jarekaudi Opublikowano 15 Października 2015 Opublikowano 15 Października 2015 (edytowane) Po zerwanym przewodzie i jeździe bez czynnika sprężarka głośno pracuje i wydaje dźwięki zatarcia. Jestem już Przygotowany na jej wymianę. Czy do czasu jej wymiany jest możliwa jazda bez Sprężarki? Chodzi mi o jej demontaż. Co z długością paska? A może odłączyć węże i wlać w nią trochę oleju i zaślepic by tak nie halasowala? Edytowane 15 Października 2015 przez jarekaudi
quadral20004 Opublikowano 15 Października 2015 Opublikowano 15 Października 2015 po zatartej sprezarce wymiana samej sprezarki nic nie da.opilki ktore sa teraz w ukladzie zajada ci kolejny kompresor.mozesz dac krotki pasek ale dlugosci ci nie powiem
Krystian1987 Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 @quadral20004 Jak pozbyć się tych opiłków? Ponowne nabicie klimy wystarczy? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
majkel_majki Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 Oddać samochód do serwisu klimatyzacji na płukanie układu i wymianę osuszacza oraz chłodnicy klimy.
Romeck Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 I przygotuj na to jakies 1,5k Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Krystian1987 Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 I przygotuj na to jakies 1,5k Całe szczęście, ale mnie taki zabieg nie czeka;) Pytałem tylko z ciekawości, bo u mnie kompresor jeszcze jakoś działa
Romeck Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Ciesz sie kolego bo ja wydałem 2k i po pół roku znow mam problemy... Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Robero321 Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 W pierwszych modelach B6 nie powinno być problemu bo sprężarka zostaje odłączona w momencie kiedy brakuje czynnika. co uniemożliwia jej zatatarcie i zasyfienie układu. Po 2003 roku niestety sprężarki są inne brak czynnika w układzie zaciera sprężarke i powoduje wiele innych problemów z zanieczyszczenie układu.
majkel_majki Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Jakie inne sprężarki? Każde B6, w tym mój 2001 rok ma sprężarkę Denso ze sprzęgłem zrywnym, która kręci z silnikiem cały czas.
Robero321 Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Kręci do momentu kiedy jest czynnik jak go zabraknie sprzęgło ją rozłączy i kreci Ci się tylko pasek z kołem pasowym a sprężarka już nie kręci.
jarekaudi Opublikowano 20 Października 2015 Autor Opublikowano 20 Października 2015 Mam wątpliwość czy aby na pewno się nie kręci. Właśnie skończyłem wymontowanie sprężarki która nie powinna się zatrzeć gdyż mówiono mi ze kręci się samo kółko bez Sprężarki. Właśnie się zatarła.słychać od niej metaliczny gruchot i chrobotanie. Wymontowalem sprężarke i kupiłem krótszy pasek. By pasował musiałem wymontowć też rolkę kierunkową. Przerwany przewód, brak czynnika i koniec sprężarki która nie miała się zatrzeć
majkel_majki Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Kręci do momentu kiedy jest czynnik jak go zabraknie sprzęgło ją rozłączy i kreci Ci się tylko pasek z kołem pasowym a sprężarka już nie kręci. W każdym B6 sprężarka jest stale napędzana od koła pasowego poprzez sprzęgło zrywalne, załączenie i wydatek sprężarki jest regulowany elektrozaworem. Jeżeli sprężarka się zatrze to zerwie sprzęgło i wtedy rzeczywiście kręci się tylko koło pasowe.
Robero321 Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Nie w każdym . W S4 B6 jest napędzana zupełnie inaczej. Tu akurat jest stały napęd.. Nie upieram się przy swoim bo jest to informacja z forum której jeszcze nie miałem okazji sprawdzić ale jeśli jest tak jak piszesz że brak czynnika nie uchroni przed zatarciem sprężarki to nie ciekawie. Wiesz to z doświadczenia czy z jakiegoś innego źródła? (chodzi głównie o sprężarki montowane od 2001 do połowy roku 2002)
majkel_majki Opublikowano 21 Października 2015 Opublikowano 21 Października 2015 W S4 to nie wiem bo nie widziałem, ale w każdym A4 sprężarka ma stały napęd od koła pasowego i pracując na sucho się zatrze, a na koniec zerwie sprzęgło i po ptokach. Wiem z doświadczenia i od innych osób (m.in. serwisant klimatyzacji), moje a4 produkcja lipiec 2001 też ma sprężarkę ze stałym napędem. Sprężarki w B6 ogólnie są zamienne między sobą, benzyna/diesel itp., różnić się mogą jedynie pojemnością skokową.
Voucher Opublikowano 19 Maja 2017 Opublikowano 19 Maja 2017 Panowie, A mozna jeździć pare dni bez kompresora w awx 2003r.? Czytalem o jakims krotszym pasku, ale czy jest konieczny?
turzol Opublikowano 19 Maja 2017 Opublikowano 19 Maja 2017 Panowie, A mozna jeździć pare dni bez kompresora w awx 2003r.? Czytalem o jakims krotszym pasku, ale czy jest konieczny?Jak masz na osobnym pasku kompresor to możesz jeździćWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Voucher Opublikowano 19 Maja 2017 Opublikowano 19 Maja 2017 Tak, jest na osobnym pasku. A z ciekawosci, byly inne? Przy takiej jezdzie osuszacz tez idzie do wymiany?
majkel_majki Opublikowano 19 Maja 2017 Opublikowano 19 Maja 2017 Osuszacz jest do wymiany jak postoi 10 minut na powietrzu otwarty, także do wymiany.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się