Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.5 tdi ake 180 + tiptronic + quattro = mocne drżenie samochodu ! :(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam problem, :shock3:
Przed chwilą wracałem do domu i stało się coś bardzo niemiłego, zaczęło mi szarpać całym autem, jakby z jednej z opon uszło powietrze, lub po prostu poluzowała się felga. Bardzo mocne szarpane autem na boki, po gwałtownym dodaniu gazu i przyspiszeniu problem ustał... Potem przy odjęciu gazu auto podczas zwalniania znów zaczęło rzucać na boki. Zatrzymałem się, by sprawdzić kola. Powietrze w kołach jest, wszystkie mocno dokręcone , myślałem że może wyskoczył balon na oponie ale nic takiego nie było. Ruszyłem dalej i auto jechało normalnie, ale po paruset metrach znów takie samo zachowanie - mocne szarpanie na boki, przezuciłem skrzynię w tryb S i nadal to samo, w trybie manual podczas zmieniania biegów manualnie nie ustaje te szarpanie, na luzie "N" też to było czuć... wszystko w trakcie jazdy, na postoju ani podczas ruszania niczego takiego nie czuć. Auto normalnie przyspiesza, normalnie zmienia biegi aż do momentu jak zacznie szarpać całym autem na boki tak jakbym wjechał na bardzo wyboistą drogę, mimo że jechałem bardzo dobrą drogą.

Doczytałem na innych stonach, że być moze problem z padniętym przegubem lub półosią . Co myślicie ?

Edytowane przez falko29
Opublikowano

Dobrze czytałeś, auto na podnośnik i sprawdzaj przeguby wewnętrzne, szczególnie przód. Przerabiałem ten temat 3 miesiące temu. Rozpadł mi się lewy wewnętrzny. Kupiłem używana półoś i problem zniknał

Opublikowano

witam, przeguby zewnętrzne posprawdzane, na oko nic nie widać, mechank wymienilł mi jakieś łączniki w zawiasie, wymienił drążęk stabilizatora i końcówkę kierowniczego czy jakoś tam no i przegub zewnętrzny prawy przód.
Ale problem nie ustał, nadal często występują wibracje i drżenie całego auta.. Nie wiem co jeszcze sprawdzić, jak ma zachowywać się zdrowy a jak uszkodzony przegub wewnętrzny podczas sprawdzania na podnośniku ?

Opublikowano

Zdrowy przegub nie ma miec ani grama luzu. Ja miałem łatwiej bo miałem uszkodząną osłonę i przegub miał widoczny luz

Opublikowano

Jja miałem wymieniony prawy zewnętrzny przegub, ale problem rzucania budą nie minął. Więc musze szukać winy w przegubach wewnętrznych, skoro zewnętrzne są sprawne a któraś półoś będzie miała luz, wtedy można obstawiać wewnętrzny przegub danej półosi. Dobrze rozumuję ?

Opublikowano

Dokładnie tak, choć dobrze by było namierzyć firmę zajmującą się profesjonalną naprawą takich rzeczy i wręczyć im obie półosie.Czasem na pierwszy rzut oka luzu nie ma a po opuszczeniu auta zmienia się kąt półosi i zaczyna drgać

Opublikowano

A podpora walu??

Opublikowano

Szarpanie autem na wolnych obrotach = dwumas

Opublikowano

Szarpanie występuje podczas jazdy z predkosciami około 90km/h wolniej nic nie czuć, szybciej też nic nie czuć. tylko właśnie najmocniej około 90km/h

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...