Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ścina oponę a nikt nie widzi problemów


fox60

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przeszukałem już wiele tematów ale nie mogę znaleźć, a wiem że był już poruszany ten temat no ale napiszę to może ktoś pomoże znaleźć.

Od dłuższego już czasu zmagam się ze "ścinaniem" lewej przedniej opony po obu stronach ( wewnętrzna część bardzo a z zewnątrz tak delikatnie).

Dodam że ciśnienie w oponach 2.4 bardzo często monitorowane.

Byłem na trzepakach i diagnosta oświadczył mi że wszystko ok, następnie była zbieżność i tył ustawili a przód był jak powiedzieli IDEALNIE i nawet nic nie ruszali, jednak problem wlecze się ciągle za mną.

Na podnośniku mój mechanik też powiedział że nie ma nigdzie luzów i że nie może to być prawdą, kazał mi tylko sprawdzić ciśnienie bo jest pewnie za mało powietrza. Nie zgodziłem się z tym bo jak by 2.4 było mało albo bym miał np uszkodzony manometr to w drugim kole też by mi cięło gume bo jest tyle samo powietrza.

Na prostej drodze jak puszczę kierownice to auto śmiga prościuteńko nigdzie nie ucieka.

Ma ktoś na to jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A luzy w zawieszeniu. Sprawdzales?

Na podnośniku mój mechanik też powiedział że nie ma nigdzie luzów i że nie może to być prawdą, kazał mi tylko sprawdzić ciśnienie bo jest pewnie za mało powietrza. Nie zgodziłem się z tym bo jak by 2.4 było mało albo bym miał np uszkodzony manometr to w drugim kole też by mi cięło gume bo jest tyle samo powietrza.

Były sprawdzane właśnie i też nic nie było widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że właśnie tak jest ale założyłem w tamtą sobotę komplet zimowych opon już i po ok 250 km od środka da się zauważyć ze oponę tnie i teraz mogę stwierdzić że winna nie była opona a jednak coś jest nie tak.

Już nie mam pomysłu a wymyśliłem tylko że zmienie jeszcze gościa od zbieżności i pojadę gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź też może do dobrego oponiarza/wulkanizatora. Niech popatrzy na to swoim czujnym okiem.

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większe zużycie brzegów opony


Zużycie brzegów opony powoduje efekt „zaokrąglenia” czoła opony. Tego typu zużycie jest najczęściej spowodowane jazdą ze zbyt niskim ciśnieniem. Warto pamiętać, że ciężar auta powinien spoczywać na całej szerokości opony, a zbyt niskie ciśnienie sprawia, że czoło jest słabiej dociskane do podłoża. Należy więc skorygować poziom ciśnienia, zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Inną przyczyną tego rodzaju zużycia może być nieodpowiedni styl jazdy, a zwłaszcza zbyt agresywne pokonywanie zakrętów. Podczas szybkiej jazdy w zakręcie, opony pracują na granicy przyczepności. Muszą sprostać większym przeciążeniom, a więc mocno obciążane są zewnętrzne części bieżnika. Tego typu wytarcie może występować niesymetrycznie (większe z jednej strony). Wpływ na to nietypowe wytarcie bieżnika może mieć również uszkodzone zawieszenie np.: skręcony lub wygięty wahacz lub nieprawidłowa zbieżność przednich kół tzw. nadmierna zbieżność. W tym wypadku należy udać się po diagnozę do serwisu.



Tak więc może po prostu za bardzo dajesz do pieca dla swojej niuni :P


Edytowane przez jospethe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź też może do dobrego oponiarza/wulkanizatora. Niech popatrzy na to swoim czujnym okiem.

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Nad tym też myślałem i byłem jeszcze dawniej to stwierdził że opona stara. No i to był fakt bo ta jedna była starsza ale teraz założyłem opony zimowe które teraz zaczeły 2-gi sezon i narazie widać już że od środka ją bierze bardziej a z zewnątrz tak tylko delikatnie ale jak się tego pilnuje to idzie zauważyć.

zjedzona opona po obu stronach to najczęściej objaw małego ciśnienia w kołach. Jakie masz rozmiary tych opon ?

Rozmiar 205/55 r16 jeden i drugi komplet. Wszyscy tak mówią ale wg nalepki 2.4 bar jest chyba dość?

Większe zużycie brzegów opony

Zużycie brzegów opony powoduje efekt „zaokrąglenia” czoła opony. Tego typu zużycie jest najczęściej spowodowane jazdą ze zbyt niskim ciśnieniem. Warto pamiętać, że ciężar auta powinien spoczywać na całej szerokości opony, a zbyt niskie ciśnienie sprawia, że czoło jest słabiej dociskane do podłoża. Należy więc skorygować poziom ciśnienia, zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Inną przyczyną tego rodzaju zużycia może być nieodpowiedni styl jazdy, a zwłaszcza zbyt agresywne pokonywanie zakrętów. Podczas szybkiej jazdy w zakręcie, opony pracują na granicy przyczepności. Muszą sprostać większym przeciążeniom, a więc mocno obciążane są zewnętrzne części bieżnika. Tego typu wytarcie może występować niesymetrycznie (większe z jednej strony). Wpływ na to nietypowe wytarcie bieżnika może mieć również uszkodzone zawieszenie np.: skręcony lub wygięty wahacz lub nieprawidłowa zbieżność przednich kół tzw. nadmierna zbieżność. W tym wypadku należy udać się po diagnozę do serwisu.

Tak więc może po prostu za bardzo dajesz do pieca dla swojej niuni :P

Hmmm no :wink: wiadomo że lekko nie ma ale znów tak agresywnie nie jeżdżę i tak sobie myśle że to by robiło efekt pewnie na obu oponach a do prawej by mógł "winkiel" przyłożyć i by się zgadzało pewnie :P

no ale na razie zdecydowałem i już dowiedziałem się o innego gościa od zbieżności siedzi już w tym podobno 25 lat wiec może powie mi coś więcej no chyba że jeszcze ktoś ma jakieś teorie które wymagają sprawdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie 2,4 jest właściwe. Trzeba szukać przyczyny w zbieżności/geometrii albo w zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie 2,4 jest właściwe. Trzeba szukać przyczyny w zbieżności/geometrii albo w zawieszeniu.

Właściwe - pod warunkiem, że opona trzyma parametr nośności. W sumie dziwne, żeby dwa zestawy nie trzymały i skłaniam się ku temu, że to coś w zawieszeniu... choć z pewnym niedowierzaniem, gdyż zwykle problemy w zawieszeniu powodują jednostronne cięcie opony.

Tutaj efekt obustronny pasuje jak ulał pod zbyt niskie ciśnienie.

Nie patrz na wlepkę, nabij na 2.6-2.7bara na osi na której jest problem (nie masz quattro to nie musisz trzymać takiego samego na obu) i pojeździj. Jak ustąpi to przyczyna znalezione. Trzymanie się wlepki nie zawsze prowadzi do dobrych efektów.

Jak opony słabej marki mogą nie trzymać nośności zgodnej z oznaczeniami i trzeba je dopompować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie 2,4 jest właściwe. Trzeba szukać przyczyny w zbieżności/geometrii albo w zawieszeniu.

Właściwe - pod warunkiem, że opona trzyma parametr nośności. W sumie dziwne, żeby dwa zestawy nie trzymały i skłaniam się ku temu, że to coś w zawieszeniu... choć z pewnym niedowierzaniem, gdyż zwykle problemy w zawieszeniu powodują jednostronne cięcie opony.

Tutaj efekt obustronny pasuje jak ulał pod zbyt niskie ciśnienie.

Nie patrz na wlepkę, nabij na 2.6-2.7bara na osi na której jest problem (nie masz quattro to nie musisz trzymać takiego samego na obu) i pojeździj. Jak ustąpi to przyczyna znalezione. Trzymanie się wlepki nie zawsze prowadzi do dobrych efektów.

Jak opony słabej marki mogą nie trzymać nośności zgodnej z oznaczeniami i trzeba je dopompować.

Spróbuje dziś jeszcze nabić 2.6 bar i zobaczymy a w przyszłym tygodniu i tak pojadę na zbieżność bo letnie opony już wykończyłem ( i tak nie były najlepsze) ale nie uśmiecha mi się nowych zimówek wykończyć.

Udało się wcześniej i byłem na zbieżności i jak się okazało poprzednicy albo się nie znają albo mają sprzęt do du*y bo okazało się że była nieduża a jednak już poza skalę rozbieżność i prawdopodobnie to był powód zamieszania. Teraz tylko trzeba jeździć i zobaczymy czy udało się zlikwidować problem.

Edytowane przez fox60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o info czy temat zakończony nie chce zakładać nowego a u mnie jest to samo dostałem wydruk od diagnosty który robił zbieżność i nie widać dużych odstępstw od normy. Tym bardziej wszyscy mówią że lepszego nie ma w Białymstoku. Opona ścięta aż druty wyszły a co ciekawe to że reszta opony nie ruszona wygląda jakby przejechała 5k km.

http://www.directupload.net/file/d/4490/yk68x4au_jpg.htm - tak wyglądają opony po lewej i prawej stronie auta - z tyłu delikatnie ścina ale też jest to wyczuwalne palcem. dodam że mam quattro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku wygląda trochę jakby koło o coś obcierało, bo nie bardzo widzę inną możliwość żeby była "wyżarta" w taki aż wklęsły sposób. Chyba że opona była jakaś wadliwa? Generalnie jak tnie opony, a zbieżność jest dobra, to trzeba by się czepiać kątów pochylenia kół, ewentualnie sprawdzać osiowość całego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałem aby kąty ustawiało się w a4 b6 - co do obcierania też tak myślałem ponieważ moje opony to 235/45/17 i obstawiałem że są za szerokie ale nic takiego się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprowadziłem auto z DE bylo na oponach 235/45/17 i nic takiego nie miało miejsca. Na 100% są złe kąty pochylania kół. Wiadomo że w b6 sie nie ustawia kątów z przodu (można tylko z tyłu ) auto moze być po dzwonie. Gdzies wyczytałem ze można regulować sankami silnika ale jest to bardzo mały zakres regulacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to rozumiem to tak jeśli zrobili mi pomiar geometrii kół i wychodzi norma dla 1bv od -0,22 do -1,22 a ja mam -1,2 w lewym ( to które zdarło najmocniej ) a dla prawego -1,4 to nie wydaje mi się abym coś zdziałał sankami. zbieżność jest w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak poluzuje sie wszystkie sruby sanek to mozna je przesunac na prawo/ lewo co skutkuje zmiana kata pochylenia koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałem aby kąty ustawiało się w a4 b6 - co do obcierania też tak myślałem ponieważ moje opony to 235/45/17 i obstawiałem że są za szerokie ale nic takiego się nie dzieje.

z przodu kątów indywidulnie dla koła nie ustawisz (pomijam regulowne górne wahacze). Ruszając sanki zmieniasz kąty dla obu kół.

Z tyłu ustawisz.

Edytowane przez azure
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...