a g Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 Witam, Od jakiegoś czasu słychać i czuć "ślizgnięcie" przy przyśpieszaniu przeważnie na dwójcie, choć ostatnio zdarzyło się na trójce. Jak to wygląda: Zatrzymuje się, np. na skrzyżowaniu, ruszam po chwili zmieniam na dwójkę, przyśpieszam i około 2 tyś. słychać jedno (lub ostatnio dwa) ślizgnięcie trwające sekundę może mniej w tym momencie czuje, że samochód nie przyśpiesza następnie tak jakby coś tam załapało i przyśpiesza dalej. Odgłos tego ślizgnięcia to jakby głuchy metal o metal albo guma o metal ale może to być złudne. Nie jest to zależne od pogody czy temperatury, nie jest też zależne czy dopiero co się wyjedzie czy jedzie się już 50 km bez przerwy. Ostatnio pojawiało się to losowo, akurat jak byłem u mechanika żeby to zobaczył to nie pojawiło się. Chciałem zapytać czy może ktoś miał z czymś takim do czynienia, jeśli coś trzeba doprecyzować to w miarę możliwości postaram się odpowiedzieć. Dzięki
a g Opublikowano 19 Października 2015 Autor Opublikowano 19 Października 2015 (edytowane) Mam, ale jak ten problem się pojawia to nic się nie świeci. Poza tym, to pojawia się niezależnie czy jest mokro czy sucho, itd. Na pewno nie jest to związane z kontrolą trakcji. Edytowane 19 Października 2015 przez a g
piotrsob1 Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 A ten objaw pojawia się podczas delikatnego, czy intensywnego przyspieszania ? Występuje tylko podczas rozpędzania po ruszeniu , czy podczas normalnej jazdy też ?
a g Opublikowano 20 Października 2015 Autor Opublikowano 20 Października 2015 Raczej intensywnego choć nie w stylu "gaz do dechy". Jak na razie tylko podczas rozpedzania. Myślałem, że to coś ze sprzęgłem ale występuje to jakąś chwilę po zmianie biegów, więc raczej też odpada.
piotrsob1 Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Trochę, choć nie całkiem te objawy mi pasują do opisywanych w podpiętym temacie "szarpie podczas przyspieszania " Proponuję poczytać i skonfrontować swoje objawy z tam opisywanymi
kubson Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 Przecież to sie sprzęgło ślizga, skoro mówisz o "ślizgnięciu"
a g Opublikowano 26 Października 2015 Autor Opublikowano 26 Października 2015 Sprzęgło po kilkunastu metrach od zmiany biegów?
piotrsob1 Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 (edytowane) Jakby to było sprzęgło to by się ślizgało na wysokich biegach w zakresie obrotów przy których występuje moment obrotowy bliski maksymalnemu , a nie na dwójce Edytowane 26 Października 2015 przez piotrsob1
kubson Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 Mi sie nawet na jedynce ślizgało
Musashi Opublikowano 28 Października 2015 Opublikowano 28 Października 2015 kolega najpierw by musiał: zdefiniować termin "ślizgnięcie" i czego dotyczy, co to znaczy słychać, ( ślizgnięcie to to raczej czuję niż słyszę....) gdzie to słychać. czy na obrotomierzu widać chwilowy wzrost obrotów. jakiego silnika dotyczy, i profil do uzupelnienia - kod silnika!
sernik4 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Ja mam podobny problem z tym że na biegu 4 czasami 5.Na 6 biegu już jest normalnie. Dzieje się tak na początku podróży maksymalnie dwa razy. Później autko jedzie jak ta lala. Jakieś sugestie. Czyżby ślizgnięcia były na tarczy sprzęgłowej??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się