Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silne dudnienie na zimnym silniku (film)


demen87

Rekomendowane odpowiedzi

1.9 tdi b7 2006

Nadmieniam ze na rozgrzanym silniku nie występuje to dudnienie.

Edytowane przez demen87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dudnienie występuje z dość dużymi przerwami, czyli to raczej nie wypadnięte broki kanałów olejowych w wwałkach dźwigienek pompowtrysków, tylko wytarty wałek rozrządu i popychacze hydrauliczne na którymś z cylindrów :whistling:

Tak, czy siak, pokrywa głowicy do góry i obydwie rzeczy do sprawdzenia :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koles olał jak miał w takim stanie az doszło do tego ze i tak musiał wymieniać wałek,w szklankach sprężynki już było widać....

Niestety mechaniory sie porypały i dwamasa mu wymienili :facepalm::facepalm::facepalm:

Koszt nie jest tragiczny on zapłacił 800zł z robotą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś próbowałem dojść skąd dochodzi to dudnienie i wyszło mi ze z filtra powietrza puf puf puf puf było słychać. A jak to jest z tym wałkiem? Kupie ori czy tylko zamiennik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby się okazało że wałek rozrządu wytarty to zanim zaczniesz szukać drugiego to ustal czy masz DPF-a na pokładzie, bo od tego zależy typ wałka rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dobrze wiedzieć, a wytłumaczy mi ktoś dlaczego na rozgrzanym silniku chodzi inaczej czyli nie dudni w ogóle A na zimnym dudni i to strasznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie dudnienie jak u Ciebie pojawia się zazwyczaj wtedy gdy krzywka jest mocno zużyta, ale też hydro popychacz z nią współpracujący musi być mocno na środku wytarty .

Wtedy dochodzi do sytuacji , gdy krzywka napędu pompowtryskiwacza zawadza o wyższy rant popychacza naciskając go na chwilę.

Jeżeli silnik ma lekki problem z ciśnieniem oleju albo same popychacze są już wyeksplatowane, to gęsty olej pod wyższym ciśnieniem (na zimnym silniku ) jest w stanie po chwili pracy silnika skasować luz zaworowy i wtedy może dojść do sytuacji opisanej powyżej , natomiast gdy olej się rozgrzeje może nie napełniać popychaczy na tyle by skasować luz i by krzywka pompowtrysku uchylała któryś z zaworów , powodując to dudnienie . :decayed:

To jedyne wytłumaczenia dla czego na zimnym dudni, a na ciepłym nie, jakie mi przychodzi dogłowy :naughty:

Zrób taki prosty test, poproś kogoś żeby Ci uruchomił motorówkę po nocy, a sam w tym czasie nasłuc**j czy dudnienie pojawi się od razu po odpaleniu, czy dopiero po chwili jak się popychacze napełnią, może on potwierdzić lub obalić moją teorię już na wstępie :hi:

Ciekawy jestem wyniku podniesienia pokrywy głowicy o organoleptycznej weryfikacji stanu wałka i popychaczy :wink:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czystym sumieniem mogę powiedzieć ze od razu po odpaleniu dudni, po nagrzaniu do 90C dudnienie ustaje i słychać normalne klekotanie tdi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego i jaka byla przyczyna tego dudnienia? u mnie zaczal sie podobny problem

Odstawiłem właśnie autko do mechaniora, diagnoza wytarty wałek i szklanki sie posypały. W tym tygodniu mam odebrać więc mam nadzieję że problem ustanie.

Edytowane przez demen87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc, auto odebrane. Wałek,wszystkie szklanki,filtry, olej,czyszczenie miski z opiłkow plus robocizna ok 2k. Efekt-Efekt-dudnienie ustalo. Koszt spory ale pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...