kamil-vag Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 Jeżeli ktoś by chciał zamówić i wymienić sobie uszczelkę pod pokrywą zaworów, to przydadzą się poniższe informacje: Numer uszczelki: OE 06B103483H (cena ok 87 zł w ASO) Zamienniki: REINZ 71-35567-00 ELRING 388.170 Sposób dokręcenia: Siła dokręcania: 10 Nm Jeżeli przecieka olej z otworów śrub, to warto też wymienić same śruby z tulejką, ich nr OE 06B103831EJ (cena ok 10 zł za sztukę) Ciekawostka: Zarówno kolektor jak i przepustnicę w tym modelu również dokręcamy momentem 10 Nm.
azrael Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 (edytowane) Dzięki za poradnik W którym ASO robią takie ceny? Mi dopiero co zaproponowali 130, założyłem Elringa za 60. Edytowane 17 Października 2015 przez azrael
kamil-vag Opublikowano 17 Października 2015 Autor Opublikowano 17 Października 2015 Tutaj:http://www.getem.pl/index.php?szukaj_katalog=06B103483H&action=katalog&kat=5&x=19&y=13 ja zawsze kupuje w Getem.pl i jest dość tanio jak za ORI. Jedyny minus to długi okres oczekiwania bo części jadą z DE.
robertsobol1983 Opublikowano 12 Listopada 2015 Opublikowano 12 Listopada 2015 Pytanie za 10pkt. Uszczelkę kładziemy na odtłuszczone fragmenty gdzie ma przylegać i skręcamy, czy trzeba jeszcze posmarować ją lekko silikonem czy innym preparatem do tego przeznaczonym
kamil-vag Opublikowano 12 Listopada 2015 Autor Opublikowano 12 Listopada 2015 robertsobol1983, spróbuj najpierw na czystą, suchą powierzchnię. Jak będzie znowu ciec, co w przypadku ALT jest dość częste (plastikowa pokrywa z czasem się odkształca itp), to dopiero wtedy zastosuj masę uszcelniającą bądź silikon wysokotemperaturowy. U mnie po założeniu ORI, dalej ciekło po stronie pasażera, więc dałem masę ELRING Dirko i teraz jest suchutko
robertsobol1983 Opublikowano 12 Listopada 2015 Opublikowano 12 Listopada 2015 (edytowane) No właśnie jeśli po założeniu nowej ORI uszczelki dalej ciekło to jaki sens jest jej zakładanie tym bardziej że pokrywa lubi się z czasem odkształcać? Lepiej założyć od razu na samym silikonie jak to robi większość mechaników a sylikon lepiej uzupełni wypukłości między elementami do połączenia i lepiej uszczelni pokrywę nawet gdy z czasem się odkształci gdyż przykleja się do skręcanych do siebie elementów i rozciąga się w miarę powstania większego luzu co nadal chroni przed wyciekami .... Edytowane 12 Listopada 2015 przez robertsobol1983
wojoka Opublikowano 18 Października 2017 Opublikowano 18 Października 2017 W dniu 12.11.2015 o 17:53, robertsobol1983 napisał: No właśnie jeśli po założeniu nowej ORI uszczelki dalej ciekło to jaki sens jest jej zakładanie tym bardziej że pokrywa lubi się z czasem odkształcać? Lepiej założyć od razu na samym silikonie jak to robi większość mechaników a sylikon lepiej uzupełni wypukłości między elementami do połączenia i lepiej uszczelni pokrywę nawet gdy z czasem się odkształci gdyż przykleja się do skręcanych do siebie elementów i rozciąga się w miarę powstania większego luzu co nadal chroni przed wyciekami .... Temat stary, ale natknąłem się na ten wpis i nie mogę go tak zostawić na końcu tematu. Każdy kto widział uszczelkę od ALT wie, że proponowanie założenia pokrywy zaworów na samym silikonie to absurd. Uszczelka posiada wielką blachę, która jest elementem systemu wychwytu oleju. Jest bardzo gruba i stabilizowana tulejkami dystansowymi w śrubach. Uzyskanie stabilnego wypełnienia tej grubości (ok 4mm) z silikonu jest niemożliwe. Dołożenie do uszczelki silikonu, jeżeli nie ma innego wyjścia - to już jakiś sens ma.
slawomir273 Opublikowano 20 Października 2017 Opublikowano 20 Października 2017 W dniu 12.11.2015 o 17:45, kamil-vag napisał: robertsobol1983, spróbuj najpierw na czystą, suchą powierzchnię. Jak będzie znowu ciec, co w przypadku ALT jest dość częste (plastikowa pokrywa z czasem się odkształca itp), to dopiero wtedy zastosuj masę uszcelniającą bądź silikon wysokotemperaturowy. U mnie po założeniu ORI, dalej ciekło po stronie pasażera, więc dałem masę ELRING Dirko i teraz jest suchutko Też tak zrobiłem i mam sucho.
Kapi1 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Masę uszczelniajaca klasc z obu stron? Na pokrywe zaworow i na głowice? A w środek uszczelka?
error32856 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Żadnej masy nie dawaj, sama uszczelka tylko wszystko wyczyść elegancko benzyna ekstrakcyjna.
Kapi1 Opublikowano 14 Stycznia 2018 Opublikowano 14 Stycznia 2018 No to sprzeczne informacje.. Faktycznie fabrycznie nakładają paste uszczelniająca na zaoblone miejsca.. więc skoro na zaoblone miejsca klada, to polecenie po calosci nie powinno zaszkodzić?? Ale z drugiej strony niektórzy mówią ze nie daja masy uszcelniajacej wogole i jest dobrze i nie cieknie.. A sa tez tacy co nie dali masy i po niedlugim czasie pojawiają się wycieki mimo prawidłowego dokrecenia pokrywy.. I co tu robić? Wolałbym bez masy-dodatkowe koszta i robota. W garazu mam tylko +5 stopni i nie wiadomo jak by schnal ten victorReinz jak zaraz ma sie rozszczelnic to bez sensu robota Ciekawe ile w Aso by za robotę chcieli?
error32856 Opublikowano 14 Stycznia 2018 Opublikowano 14 Stycznia 2018 Ja robiłem bez żadnej masy uszczelniającej i nic nie cieknie, odkręcasz pokrywę i dokładnie czyścisz szmatka wraz benzyna ekstrakcyjna, tam gdzie olej przeciekał będą żółte plamy na głowicy, te miejsca trzeba dokładnie wyczyścić mocniej przytrzeć szmatka aby cała powierzania tam gdzie idzie uszczelka była bez plam nie używamy żadnych narzędzi do tego aby nie narobić rys itp. Pokrywę zaworów dokładnie umyć ja myłem szczotka do zębów wraz z benzyna ekstrakcyjna idealnie dochodzi do zakamarków, także śruby oraz otwory śrub było w nich trochę brudu i piasku dokładnie wymyć. Przed założeniem nowej uszczelki skontroluj powierzchnie głowicy czy przypadkiem gdzieś olej z zakamarków nie spływa po powierzchni na której przylega uszczelka jeśli tak osusz nadmiar oleju w zakamarkach i odtłuść. Jeśli powierzchnia jest odtłuszczona i nie znajdują się na niej żadne rysy zakładasz uszczelkę i dokręcasz wg. schematu. Dużo osób pisze ze z jakaś tam siła kluczem dynamometryczny dociskają ja dociskałem na wyczuciem. Jeśli zrobisz to sam przynajmniej wiesz ze dobrze zrobiłeś, a co do ASO to albo się uda albo klient wróci po roku na ponowną wymianę.
Kapi1 Opublikowano 15 Stycznia 2018 Opublikowano 15 Stycznia 2018 No wlasnie.. w aso ci sami mechanicy co i wszędzie a ceny 2razy takie Zamowie uszczelkę w Aso i sam sie za to wezmę spróbuję bez tej masy najpierw i będę obserwował.. Dam znać jak wyszło.. ale pewnie Jeszce z tym trochę pozwlekam bo wyciek jest nie wielki.. wyrzygalo trochę w miejscu 2 cewki.. komora świecy sucha, więc się nie pali:) ale juz sobie wszystko przygotuje..
Kapi1 Opublikowano 15 Stycznia 2018 Opublikowano 15 Stycznia 2018 Error32865 a nie pamietasz moze czy po zdjęciu pokrywy zaworow były jakies ślady po orginalnej masie uszczelniające? Jesli tak to gdzie?:)
slawomir273 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Opublikowano 16 Stycznia 2018 (edytowane) Spróbuj dokręcić może pomoże. Edytowane 16 Stycznia 2018 przez slawomir273
Kapi1 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Opublikowano 16 Stycznia 2018 4 godziny temu, slawomir273 napisał: Spróbuj odkręcić może pomoże. Co odkręcić? ?
Kapi1 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Opublikowano 16 Stycznia 2018 3 godziny temu, slawomir273 napisał: Starą uszczelkę z pokrywą Sugerujesz żebym odkrecil pokrywe, przeczyscil miejsce styku i przykrecil pokrywe spowrotem ze starą uszczelka? I wyciek moze zniknąć?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się