Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie macie aku 3.0 v6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panie i Panowie, podpowiedzcie jakie macie aku u siebie w 3.0.

Nie wiem już sam czy mam podmienione, czy jak ale siedzi u mnie ori 72Ah 640A 000915105DG.

Wszystko niby działa, choć ostatnio zauważyłem spory ubytek elektrolitu i chciałem sprawdzić jak w razie co wygląda to cenowo.

Tu ku mojemu zdziwieniu wszystkie znane portale z częściami na siłę minimum jakie chcą wcisnąć to 95Ah, a często jest to 100Ah???

Mało, że trzeba to doładować jakoś (nie wiem jaki mam alternator), to jeszcze sporo śrutu taka przyjemność kosztuje.

Fura latała po szwajcarii i z takim aku przyjechała.

Mam grzane fotele, podgrzewane dysze spryskiwaczy, a reszta to raczej standard.

Oczywiście z racji że aku jest z "obsługą" to najpierw podleje go i podładuję, ale troche mnie zdziwiła pojemność proponowana przez sprzedawców?

Na tę chwilę fura pali ze strzała i nic nie wskazuje, żeby chociaż na ułamek sec. prądu jej zbrakło?

Do serwisu nie dzwoniłem bo wystarczy mi, że na pierdołę plastik z Poznania czekam już 2tyg.

Opublikowano

Jeśli masz rozkodowany VIN z kodami wyposazenia to tam będzie informacja nt. fabrycznej pojemności aku

Opublikowano

Podaj kod z wlepki . Druga kolumna i drugi od góry. (przykład u mnie J1L)

Opublikowano

Ja miałem ori 80Ah a teraz mam 100Ah Varty. Zasugerowałem się tym co podpowiadał konfigurator na stronie Bosch'a (95Ah).

Teraz uważam, że nie ma co poprawiać fabryki... na szczęście alternator mam 140Ah, więc mam cichą nadzieję, że wyrabia się z doładowaniem aku i zasilaniem elektroniki pojazdu.



Do serwisu nie dzwoniłem bo wystarczy mi, że na pierdołę plastik z Poznania czekam już 2tyg.

Dział serwisu a dział części to w przypadku Poznania dwa różne personele a nawet dwa różne budynki (stojące obok siebie) :wink:

Opublikowano

U mnie w 3.0 siedział ori 100ah przy pełnej elektryce, grzanych d*pach, grzanej szybie przedniej , nawigacji , tv, i tak dalej.

Co do Poznania to przestoje jeszcze potrwają a nie dlatego że inne budynki tylko dlatego że przenoszą magazyn i w dodatku zmieniają oprogramowanie magazynowe i mają tam taki burdel że 2 - 3 tygodnie w tej chwili to bardzo krótki czas oczekiwania na graty co po nie którzy śmigają do Niemiec lub do Czech po graty bo się im nie opłaca czekać

Opublikowano

Wlepki jeszcze nie namierzyłem. W avancie jest chyba pod kanapą tylną?

Dam znać jak znajdę :)

Co do części z Audi, to z tego co się dowiedziałem, magazyn mają już jakiś czas przeniesiony, a problem mają w nowym oprogramowaniu tego magazynu.

Miałem kilka rzeczy do zamówienia jeszcze, ale albo sobie daruję na razie bo to jakieś detale, albo do niemiec zadzwonię.

Może jak wróci info z zachodu to przyspieszy integrację magazynierów z programem :)

Sprawdziłem i mam J0L, czyli 380A 70Ah, alternator 150.

Ciekawe, bo jest i navi z kolorowym FISem i do podgrzewanych foteli, grzene spryskiwacze, lusterka, boczne szyby, elektryka wszystkich szyb, świecenie wszystkich dywaników i pakiet S, a dali takiego malucha.

Oczywiście dla mnie to lepiej bo jak wspomniałem mimo ubytku elektrolitu nie zauważyłem żadnych problemów prądowych, a w razie problemu z doładowaniem po uzupełnieniu zawsze to taniej niż za 100Ah :)

Wiadomo, że co kiedyś robione to lepsze, więc może producenci aku sami wiedzą jaki badziew teraz robią i muszą cyferkami podkręcać wydajność :)

W drugiej furce vanie 1.9TDI Centra Futura drugą zimę ledwo wytrzymała, a do poprzedniej Audi kupiłem Molla M3 żeby mieć obsługę i też w 3-roku w domu 2doby reanimowany, przeżył.

Wcześniej za dobre widać były bo na ori w poprzedniej A4 przelatane było 15lat :).

Opublikowano

Jeśli ori mol Ci padł tak szybko to albo nie był ori albo źle eksploatowany lub ucieka prąd z instalacji na odbiorniki

Opublikowano

Żywotność akumulatora można znacznie przedłużyć za pomocą inteligentnej ładowarki np. CTEK'a - w zestawie mają specjalne złączki przykręcane do zacisków aku na stałe, które umożliwiają szybkie i bezpieczne podpięcie na noc. Ładowarka jak tylko doładuje aku przechodzi w tryb podtrzymania. Nie mówię, że codziennie należy go w ten sposób traktować, ale raz na tydzień/miesiąc (w zal. od tego czy robimy krótkie czy długie trasy) byłoby w sam raz :)


U mnie w 3.0 siedział ori 100ah przy pełnej elektryce, grzanych d*pach, grzanej szybie przedniej , nawigacji , tv, i tak dalej.

Grzana przednia szyba widzę wywindowała amperaż, bo ja mam też podobne bogate wyp. seryjne i jak wspomniałem w fabryce dali "tylko" 80Ah :)


przenoszą magazyn i w dodatku zmieniają oprogramowanie magazynowe i mają tam taki burdel że 2 - 3 tygodnie w tej chwili to bardzo krótki czas oczekiwania na graty

No to teraz wszystko jasne, bo o przeprowadzce słyszałem już przed wakacjami i jak kolejny raz zamawiałem/odbierałem jakąś pierdołę (na szczęście ostatnio w dwa tyg. się wyrabiali) i znów słyszałem, że to przez przeprowadzkę są te opóźnienia to się zastanawiałem ile kuźwa oni będą się przeprowadzać?! Na raty czy jak... Audi całą linię produkcyjną B6/B7 wywiózł do Hipszanii w kilka tygodni... !:P

Opublikowano

70 Ah wcale nie jest taki mały. Skoro taki dali to mieli powody. To nie diesel gdzie potrzebny jest duży aku do grzania świec i zapłonu. Co innego gdy masz grzaną el.przednią szybę , do tego jakieś stołki , lustra, spryski plus mocne audio. W takim przypadku aku dają większy.

Opublikowano

Jeśli ori mol Ci padł tak szybko to albo nie był ori albo źle eksploatowany lub ucieka prąd z instalacji na odbiorniki

Moll był kupowany normalnie w sklepie, nie był w furze od nowości.

Prąd na 100% lewizną nie szedł, a ładowanie było niskie 13.9-14.0, ale takie elsa podaje dla a4 ack 30v.

Nawet drugi alternator kupiłem i mam do tej pory, bo myślałem, że troche przy mało daje.

Jedyne co mogło być to albo to nie te same Molle co na pierwszy montaż, albo krótkie odcinki jakie robiłem.

Żywotność akumulatora można znacznie przedłużyć za pomocą inteligentnej ładowarki np. CTEK'a - w zestawie mają specjalne złączki przykręcane do zacisków aku na stałe, które umożliwiają szybkie i bezpieczne podpięcie na noc. Ładowarka jak tylko doładuje aku przechodzi w tryb podtrzymania. Nie mówię, że codziennie należy go w ten sposób traktować, ale raz na tydzień/miesiąc (w zal. od tego czy robimy krótkie czy długie trasy) byłoby w sam raz :)

CTEK jest bardzo fajny, ale trzeba w garażu stać, a ja mam chmurkę :)

Mam jakąś ładowarkę Oxforda do moto ze stałym mocowaniem do klem i są to na pewno dobre rozwiązanie które dba o każde aku.

U mnie w 3.0 siedział ori 100ah przy pełnej elektryce, grzanych d*pach, grzanej szybie przedniej , nawigacji , tv, i tak dalej.

Grzana przednia szyba widzę wywindowała amperaż, bo ja mam też podobne bogate wyp. seryjne i jak wspomniałem w fabryce dali "tylko" 80Ah :)

przenoszą magazyn i w dodatku zmieniają oprogramowanie magazynowe i mają tam taki burdel że 2 - 3 tygodnie w tej chwili to bardzo krótki czas oczekiwania na graty

No to teraz wszystko jasne, bo o przeprowadzce słyszałem już przed wakacjami i jak kolejny raz zamawiałem/odbierałem jakąś pierdołę (na szczęście ostatnio w dwa tyg. się wyrabiali) i znów słyszałem, że to przez przeprowadzkę są te opóźnienia to się zastanawiałem ile kuźwa oni będą się przeprowadzać?! Na raty czy jak... Audi całą linię produkcyjną B6/B7 wywiózł do Hipszanii w kilka tygodni... !:P
Opublikowano

Pewnie krótkie odcinki i był niedoładowany. 14v lub mniej to trochę mało. Dlatego w tym przypadku lepszy aku o mniejszym Ah , będzie przynajmniej naładowany. W przypadku np.100 Ah nie doładuje go na krótkich trasach i po jakimś czasie ( nie za długim) padnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...