Piotr Mnich 0 Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Sprawa wygląda następująco chciałbym zapytać czy w tych silnikach turbina jest łożyskowana na łożyskach igiełdowych lub podobnych? Sprawa wygląda następująco turbina padła i ukrecilo wałek na turbie, mój zaje******* mechanik podczas wymiany oleju mi zerwał gwint na misie i wkecil większą śroba która nie trzyma. Postanowiłem to zrobić po bożemu i wykręciłem mise aby ją dać do spawania a tam na smokerze łożyska jak i giełdowe jakieś chyba 2 sprężynki i jeszcze coś. Mogę podesłać zdjęcia. Proszę o pomoc bo nie mam pojęcia z czego to może być i czy zakładać mise. Ogólnie auto 1tys przejechało bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 277 Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Turbina jest na łożyskach ślizgowych Żeby XXI wieku spuszczać olej przez korek w misce ? Już dawno temu wymyślili wysysarki Daj no zdjęcia co tam znalazłeś w misce olejowej , bo nie kumam o co biega Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal222 2 Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Wysysarka moze i wyssie olej ,ale nie wszystki i syf tez zostanie na dnie z tym olejem Wysłane z mojego LG-E460 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 277 Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 (edytowane) Po wykręceniu korka i tak to co nie jest płynne zostanie w misce Używając wysysarki ściągam z silnika więcej oleju niż zlatuje korkiem Ale i tak są miejsca w silniku, gdzie i tak trochę starego oleju zostaje , ( magistrala olejowa, pompa oleju, obudowa filtra , popychacze hydrauliczne, napinacze hydrauliczne itp.) . W 1,9 TDI PD w samej głowicy zostaje ok 100 ml oleju, jakoś nie słyszałem żeby ktoś zwalał pokrywę głowicy przy wymianie oleju i go odsysał Jak nawet w silniku zostanie z 5% starego oleju to nie ma to praktycznie żadnego znaczenia dla pogorszenia właściwości smarujących oleju nowego . Zdecydowanie to nic w porównaniu z trybem Long Life, gdy stary olej musi zrobić drugie tyle kilometrów Edytowane 16 Września 2015 przez piotrsob1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal222 2 Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Troche racji masz .z sciaganiem jest tak jak daleko wejdzie wezyk.jak zlapie dno michy to wybierze tyle co przez korek Wysłane z mojego LG-E460 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.Pablo. 16 Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Ale odbiegliscie od tematu. Co do zerwanego gwintu kupuje się tulejke naprawcza do korka miski. Tulejka kosztuje 18zl roboty na 30 min i masz wszystko szczelne i zostaje ori korek. Co do wysysania oleju to jedna i druga metoda jest dobra a jak ktoś nie ma wysysarki to spuszcza korkiem po to w końcu on jest. ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Mnich 0 Opublikowano 17 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Zdjęcia podeślę jak wrócę z pracy. Nie znalazłem tego w misce tylko na smokerze. Wiem o tulejce ale powiedziano mi ze nie w wspawa mi jej na aucie bo olej podpływa i musze ja wykręcić i dziś będę miał gotowa. A zastanawia mnie te łożyska. Myślałem że mogą być z pompy oleju ale miałem mierzone ciśnienie i powiedziano mi ze jest ok http://www.directupload.net/file/d/4113/h3dvxcyx_jpg.htm coś takiego tam znalazłem https://imageshack.us/i/ipgj4162j Teraz powinno być ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 18 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2015 btw co to jest smoker??? komin jakis? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 277 Opublikowano 18 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2015 (edytowane) Zdjęcia podeślę jak wrócę z pracy. Nie znalazłem tego w misce tylko na smokerze. Wiem o tulejce ale powiedziano mi ze nie w wspawa mi jej na aucie bo olej podpływa i musze ja wykręcić i dziś będę miał gotowa. A zastanawia mnie te łożyska. Myślałem że mogą być z pompy oleju ale miałem mierzone ciśnienie i powiedziano mi ze jest ok http://www.directupload.net/file/d/4113/h3dvxcyx_jpg.htm coś takiego tam znalazłem https://imageshack.us/i/ipgj4162j Teraz powinno być ok Te sprężynki i dekielki to chyba z popychacza hydraulicznego, a wałeczki może z rolki napędu pompek ? Rolki dźwigienek zaworowych też są chyba w 2,0 tdi 16V na łożyskach igiełkowych Jak kultura pracy silnika nie budzi zastrzeżeń, to wcześniej był problem z którymś z tych elementów, a jak teraz chodzi jak sieczkarnia , to pokrywa głowicy do góry i szukać zonka Edytowane 18 Września 2015 przez piotrsob1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebulo 0 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 Wiesz juz co to bylo. Ja dzis znalazlem z misce jakies malutkie rolki 8mm na 1mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM 20 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Dzwigienki sterujące zaworami...może pozostałości po byłym właścicielu auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebulo 0 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Wyglądają dokładnie tak http://www.directupload.net/file/d/4564/prdourjq_jpg.htm O ich obecności dowiedziałem się zupełnie przypadkiem. Wysłałem moduł pompy oleju do przeróbki na większy zabierak po czym gość do mnie oddzwania i pyta co się działo z autem bo w module pełno rolek. Auto bez zarzutów dojechało do garażu więc z niedowierzaniem chwyciłem za magnes i...... tylko te 3 szt. wydobyłem. Najprawdopodobniej są też powodem uszkodzonego modułu pompy - luz osiowy na wałku. Zrzuciłem pokrywę zaworów i wszystko wygląda ok. Jesteś pewien, że to z dźwigienek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM 20 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 nigdzie indziej nie ma łozysk igiełkowych dzwigienki zaworów wałek sterujacy PPD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
15lolo 2 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 potwierdzam , te rolki z dziwgienek pochodza ;( ja także dowiedzialem sie o ich uszkodzeniu podczas kontrolki zabieraka. niestety koszt szt 70-100zl (u mnie poleciala cala strona ssaca 8szt), i aby wymienic nalezy silnik zdemontować w dół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebulo 0 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Taka sytuacja? Zrzuciłem dziś wałki rozrządu... sprawdzilem wszystkie rolki i wyglądają bardzo dobrze. Zastanawiam się czy poprzedni właściciel był ze mną do końca szczery. Mam to auto od dwóch tygodni więc robię rozpoznanie. Dziś do niego dzwoniłem w tej sprawie i odpowiedział tak jak się spodziewałem: "Ja nic tam nie ruszałem. Ja nie wiem". Podejrzewam, że wcześniej musiało się coś wydarzyć i nie posprzątali do końca. 15lolo pytanie do Ciebie. Jak wyglądały Twoje uszkodzone? Obracały się normalnie? Zablokowały się? Już teraz zupełnie zgłupiałem. A może te rolki z moich pochodzą i trzeba je wyciągnąć zupełnie aby dobrze zdiagnozować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się