Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] kompresja - 1.9 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

panowie, możecie mnie oświecić jaka jest prawidłowa wartość na zimnym silniku dla mojego motoru czyli AHF?

Byłbym wdzięczny. Bo pomiar jaki mi mechanik zrobił pomiar to troche się lekko mówiąc zdziwiłem :confused4:

Opublikowano

dla silnikow 1,9 tdi

warunki kontroli minimum 30C. najlepiej rozgrzany silnik

napiecie aku min 12,5V

wykrecone wszystkie swiece zarowe

zakres pomiaru:

sprawany silnik 25-31 bar

minimum 19 bar

maksymalna roznica pomiedzy cylindrami 5 bar

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

A jak jest zdrowa bestia to potrafi zapalic :kox:

Opublikowano

dzięki Musashi. Qrcze, u mnie na całkowicie zimnym (po nocy bez odpalania) wyszło 22,22,26,23. Trochę mało co? :confused4: I mi mechanik powiedział, że miarodajny pomiar jest tylko właśnie na zimnym silniku, bo na ciepłym uszczelnia się olejem i ciśnienie będzie zawsze wyższe. To wygląda jakby silnik już był padaka. Tylko w takim razie nie rozumiem skąd takie przyzwoite korekcje nawet na zimnym silniku mam (maks +-0,3-0,4) :confused4:

Opublikowano

na jednym garze?

Nie na 4.

Opublikowano

dzięki Musashi. Qrcze, u mnie na całkowicie zimnym (po nocy bez odpalania) wyszło 22,22,26,23. Trochę mało co? :confused4: I mi mechanik powiedział, że miarodajny pomiar jest tylko właśnie na zimnym silniku, bo na ciepłym uszczelnia się olejem i ciśnienie będzie zawsze wyższe. To wygląda jakby silnik już był padaka. Tylko w takim razie nie rozumiem skąd takie przyzwoite korekcje nawet na zimnym silniku mam (maks +-0,3-0,4) :confused4:

na zimnym silniku calkiem przyzwoicie. pamietaj ze rozrusznik ze wzgledu na zimny olej i zimny akumulator wolniej kreci walem.

warunki pomiaru ustalone sa glownie w celu maksylanej powtarzalnosci i moziwosci porownania.

uwazam ze wynik jest zadowalajacy.

co do wielkosci korekcji, nie swiadcza one o stanie silnika tylko o rozniach pomiedzy cylindrami, gdy silnik jest zuzyty rowno, korekcje beda na dobrym poziomie.

na jednym garze?

Nie na 4.

a co to za wyczyn uruchomienie silnika na 4rech garach?

Opublikowano

Musashi troche mnie pocieszyłeś. A mój mechanik mówi, że silnik ro remontu. Tym bardziej, że wali z odmy olejem i trochę go za dużo zużywa. A i mówi, że za duża różnica ciśnienia pomiędzy 3 cylindrem a resztą. Fakt, że ostatnio odpala kiepsko z rana :confused4:

Opublikowano

rownie dobrze moze to byc problem uszczelki pod glowica, samej glowicy lub szczelnosci zaworow.

aby roznicowac czy napewno silnik kwalifikuje sie do remontu powininno sie.

1.pozmierzyc kompresje w danym cylindrze- cieply silnik.

2. zanotowac wartosc

3. do tego samego cylindra podac ok 10 cm3 oleju i pomiar powtorzyc

wnioski: jezeli cisnienie sprezania wzrosnie = zuzyte cylindry tloki i pierscienie

jezeli wartosc cisnienia nie ulegnie zmianie - uszkodzona glowica lub zawory

jakie masz zuzycie oleju? a gdzie wali olejem? powodem wiekszego zuzycia oleju moze byc zuzyta turbina.

wogole moglbys uzupelnic profil...

Opublikowano

a co to za wyczyn uruchomienie silnika na 4rech garach?

Przy wykręconych świecach?

Opublikowano

@Musashi- napiszę wszystko od początku :>

więc tak, pojechałem do mechanika, bo pojawiły się następujące objawy -

1. dość ciężkie zapalnie z rana (przy temperaturach dodatnich) i przez kilka chwil czasem nierówna praca silnika

2. zaczęł żreć olej. Ok 1,2 litra na 5 tysięcy.

3. z odmy do dolotu leje się sporo oliwy. Z korka wlewu dość mocno dmucha powietrze ale nie chlapie za mocno olejem. Z bagnetu nie widać dymu i mocno nie dmucha.

4. Zaczęły po kilkugodzinnym staniu grać dosć mocno szklanki (nawet przy tepraturach dodatnich)

5.Dodatkowo, przy jakimkolwiek ostrym wciśnięciu buta nikną samochody w tylnej szybie. Po prostu masakra. Dym niestety koloru niebieskiego :confused4: Na jałowym biegu dymu nie widać (ale śmierdzi jakoś dziwnie), tylko przy odpalaniu puszcza niebieskiego bąką.

Pierwsza myśl - turbo, bo notorycznie ostatnio mam problemy z notlaufami. Ale myślę, co to ma wspólnego z odpalaniem? Dlatego zdecydowałem się na pomiar ciśnienia. Mechnik mi mówi, że jak żre olej to jedyny sensowany pomiar na zimnym silniku, bo inaczej i tak się cylindy uszczelnią oliwą. W sumie nie pomyslałem żeby kazać zrobić próbe olejową jak pisałeś. W każdym razie jak podawałem - pomiar wyszedł 22, 22, 26, 23 bara po nocy. On mi mówi, że kiszka. Poza tym coś mi czasem stuka lekko w silniku. Stwierdzili, że to nie panewki ale odłos wyraźnie z cylindrów. Dodam, że czasem jest to mniej słyszalne a co gorsza bardziej na ciepłym silniku.

No i co dalej robić? Zwalać głowicę? Czy robić jeszcze raz pomiar na ciepłym silniku + próba olejowa?

Najgorsze, że aby sprawdzić turbo trzeba cholera pół silnika rozkręcić w Toledo. Oleju za turbo jest sporo, ale nie wiem czy to olej z odmy czy z turbo :confused4:

Help panowie :notworthy:

Opublikowano

a co powiecie na to: temp. silnika ok 30st.C I 23bar II 23bar III 21bar IV 20bar?

wedlug mnie troche malo.....

Opublikowano

a co powiecie na to: temp. silnika ok 30st.C I 23bar II 23bar III 21bar IV 20bar?

według mnie trochę mało.....

ale odgrzaliście kotleta :>

Opublikowano

a co powiecie na to: temp. silnika ok 30st.C I 23bar II 23bar III 21bar IV 20bar?

w AVF'ie ... proponuje dla pewnosci powtórzyć badanie na innym sprzęcie. sprzety do pomiarów takze oszukuja a po co zmieniac dobre czesci na nowe...
Opublikowano

a co powiecie na to: temp. silnika ok 30st.C I 23bar II 23bar III 21bar IV 20bar?

według mnie trochę mało.....

ale odgrzaliście kotleta :>

spojrzalem tylko na ostatio date :wallbash:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...