Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ANB 1.8T Problem z MAF i doładowaniem. [LOGI]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Od pewnego czasu zacząłem odczuwać niedostatek mocy w mojej Audi. Postanowiłem zakupić kabelek do diagnostyki VAG, żeby sprawdzić co i jak. W sterowniku zapisane było kilka błędów. Po skasowaniu, nie powróciły. Plik z błędami: http://www.directupload.net/file/d/4105/geb6hp98_pdf.htm. Jakiś tydzień temu zostały wymienione świece i cewki, ponieważ auto szarpało po rozgrzaniu na LPG.

Wykonałem kilka logów dynamicznych na kanałach 002,115 i 118, które zamieszczam:
http://vaglog.pl/log_231609.html 002,115,118

http://vaglog.pl/log_231608.html 002

http://vaglog.pl/log_231607.html 115

http://vaglog.pl/log_231606.html 115

Niepokoi mnie głównie niskie wskazanie przepływki. Turbo również nie dobija do Spec. BOOST.

Prosiłbym o analizę Logów i jakieś podpowiedzi ;)

Pozdrawiam ;)

Opublikowano

Turbo pompuje bardzo mało, przepływka też nie najlepiej, ale ją zostaw na pózniej bo jeśli nie ma boosta to przepływu też nie będzie, musisz zacząć od podstaw czyli sprawdzenie całego dolotu czy nie ma dziur, sprawdzić zawór dv, jeśli wszystko szczelne możliwe że klapka wg w turbinie obluzowana.

Opublikowano

Z tego co widzę to wężyki od podciśnień nie są w najlepszym stanie. Postaram się je wymienić. Czy w dolocie są jakieś punkty, które w szczególności należałoby sprawdzić? ;)

Opublikowano

najlepiej podpiąć kompresor pod dolot i pompować, wszystkie nieszczelności wyjdą,

Opublikowano

Bardzo ciekawy filmik. Rozumiem, że otwór w Tip-ie po wyjęciu tej gruszki, która idzie od odmy ma być zaślepiony, tak?

Opublikowano

Tak nie mozesz dmuchac do odmy bo bedziesz mial zaslone dymna po odepaleniu auta.

Opublikowano

Hah, oki ;)

Myślę, że w weekend trochę pogrzebie i mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie.

Będę informował na bieżąco.


Przepraszam, że odkopuję temat. Nareszcie znalazłem trochę czasu by ogarnąć auto. Wymieniłem zawór DV, wszystkie wężyki od podciśnień, uszczelki kolektora dolotowego i przepustnicy, oringi wtryskiwaczy. Nic nie pomogło na powyższy problem, więc wyjąłem turbinę na stół. Przyczyną braku doładowania okazała się urwana klapka Westgate. Uporałem się z tym problem lecz wydaje mi się, że turbo wstaje bardzo późno. Zapodaje dzisiejsze logi i bardzo proszę o jakieś wskazówki.

http://vaglog.pl/log_249409.html

http://vaglog.pl/log_249408.html

Pozdrawiam

Opublikowano

No wstaje Ci kolo 3200 obrotow a powinno w zasadzie przy 2000-2200... Sam sobie regulowales turbine? Moze nie masz dobrze wyregulowanej sztangi? Inna opcja: zapchany katalizator.

Opublikowano

Jeśli chodzi o sztangę to jej nie regulowałem, ale po wyjęciu WG był całkowicie domknięty. później pompuje już całkiem spoko.

Też zastanawiałem się nad katem. Wgl to chcę go wywalić i wstawić DP ;) Jakieś propozycje?

Opublikowano

Ja kupilem DP na takim grupowym zamowieniu: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/340281-grupowe-zamowienie-downpipe-audi-a4-b6-18t-od-gregor10/

A swoj katalizator zawiozlem na zlom.

W sumie za DP zaplacilem 370zl, za katalizator dali mi 220 wiec DP za 150zl to fajna opcja :)

Opublikowano

A powiedzcie mi jak z drugą sondą lambda. Działa ten myk z emulatorem?


No i nadal nie podoba mi się wartość przepływu powietrza. Co sądzicie?

Opublikowano

Przepływ sporo za mały, masz tam ogarniętą szczelność tego dolotu na tip top? daj loga 002+033 i 115+118.

Opublikowano

Szczerze mówiąc, że po walce z wastegate'm nie sprawdzałem ponownie szczelności dolotu. Możliwe, że coś mi umknęło.
Logi będę mógł wstawić pojutrze (jutro szykuje się długi dzień w pracy ;( ).

Opublikowano

Sprawdz dokładnie ten dolot najlepiej kompresorem i dopiero zrób logi.

Opublikowano

Turbina wciaz wstaje duzo za pozno i przeplywomierz wciaz lezy. Nie wiem czy jedno ma wplyw na drugie (tzn czy popsuty przeplywomierz powoduje pozne wstawanie turbiny).

Zobacz, masz zadane doladowanie 1490mbar przy 2000 obrotow, a rzeczywiste 1120. Dopiero przy 3120 obrotach rzeczywiste doladowanie w miare dogania zadane.

Jednoczesnie sprawny przeplywomierz powinien mierzyc 120g/s przy ~5500 obrotow, a Ty masz 89g/s przy 6000...

Jesli na pewno nie ma nieszczelnosci to ja osobiscie zaczalbym od wymiany przeplywomierza. Najpierw jesli masz mozliwosc (kolega itp) na uzywany ale sprawny i zrobic logi co sie zmieni, a jesli nie masz takiej mozliwosci to coz... musisz sie przygotowac na wydatek ~450zl na przeplywomierz firmy Bosh ;)

Opublikowano

No też właśnie ten przepływ mi się nie podoba. Mam jeszcze drugą audi po wypadku tylko, że z silnikiem AEB, ale może przepływka podejdzie ;)

Opublikowano

Raczej nie podejdzie, zalatw taka po numerze, literka d na koncu.

Opublikowano

Postaram się coś ogarnąć. Pewnie trochę to potrwa ;P


Jeszcze takie pytanko. A może by tak wypiąć przepływkę i wtedy przetestować? Auto powinno czytać wtedy parametry zadane przez programistę.


Panowie, po dłuższej przerwie postanowiłem znowu zabrać się za turbo. Zrobiłem jeszcze taki test: wypiąłem MAF i odłączyłem wężyk od "gruszki". Oczywiście przeładowało, czyli wynika, że N75 sprawny. Po wypięciu MAF silnik nie wpadał w tryb awaryjny (nie było czuć spadku mocy w stosunku do mocy z wpiętym MAF-em). Niestety nadal jest słabo z dołu.

Na Vag-u test katalizatora przechodzi pozytywnie. Poza tym myślę, że gdyby był zatkany kat to samochód dusiłby się również na wysokich obrotach.

Wstawiam loga z kanału 115: http://vaglog.pl/log_255774.html.

Proszę o kolejne wskazówki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...