Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BRB] - Przybywa oleju - czarna ropa w zbiorniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,
Mam problem z A4 B7 2007r. 1.9tdi

Od jakiegoś czasu przybywa oleju w silniku(0.5l na 500km) oraz jest czarna (brudna) ropa w zbiorniku paliwa.

Co może być przyczyną.

Opublikowano

1. uszkodzona pompa tandem - olej w paliwie

2. uszkodzone uszczelnienia/gniazda pompowtryskiwaczy - paliwo w oleju

3. jazda wyłącznie po miescie, uniemozliwiajaca sterownikowi ukonczenie dopalania sadzy w DPF. - paliwo w oleju

Opublikowano

Witam,

1)Pompa tandem daje niby dobre ciśnienie (chociaż nie wiem dlaczego od 3tyś obr. wartość nie może przekroczyć 7,5 atm )

https://www.youtube.com/watch?v=zh9ejuE-ASQ

2)Uszczelniacze niedawno wymienione (i nie wiem czy nie jest gorzej po tej wymianie)

3)DPF wycięty rok temu

Pozdr.

Opublikowano (edytowane)

Witam,

nie mam pomysłu co moż się dziać, ale wiem że jak 2 lata temu zauważyłem, że mi przybyło oleju (jakieś 5-10 mm na bagnecie) to tydz później padło mi turbo (mam ten sam model co Ty, tyle że mam DPF).

Edytowane przez halabala
Opublikowano

Witam,
Według mechanika głowica nadaję się do tulejowania.(wymieniał drugi raz uszczelnienia i dalej to samo :( ) - koszt całości około 1500pln :(

Niema jakiegoś sposobu aby uniknąć tego tulejowania / zrzucania głowicy?


Pozdr.

Opublikowano

Pewnie można , kupując drugi silnik, albo sprzedając brykę w stanie takim jaki jest :P:decayed:

Opublikowano

Mechanik mówiąc o tulejowaniu chyba właśnie miał na myśli gniazda pompowtrysków :decayed:

Żeby dokładnie ocenić stan gniazd pompek w głowicy to najlepiej włożyć pompki w gniazda, tylko bez uszczelniaczy i pomierzyć czujnikiem zegarowym ich luzy na boki w dwóch płaszczyznach.

Raz kiwając nimi przód -tył samochodu, następnie w poprzek auta.

W płaszczyźnie poprzecznej gniazada i same pompki się praktycznie nie wyrabiają, jak ten luz odejmiesz od luzu zmierzonego w płaszczyźnie wzdłużnej to ci wyjdzie ile jest zużycia.

Trzeba jeszcze tylko trochę matematyki żeby ten wynik skorygować ze względu na miejsce przyłożenia czujnika ( wyżej od poziomu na którym znajdują się uszczelniacze) zmierzyć o ile wzrasta średnica pompki po nałożeniu uszczelniaczy i będziesz miał czarno na białym czy to pasowanie ma szanse jeszcze być szczelne :hi:

Opublikowano

Witam,

To jakie sa tolerancje ?(kiedy jeszcze jest ok, a kiedy należy tulejować)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...