przemtor Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 panowie, możecie mnie oświecić jaka jest prawidłowa wartość na zimnym silniku dla mojego motoru czyli AHF? Byłbym wdzięczny. Bo pomiar jaki mi mechanik zrobił pomiar to troche się lekko mówiąc zdziwiłem
Musashi Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 dla silnikow 1,9 tdi warunki kontroli minimum 30C. najlepiej rozgrzany silnik napiecie aku min 12,5V wykrecone wszystkie swiece zarowe zakres pomiaru: sprawany silnik 25-31 bar minimum 19 bar maksymalna roznica pomiedzy cylindrami 5 bar 1
marewel Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 A jak jest zdrowa bestia to potrafi zapalic
przemtor Opublikowano 8 Listopada 2008 Autor Opublikowano 8 Listopada 2008 dzięki Musashi. Qrcze, u mnie na całkowicie zimnym (po nocy bez odpalania) wyszło 22,22,26,23. Trochę mało co? I mi mechanik powiedział, że miarodajny pomiar jest tylko właśnie na zimnym silniku, bo na ciepłym uszczelnia się olejem i ciśnienie będzie zawsze wyższe. To wygląda jakby silnik już był padaka. Tylko w takim razie nie rozumiem skąd takie przyzwoite korekcje nawet na zimnym silniku mam (maks +-0,3-0,4)
Musashi Opublikowano 8 Listopada 2008 Opublikowano 8 Listopada 2008 dzięki Musashi. Qrcze, u mnie na całkowicie zimnym (po nocy bez odpalania) wyszło 22,22,26,23. Trochę mało co? I mi mechanik powiedział, że miarodajny pomiar jest tylko właśnie na zimnym silniku, bo na ciepłym uszczelnia się olejem i ciśnienie będzie zawsze wyższe. To wygląda jakby silnik już był padaka. Tylko w takim razie nie rozumiem skąd takie przyzwoite korekcje nawet na zimnym silniku mam (maks +-0,3-0,4) na zimnym silniku calkiem przyzwoicie. pamietaj ze rozrusznik ze wzgledu na zimny olej i zimny akumulator wolniej kreci walem. warunki pomiaru ustalone sa glownie w celu maksylanej powtarzalnosci i moziwosci porownania. uwazam ze wynik jest zadowalajacy. co do wielkosci korekcji, nie swiadcza one o stanie silnika tylko o rozniach pomiedzy cylindrami, gdy silnik jest zuzyty rowno, korekcje beda na dobrym poziomie. na jednym garze? Nie na 4. a co to za wyczyn uruchomienie silnika na 4rech garach?
przemtor Opublikowano 8 Listopada 2008 Autor Opublikowano 8 Listopada 2008 Musashi troche mnie pocieszyłeś. A mój mechanik mówi, że silnik ro remontu. Tym bardziej, że wali z odmy olejem i trochę go za dużo zużywa. A i mówi, że za duża różnica ciśnienia pomiędzy 3 cylindrem a resztą. Fakt, że ostatnio odpala kiepsko z rana
Musashi Opublikowano 8 Listopada 2008 Opublikowano 8 Listopada 2008 rownie dobrze moze to byc problem uszczelki pod glowica, samej glowicy lub szczelnosci zaworow. aby roznicowac czy napewno silnik kwalifikuje sie do remontu powininno sie. 1.pozmierzyc kompresje w danym cylindrze- cieply silnik. 2. zanotowac wartosc 3. do tego samego cylindra podac ok 10 cm3 oleju i pomiar powtorzyc wnioski: jezeli cisnienie sprezania wzrosnie = zuzyte cylindry tloki i pierscienie jezeli wartosc cisnienia nie ulegnie zmianie - uszkodzona glowica lub zawory jakie masz zuzycie oleju? a gdzie wali olejem? powodem wiekszego zuzycia oleju moze byc zuzyta turbina. wogole moglbys uzupelnic profil...
marewel Opublikowano 8 Listopada 2008 Opublikowano 8 Listopada 2008 a co to za wyczyn uruchomienie silnika na 4rech garach? Przy wykręconych świecach?
przemtor Opublikowano 10 Listopada 2008 Autor Opublikowano 10 Listopada 2008 @Musashi- napiszę wszystko od początku :> więc tak, pojechałem do mechanika, bo pojawiły się następujące objawy - 1. dość ciężkie zapalnie z rana (przy temperaturach dodatnich) i przez kilka chwil czasem nierówna praca silnika 2. zaczęł żreć olej. Ok 1,2 litra na 5 tysięcy. 3. z odmy do dolotu leje się sporo oliwy. Z korka wlewu dość mocno dmucha powietrze ale nie chlapie za mocno olejem. Z bagnetu nie widać dymu i mocno nie dmucha. 4. Zaczęły po kilkugodzinnym staniu grać dosć mocno szklanki (nawet przy tepraturach dodatnich) 5.Dodatkowo, przy jakimkolwiek ostrym wciśnięciu buta nikną samochody w tylnej szybie. Po prostu masakra. Dym niestety koloru niebieskiego Na jałowym biegu dymu nie widać (ale śmierdzi jakoś dziwnie), tylko przy odpalaniu puszcza niebieskiego bąką. Pierwsza myśl - turbo, bo notorycznie ostatnio mam problemy z notlaufami. Ale myślę, co to ma wspólnego z odpalaniem? Dlatego zdecydowałem się na pomiar ciśnienia. Mechnik mi mówi, że jak żre olej to jedyny sensowany pomiar na zimnym silniku, bo inaczej i tak się cylindy uszczelnią oliwą. W sumie nie pomyslałem żeby kazać zrobić próbe olejową jak pisałeś. W każdym razie jak podawałem - pomiar wyszedł 22, 22, 26, 23 bara po nocy. On mi mówi, że kiszka. Poza tym coś mi czasem stuka lekko w silniku. Stwierdzili, że to nie panewki ale odłos wyraźnie z cylindrów. Dodam, że czasem jest to mniej słyszalne a co gorsza bardziej na ciepłym silniku. No i co dalej robić? Zwalać głowicę? Czy robić jeszcze raz pomiar na ciepłym silniku + próba olejowa? Najgorsze, że aby sprawdzić turbo trzeba cholera pół silnika rozkręcić w Toledo. Oleju za turbo jest sporo, ale nie wiem czy to olej z odmy czy z turbo Help panowie
jarek3251 Opublikowano 10 Listopada 2008 Opublikowano 10 Listopada 2008 mam trochę podobnie czytaj ostatnie posty http://www.a4-klub.pl/smf/silniki_diesla/b5_1z_zimny_dlugo_trzeba_trecic_zeby_zapalil_cieply_pali_od_strzala-t34769.0.html;new#new mi nie kopci wogóle jak ciepły tylko przy odpalaniu jak zimny i to nie zawsze nie wiem co robić ;(
grabson765 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 a co powiecie na to: temp. silnika ok 30st.C I 23bar II 23bar III 21bar IV 20bar? wedlug mnie troche malo.....
ERW0 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 a co powiecie na to: temp. silnika ok 30st.C I 23bar II 23bar III 21bar IV 20bar? według mnie trochę mało..... ale odgrzaliście kotleta :>
SotoM Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 a co powiecie na to: temp. silnika ok 30st.C I 23bar II 23bar III 21bar IV 20bar? w AVF'ie ... proponuje dla pewnosci powtórzyć badanie na innym sprzęcie. sprzety do pomiarów takze oszukuja a po co zmieniac dobre czesci na nowe...
grabson765 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 a co powiecie na to: temp. silnika ok 30st.C I 23bar II 23bar III 21bar IV 20bar? według mnie trochę mało..... ale odgrzaliście kotleta :> spojrzalem tylko na ostatio date
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się