Zygi Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 Witam forumowiczów. Otóż mam taki problem.Zauważyłem parę dni temu,że prawe przednie koło cofnięte jest o jakiś 1cm do tyłu.Przerwy między zderzakiem a progiem lewego koła wynoszą równo po 6cm.natomiast prawego są nie równe.Byłem u blacharza,sprawdził podłóżnice,sanki,pomierzył przekątne i wszystko jest ok.Dał do zrozumienia,że to coś z zawieszeniem.Auto prowadzi się dobrze,nie zdziera opon,nie ściąga,nie ma luzów.Czy powinienem się tym przejmować :mysli:może to coś z wahaczami-powyginały się od wjazdów na krawężniki lub od naszych wspaniałych dziur w drogach.Może ktoś ma pomysł jak sprawdzić czy wahacze są proste lub może to coś innego.Za pomoc z góry dzięki i pozdrawiam.
Wihajster Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 Witam forumowiczów. Otóż mam taki problem.Zauważyłem parę dni temu,że prawe przednie koło cofnięte jest o jakiś 1cm do tyłu.Przerwy między zderzakiem a progiem lewego koła wynoszą równo po 6cm.natomiast prawego są nie równe.Byłem u blacharza,sprawdził podłóżnice,sanki,pomierzył przekątne i wszystko jest ok.Dał do zrozumienia,że to coś z zawieszeniem.Auto prowadzi się dobrze,nie zdziera opon,nie ściąga,nie ma luzów.Czy powinienem się tym przejmować :mysli:może to coś z wahaczami-powyginały się od wjazdów na krawężniki lub od naszych wspaniałych dziur w drogach.Może ktoś ma pomysł jak sprawdzić czy wahacze są proste lub może to coś innego.Za pomoc z góry dzięki i pozdrawiam. najprawdopodobniej auto najechalo z wieksza predkością np.w krawężnik i lekko górne mocowanie mc persona sie odkształcilo o 1-2 mm. więc na długości mc persona jest odchylenie od normy 1cm
Zygi Opublikowano 5 Listopada 2008 Autor Opublikowano 5 Listopada 2008 Wróciłem właśnie od gościa,który ustawia geometrie(najlepszy w okolicy podobno )Sprawdził geometrie kół i wszystko jest ok,powiedział,że mało które auto oprócz nowych!!posiada koła ustawione równo w osi-cytuję"w większości aut koła jednej osi przesunięte są względem siebie".Powiedział żebym sobie odpuścił.Ale czy to normalne?przesunięte o 1cm
clyps Opublikowano 11 Listopada 2008 Opublikowano 11 Listopada 2008 Mam podobny problem , moje prawe przednie koło było przesuniete do przodu o ok 7 mm - po wymianie dolnych wahaczy jest juz lepiej - różnica zmalała do ok 4 mm. Przy okazji sprawdzę czy samym przesunięciem tzw sanek da sie skorygowac tę różnicę.
MRoger Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 No i co ... któryś z kolegów coś więcej ustalił .. znajomy ma podobny problem i nie wie co z tym zrobić
oktawiusz5 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Opublikowano 24 Stycznia 2011 mam taki sam róznica wynosi 1,5 cm i nie wiem co zrobić czy wymieniać sanki czy amorek czy kpl wahaczy proszę o pomoc Wihajster napisał(a): Zygi napisał(a): Witam forumowiczów. Otóż mam taki problem.Zauważyłem parę dni temu,że prawe przednie koło cofnięte jest o jakiś 1cm do tyłu.Przerwy między zderzakiem a progiem lewego koła wynoszą równo po 6cm.natomiast prawego są nie równe.Byłem u blacharza,sprawdził podłóżnice,sanki,pomierzył przekątne i wszystko jest ok.Dał do zrozumienia,że to coś z zawieszeniem.Auto prowadzi się dobrze,nie zdziera opon,nie ściąga,nie ma luzów.Czy powinienem się tym przejmować :mysli:może to coś z wahaczami-powyginały się od wjazdów na krawężniki lub od naszych wspaniałych dziur w drogach.Może ktoś ma pomysł jak sprawdzić czy wahacze są proste lub może to coś innego.Za pomoc z góry dzięki i pozdrawiam. najprawdopodobniej auto najechalo z wieksza predkością np.w krawężnik i lekko górne mocowanie mc persona sie odkształcilo o 1-2 mm. więc na długości mc persona jest odchylenie od normy 1cm czy chodzi o sam amorek czy o tak zwany kielich??
Dev Opublikowano 24 Stycznia 2011 Opublikowano 24 Stycznia 2011 u mnie róznica była 2,5 cm :polew: :polew: prawe koło bylo przesuniete do przodu tak na prawde to nie wiem co było :mysli: :mysli: ale po wymianie zawiechy wszystko wróciło do normy
Szamek Opublikowano 24 Stycznia 2011 Opublikowano 24 Stycznia 2011 gdy wypieprzyłem w krawężnik to skrzywiłem wahacz (banan) po wymianie wszystko wróciło do normy, więc proponowałbym sprawdzić wahacze. devastation również pisał że po wymianie zawiechy u niego wszystko wróciło do normy
MRoger Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Znajomy zauważył różnice właśnie po wymianie zawiechy jak pojechał na zbieżność. Co w takim wypadku ?
Szamek Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Znajomy zauważył różnice właśnie po wymianie zawiechy jak pojechał na zbieżność. Co w takim wypadku ? nie ustawili tego przy ustawianiu zbieżności?
MRoger Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Nie, powiedział że tego na zbieżności się nie da ustawić ... i że do blacharza trzeba iść
Szamek Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 i co blacharz ma wyciąć trochę błotnika żeby była równa szczelina z przodu i z tyłu? :polew: moim zdaniem jeśli zawiecha wymieniona na nową to powinni to ustawić na zbieżności żeby było wszystko równo, prosto przecież to za tą usługę płacisz! a skoro nie zrobili to bym im nie zapłacił i pojechał do kogoś innego... czy w innym warsztacie też kazali jechać z tym do blacharza?
MRoger Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Czyli co .. da się to ustawić na sworzniach wahaczy ??
Szamek Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 powiem szczerze że nie wiem jak to ustawiają.... ale jak u siebie wymieniłem zawieche (wszystkie wahacze) to każde koło z przodu było jakoś krzywe, pojechałem na ustawienie zbieżności i wszystko jest ładnie prościutko :naughty:
żołnierz Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Czyli co .. da się to ustawić na sworzniach wahaczy ?? Nie da się!!!!! Jedyne co można regulować w zawieszeniu oooo B5 to zbieżność kół. Takie parametry jak kąt pochylenia koła, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy itp. są nie regulowane. Jeżeli zbieżność jest ok to obstawiałbym luz na wahaczach (sworzeń lub tuleja), albo krzywe sanki (czyt. przesunięte). I jeszcze jedno: to nie jest zawieszenie typu MacPherson!!
ino_hizo2 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 W B5 (nie wiem jak w innych, ale przynajmniej u mnie) dolne wahacze mają mocowanie do auta w 2 pozycjach (po prostu 2 dziury jedna obok drugiej około 1 cm). Jeżeli wahacze po obu stronach nie będą zamocowane w tej samej pozycji to całkiem normalne jest, że jedno koło będzie wyprzedzało drugie. Druga możliwość to chyba jedynie krzywy wahacz.
MRoger Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Czyli co .. da się to ustawić na sworzniach wahaczy ?? Nie da się!!!!! Jedyne co można regulować w zawieszeniu oooo B5 to zbieżność kół. Takie parametry jak kąt pochylenia koła, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy itp. są nie regulowane. Jeżeli zbieżność jest ok to obstawiałbym luz na wahaczach (sworzeń lub tuleja), albo krzywe sanki (czyt. przesunięte). I jeszcze jedno: to nie jest zawieszenie typu MacPherson!! Mylisz się kolego jest tu dużo do ustawiania, tylko mało jest speców z odpowiednim sprzętem i wiedzą aby to ustawić. Polecam przeczytanie aryykułu który załączył jeden z kolegów na passat forum i cały wątek w którym jest wiele rzeczy wyjaśnionych . Zawieszenie jest takie same jak w B5. Jak ustawiałem zbieżność to niestety jeszcze o tym nie wiedziałem ... że np aby ustawić zbieżność w naszych autach trzeba zacząć od tylnych kół http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=665086#post665086 Moje pytanie było czy da się regulować na sworzniach. Wahacze były nowe i komplet więc o skrzywieniu raczej nie ma mowy. Mogły być popełnione pewne błędy przy wymianie
tomasz_gti Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 miałem taki problem lewe koło było do tyłu przesuniete ok 1 cm a problemem był skrzywiony dolny tylny wahacz tylko to było w b6
żołnierz Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Czyli co .. da się to ustawić na sworzniach wahaczy ?? Nie da się!!!!! Jedyne co można regulować w zawieszeniu oooo B5 to zbieżność kół. Takie parametry jak kąt pochylenia koła, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy itp. są nie regulowane. Jeżeli zbieżność jest ok to obstawiałbym luz na wahaczach (sworzeń lub tuleja), albo krzywe sanki (czyt. przesunięte). I jeszcze jedno: to nie jest zawieszenie typu MacPherson!! Mylisz się kolego jest tu dużo do ustawiania, tylko mało jest speców z odpowiednim sprzętem i wiedzą aby to ustawić. Polecam przeczytanie aryykułu który załączył jeden z kolegów na passat forum i cały wątek w którym jest wiele rzeczy wyjaśnionych . Zawieszenie jest takie same jak w B5. Jak ustawiałem zbieżność to niestety jeszcze o tym nie wiedziałem ... że np aby ustawić zbieżność w naszych autach trzeba zacząć od tylnych kół http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=665086#post665086 Moje pytanie było czy da się regulować na sworzniach. Wahacze były nowe i komplet więc o skrzywieniu raczej nie ma mowy. Mogły być popełnione pewne błędy przy wymianie Nie wydaje mi się żebym się mylił! Po pierwsze to tylne zawieszenie w audi b6 jest zupełnie inne od zawieszenia b5! W b6 mamy zawieszenie wielowahaczowe i rzeczywiście ustawia się tam zbieżność, a w b5 mamy zwykłą belkę wleczoną podobną do tej w golfach 3 generacji i tam nie ustawia się zbieżności bo nie ma takiej możliwości. Tu masz linki żebyś sobie porównał: b6 http://moto.allegro.pl/zawieszenie-tyl-paista-belka-tylna-audi-a4-b6-1-9-i1402434979.html i b5 http://moto.allegro.pl/audi-a4-a-4-b5-98-belka-os-tylna-passat-z-abs-i1423286753.html (jeżeli nie widzisz różnicy to ... ). Chciałbym żebyś mi podał jakiś link gdzie jest opisane jak się ustawia np. kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy albo kąt pochylenia koła w audi b5,b6 Ten artykuł który podałeś nic nie wnosi do dyskusji bo mowa w nim tylko o zbieżności. Z nie cierpliwością czekam na odp. Pozdrawiam
MRoger Opublikowano 27 Stycznia 2011 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Tak się składa że mam Audi A4 B5 i Passata B5FL o którym mowa w artykule i zawieszenie w obu samochodach jest identyczne gdyż jest to ta sama płyta podłogowa. W artykule z linku na 2-giej stronie masz informacje że na początku należy sprawdzić połówkowe zbieżności kół osi tylnej i ew. korekty osi tylnej względem nadwozia. Przeczytałeś cały wątek ??? Większość to kłopoty jednego z kolegów ze ściąganiem, ale jest kilka wypowiedzi które dobrze wyjaśniają problemy ze zbieżnością. Poza tym tolerancje są tak małe że bez specjalistycznych a przede wszystkim dokładnych przyrządów ciężko to wyregulować. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=483228#post483228 A gdybyś dokładnie czytał to byś zakumał że kąt pochylenia reguluje się poprzez przesunięcie całej belki przedniego zawieszenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się