auta do góry wrzuć np. 3 bieg i przy obracających się kołach skręcaj nimi naprzemian w lewo i prawo do oporu. przyjrzyj się i osłuchaj przeguby powinno być słychać który przegub jest zużyty weź sobie kogoś do pomocy by obracał kierownicą. Drugi sposób to wyjąć przegub z piasty i sprawdzić ręką czy przy obracaniu raz w jedną raz w drugą stronę nie ma luzu pomiędzy przegubem a półosią.Sprawdź też czy osłony są całe. Półosiek o ile są proste i wielokliny całe to nie ma sensu wymieniać by zbędnych kosztów sobie nie robić. objawy to stukanie przy skręcie,przy przyśpieszaniu i zwalnianiu,widziałem już tak dojechane przeguby ,że szarpało kierownicą nawet przy jeździe na wprost.

Dzięki ale po podniesieniu przodu i włączeniu 3 biegu nie będzie chyba obciążenia a przeguby strzelają właśnie przy skręcie i ruszaniu z miejsca, gdy jest duże obciążenie na przegubach bo ruszają 1,3 tony żelastwa z miejsca..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nacisnij lekko hamulec i juz bedzie mial ciezej :mysli:

Nic dodać nic ująć zresztą przegub bedzie tykał nie tylko przy ruszaniu. znajdź kawałek placu i pojeździj w kółko na pełnym skręcie.powinienneś zaraz wyczaić który przegub jast walnięty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby uszkodzone były przeguby wewnętrzne lub wyrównoważnik na prawej półosi to pukanie i temu podebne odgłosy bylyby słyszalne przy jeździe na wprost, skoro puka przy skręcie to odpowiedź nasuwa się sama -przegub zewnętrzny - jeśli strzela i puka przy skręcie w prawo to uszkodzony przegub lewy i odwrotnie gdyż zewnętrzny przegub zawsze przenosząc większe obciążenie będzie pukał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Niekoniecznie stukać będzie lewy przegub przy skręcie w prawo, i odwrotnie. Mi lekko postukiwało coś przy skręcie w lewo i przyspieszaniu. Po 2000km stukanie zaczęło być bardziej uchwytne - padł lewy przegub (pęknięta osłona przegubu). Co ciekawe, jego stukanie wogóle nie było słyszalne przy przyspieszaniu, nawet ruszaniu z miejsca, i kołach skręconych w prawo. Dziś wymieniam lewy przegub na Lobo i osłonę prawego przegubu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne sie do tematu ,poniewaz dzis przy ruszaniu ze skreconymi kołami do konca w prawo zatrykal mi przegub z prawej strony i z tego co tu wyczytalem to jest to przegub zewnetrzny,tylko moje pytanie czy ciezko go wymienic, co musze zrobic i jakiej marki sa orginalne przeguby do a4 b5 lub dobre zamienniki? a takze czy roznia sie czyms w 2.6v6 automat od np 1.8 manual

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakich firm proponujecie prz\eguby bo ja juz prawy wymienialem 2 razy w ciagu roku, a kupowalem jakies po sto pare zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki kolego za odpowiedź po 11 miesiącach :evil: założylem w styczniu jezeli dobrze pamietam Spidana i do tej pory mam spokójv :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przeguby wewnętrzne można kupić osobno czy tylko razem z półosiami? Bo słyszałem różne wersje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy 1 min żeby sprawdzić czy można kupić sam przegub :) np http://www.allegro.pl/item814290696_przegub_wewnetrzny_passat_b5_b6_audi_a4_nowy.html , bo jak napisał

...Półosiek o ile są proste i wielokliny całe to nie ma sensu wymieniać by zbędnych kosztów sobie nie robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy 1 min żeby sprawdzić czy można kupić sam przegub :) np http://www.allegro.pl/item814290696_przegub_wewnetrzny_passat_b5_b6_audi_a4_nowy.html , bo jak napisał

...Półosiek o ile są proste i wielokliny całe to nie ma sensu wymieniać by zbędnych kosztów sobie nie robić.

Spoko, ale są np. takie tematy http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t24491.0.html;highlight=przegub

które potrafią człowiekowi namącić w głowie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...