Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AVF Ocena zużycia wałka rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Dodam na początku żę auto ma moc, nie ma problemów z zapalaniem, chodzi równo i mało pali jedyny problem z moją A4 AVF to że bardzo mi dymi podczas ruszania na zimnym silniku. Nie podczas odpalania tylko po dodaniu gazu, lub po dłuższym postoju na wolnych obrotach, kolor spalin siwo-niebieskawy. Są to kłeby dymu jak jelcz, jest tak dopuki silnik się nie rozgrzeje wtedy dymienie ustępuje przynajmniej tak mi się wydaje. Robiłem test jak była rozgrzana, kolega gonił ją pod górkę ja jechałm za nim dymienia nie zaobserwowałem a przynajmniej nadmiernego.

Początkowo obstawiałem turbo ale chyba to nie to ponieważ nie poci się do IC (dosłownie kropelka oleju) nie ma nadmiernego luzu. Czyściłem cały dolot łącznie z EGR chociaz nie było tam dużego syfu. Podmieniałem przepływomierz też nic nie dało. W końcu po wertowaniu forum ściągnełem pokrywę zaworów i moim oczom ukazał sie taki widok:

http://pokazywarka.pl/ooc1af/

Według mnie znacznie wytarty wierzchołek krzywki na pierwszym zaworze wydechowym ale czy to ma związek z tym dymieniem???

Dodam że reszta krzywek jest w zancznie lepszym stanie mają fazkę na około ten pierwszy tej fazki juz nie posiada i jest ostry jak żyletka po bokach. Stan szklanek ciężko określić ale według mojego kolegi(zna się na temacie)

niektóre są pozapadane lekko.

proszę starych wyjadaczy o pomoc

pozdrawiam

Opublikowano

mierzyłeś ciśnienie na cylindrach?

Opublikowano

Ja to bym sprawdził najpierw stan gniazd pompowtryskiwaczy w głowicy oraz stan uszczelnień na PD

Opublikowano (edytowane)

Według mnie to typowy objaw zużytych uszczelniaczy na trzonkach zaworowych, na pewno nie jest to wina tej zużytej krzywki wałka rozrządu :decayed:

Na wałku w którym są w bardzo podobnym stopnui zużyte cztery krzywki zrobiłem już 13 kkm i wszystko śmiga bez problemu , a moje BPW jest wyposażone w DPF, jakby dymił za bardzo to cegiełka by się dawno zapeklowała :decayed:

Tutaj masz mój temat do poczytania :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/page-1

Na twoim miejscu zastanowił bym się nad wymianą uszczelniaczy na zaworach, i może szklanek popychaczy . :hi:

P.S. A jak wygląda zużycie oleju silnikowego ?

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Nie mierzyłem jeszcze ciśnienia na cylindrach, nie sprawdzałem uszczelnień i gniazd PD ale zamierzam to zrobić.

Jednak narazie wszystko poskręcałem do kupy i zamierzam zrobic logi (po raz pierwszy) tylko której grupy?? i czy cos powiedzą?

piotrsob1, nie wiem czy bierze olej bo przejechałem nia jakieś 600km i stan na bagnecie taki sam. Myślę ze jeśli bierze to nieznaczne ilości.

Też zastanawiałem się czy nie są to zużyte uszczelniacze na zaworach jednak nie jestem do końca przekonany bo ona nie kopci odrazu po odpaleniu sam nie wiem:(

Z drugiej strony odpalam bez dodawania gazu a gdy dodam gaz to już kopci:( I tak jak wspomniałem auto pali i jedzie aż miło tylko to kopcenie

aha przypomniało mi się że jest także objaw pufania w filtrze powietrza i silnik klekocze tak metalicznie

gdy sprawdzałem odmę i wsadziłem ja do buteli to leciało z niej dużo spalin to normalne?

Edytowane przez jaha_50
Opublikowano (edytowane)

u mnie są bardzo podobne objawy.
Dymek jak odpalę po dłuższym postoju, a jak polecę szybko np pod górkę to przykopci.
Mechanik również stwierdził pufanie z filtra powietrza.

Diagnoza wg niego :

pufanie - Wałek + szklanki.

Odpalanie - uszczelniacze na pompkach

Z tym że przy wymianie wałka i szklanek warto wymienić też uszczelniacze zaworowe. (jedno sciąganie pokrywy zaworów )

Jak narazie jeżdzę z tym dalej.

Edytowane przez Pawel_a4b6avf
Opublikowano (edytowane)

u mnie są bardzo podobne objawy.

Dymek jak odpalę po dłuższym postoju, a jak polecę szybko np pod górkę to przykopci.

Mechanik również stwierdził pufanie z filtra powietrza.

Diagnoza wg niego :

pufanie - Wałek + szklanki.

Odpalanie - uszczelniacze na pompkach

Z tym że przy wymianie wałka i szklanek warto wymienić też uszczelniacze zaworowe. (jedno sciąganie pokrywy zaworów )

Jak narazie jeżdzę z tym dalej.

No to dokładnie takie same objawy. Własnie przegoniłem swoją i jestem pewny że na rozgrzanym silniku nie kopci praktycznie wogóle. za to zanim sie rozgrzeje to wstyd jeździć

Przy okazji zrobiłem logi dynamiczne grupy

013. http://vaglog.pl/log_232692.html

018. http://vaglog.pl/log_232693.html

023. http://vaglog.pl/log_232694.html

grupa 013 drugi pomiar

prosiłbym o ich odczytanie:)

Edytowane przez jaha_50
Opublikowano (edytowane)

Zauważyłem że u mnie jadąc na rozgrzanym silniku w okolicach 3000 obrotów i dodając gazu puszcza 'bąka'. Chyba czas zacząć zbierać graty na podmianke:)

Edytowane przez Pawel_a4b6avf
Opublikowano (edytowane)

A od kiedy tak się dziej? Tak po prostu z dnia na dzień taki objaw?

Sprawdź jeszcze ustawienie kąta synchronizacji, patrząc na wskazania ostatniego bloku w grupie 004, przedział dopuszczalny jest od +/-3 wymagany jednak 0.

W grupie 23 jesteś na minusie co może oznaczać za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej sprawdź ją.

Edytowane przez pilKOZAK
Opublikowano (edytowane)

pilKOZAK, dzięki jak tylko będę miał chwilę czasu to dalej będę szukać przyczyny zacznę od tej pompy jak radzisz.

następne co zauważyłem to tak jak pisałem wcześniej oczyściłem cały dolot i wąż idący do IC.(nie było dużo oleju dosłownie kilka kropelek) Nastęnie zrobiłem logi po czytm zauważyłem że wąż idący do IC (ten pierwszy od turbo) już ocieka olejem. A przejechałm max 10km.

Jak myślicie może tak być że turbo puszcza, tylko olej wydostaje sie na zewnatrz?? Turbo było sprawdzane ok 20tys. km temu i było szczelne(dane od poprzedniego właściciela) I czy to mogłoby mieć wpływ na tak mocne kopcenie na zimnym silniku???

Edytowane przez jaha_50
Opublikowano

Olej z odmy zapewne także nie panikuj, chyba że pożera Ci ogromne ilości oleju.
Kopci na biało po nocce? To wilgoć która zbiera się w wydechu i paruje...

Na Twoim miejscu lałbym dobry olej, rope i jeździł nic nie robił - przerabiałem temat wymiany wałka szklanek itp itd i nie warto sobie tym głowy zawracać...

Opublikowano

a więc sprawdziłem kąt synchronizacji wacha się między 0-1.1 czyli w normie. Nastęnie sprawdzę ciśnienie z pompy vacum ale zastanawia minie jedna rzecz po odpięciu czujnika n72 po odpaleniu na zimno i lekkiej przygazówce kopci 80% mniej ale z kolei podmieniłem ten czujnik na inny na 100%sprawny i kopci jak kopcił. Cos jest na rzeczy. Ktoś ma jakiś pomysł???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...