Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie silnikiem i kopci białym dymem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

jako że moje kochane autko lubi spędzać dużo czasu u mechanika to i znowu pojawił się problem :D

sprawa jest tak że samochód po kilku godzinnym postoju (2-3h) zaraz po odpaleniu zaczyna strasznie szarpać silnikiem i kopcić białym dymem ( chyba nie spalona ropa) sprawdzałem vagiem korekcje w 013 i na 1cyl dawka po odpaleniu wynosi +2.99 dopiero po kilku minutach zaczyna spadać i silnik zaczyna normalne pracować i nie kopci, czasami jeszcze zdarza się że silnik po odpaleniu pochodzi dosłownie 2 sek i gaśnie po czym muszę długo kręcić żeby odpalił a jak już odpali to walnie chmurą białego dymu i tak przez kilka minut jak już wcześniej pisałem.

Dzisiaj z rana została sprawdzona kompresja i jest ok wszystkie 4 garki po 26-27 bar, mechanik twierdzi że uwalony jest pierwszy pompowtrysk i niby będzie szukał jakiegoś na podmiankę, co o tym myślicie czy to na pewno wina pompowtrysku? jutro dodam logi grupy 013,023,018

jest jeszcze błąd: 16688 - Cylinder 1 Misfire Detected P0304 - 35-00


http://vaglog.pl/log_233810.html- Logi zaraz po odpaleniu po 8h postoju na parkingu:

http://vaglog.pl/log_233811.html- tutaj po przejechaniu 3km

Edytowane przez Lukasz_200616
Opublikowano

Na logach jest bardzo duża różnica pomiędzy momentem uruchamiania silnika a już rozgrzanym :naughty:

Na pierwszy rzut oka tak to wygląda , że pierwsza pompka niedomaga , widać też brak paliwa w szynie pompowtrysków podczas uruchamiania :decayed:

Prawdopodobnie paliwo się cofa przez problemy z uszczelnieniem pompek .

Drugi log jest w normie .

Ja na twoim miejscu na początek wymienił bym uszczelniacze na pompkach, jednocześnie zamienił bym miejscami pompki z pierwszego i drugiego cylindra .

jak się nie poprawi a problem się przeniesie na drugi cylinder , to będziesz miał pewność że pompka uwalona i wtedy dopiero szukał bym używki z gwarancją rozruchową na wymianę :hi:

W regenerację bym nie poszedł, bo z jakością tej usługi jest jak w rosyjskie ruletce, tym bardziej że polega ona w większości przypadków na wymianie końcówki rozpylacza, a w tej na pierwszym garnku co najwyżej jest problem z elektrycznym zaworem sterującym :P

Opublikowano (edytowane)

Na logach jest bardzo duża różnica pomiędzy momentem uruchamiania silnika a już rozgrzanym :naughty:

Na pierwszy rzut oka tak to wygląda , że pierwsza pompka niedomaga , widać też brak paliwa w szynie pompowtrysków podczas uruchamiania :decayed:

Prawdopodobnie paliwo się cofa przez problemy z uszczelnieniem pompek .

Drugi log jest w normie .

Ja na twoim miejscu na początek wymienił bym uszczelniacze na pompkach, jednocześnie zamienił bym miejscami pompki z pierwszego i drugiego cylindra .

jak się nie poprawi a problem się przeniesie na drugi cylinder , to będziesz miał pewność że pompka uwalona i wtedy dopiero szukał bym używki z gwarancją rozruchową na wymianę :hi:

W regenerację bym nie poszedł, bo z jakością tej usługi jest jak w rosyjskie ruletce, tym bardziej że polega ona w większości przypadków na wymianie końcówki rozpylacza, a w tej na pierwszym garnku co najwyżej jest problem z elektrycznym zaworem sterującym :P

też myślałem nad wymianą uszczelniaczy i zamianą 1 z 2 pompką, tylko zastanawia mnie bardzo fakt że w listopadzie 2014 roku podczas wymiany wałka itp owe uszczelniacze zostały wymienione i tak się zastanawiam czy po roku od wymiany i przejechaniu ledwo 15tys km mogły by puszczać, na ale spróbuje bo to i tak najtańsza opcja a może akurat, myślałem też nad wiązką elektryczną pompowtrysków ale mechanik stanowczo twierdzi że ona nie jest winna a jak by była to powinien być błąd.

dodatkowo pojawił się błąd: czujnik temperatury paliwa (G81) czy owy błąd może mieć związek?

Dodałem film poglądowy pięknie na nim widać taniec silnika oraz kopcenie ( temperatura silnika około 70C )

Edytowane przez Lukasz_200616
Opublikowano

Widać jak na dłoni że on chodzi praktycznie na trzech cylindrach :decayed:

A na tym co praktycznie nie chodzi to spala olej i dla tego kopci na niebiesko .

Zmieniaj uszczelniacze , zamieniaj pompki i powinno się wszystko wyjaśnić :P

Zwróć tylko uwagę na stopień zużycia gniazd pompowtrysków, bo jeżeli na 1000% jesteś pewien że uszczelniacze były zmienione , to przyczyną mogą być zużyte gniazda, albo uszkodzenie uszczelniaczy podczas montażu pompek :naughty:

Jest oczywiście możliwość że to wina pompowtrysku, ale pewność będzie dopiero po tej operacji :hi:

Opublikowano (edytowane)

Widać jak na dłoni że on chodzi praktycznie na trzech cylindrach :decayed:

A na tym co praktycznie nie chodzi to spala olej i dla tego kopci na niebiesko .

Zmieniaj uszczelniacze , zamieniaj pompki i powinno się wszystko wyjaśnić :P

Zwróć tylko uwagę na stopień zużycia gniazd pompowtrysków, bo jeżeli na 1000% jesteś pewien że uszczelniacze były zmienione , to przyczyną mogą być zużyte gniazda, albo uszkodzenie uszczelniaczy podczas montażu pompek :naughty:

Jest oczywiście możliwość że to wina pompowtrysku, ale pewność będzie dopiero po tej operacji :hi:

Witam ponownie

sprawa się powoli wyjaśnia powodem problemów z pompowtryskiem nr1 była uszkodzona cześć trzymająca sprężyne ( czy jakie to tam ma zadanie ) i oczywiście uszczelniacze, po wymianie mechanik twierdzi że korekcje nie przekraczają 0.35mg na wszystkich cylindrach, na razie nie mogłem tego sam sprawdzić bo czekamy jeszcze na uszczelki vacum pompy bo nadal się zapowietrza a mechanik jest w 100% że to wina właśnie tandem.

dodaje zdjęcia uszkodzonych częśći:

http://imgbox.com/6Lizoj8V

http://imgbox.com/1SYjTPqa

Sprawa wyjaśniona samochód chodzi jak nowy :D silnik odpala od strzała i równiutko pracuje, korekcje na zimnym silniku tylko na 4 cyl przekraczają +0,7mg na rozgrzanym max +0,9 więc jest o niebo lepiej

przyczyna: nieszczelna vacum pompa i padnięty 1 pompowtrysk.

Edytowane przez Lukasz_200616

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...