Lastk Opublikowano 22 Października 2015 Opublikowano 22 Października 2015 Witajcie! Proszę o analizę logów podanych poniżej. Objawy to: poszarpywanie przy puszczaniu gazu i delikatnej jeżdzie oraz telepanie fotelem kierowcy na biegu jałowym. Do tej pory zrobiłem: - kompletny rozrząd z pompą wody + rolka i napinacz paska klinowego - uszczelnienie pompowtrysków tj. nowe gumki i śruby + regulacja (miałem nadzieje, że to pomoże na telepanie fotelem) - regeneracja gniazda imbusa w pompie olejowej na większy zabierak (przy okazji rozrządu - gniazdo było wyrobione fest - regeneracja dwumasy z nową tarczą i dociskiem (w Kożuchowie woj. lubuskie) - obawiam się, że chyba będzie reklamacja przez to telepanie fotelem - czyszczenie przepustnicy (w elektryce był olej - po wylaniu oleju i kontakt sprayu klapa działa) - czyszczenie egr (elektryka była ok, zęby też. Osadu było dużo ale wyczyszczony) - czyszczenie zmiennej geometrii w turbinie (robiłem to samodzielnie mając już jakieś doświadczenie z Passata B5) - Sztomel - jeszcze raz dzięki za pomoc wtedy Trochę już porobiłem przy tym aucie a dalej to wkurzające telepanie. Proszę o jakieś pomysły co dalej próbować robić oraz o opinie o ogólnym stanie auta Silnik: 2.0 BLB. Pozdrawiam! STATYCZNE:Grupa 023: http://vaglog.pl/log_236683.htmlGrupa 018: http://vaglog.pl/log_236684.htmlGrupa 001: http://vaglog.pl/log_236685.htmlGrupa 004: http://vaglog.pl/log_236686.htmlGrupa 003: http://vaglog.pl/log_236687.htmlGrupa 007: http://vaglog.pl/log_236688.htmlGrupa 010: http://vaglog.pl/log_236689.htmlGrupa 008: http://vaglog.pl/log_236690.htmlGrupa 013: http://vaglog.pl/log_236691.htmlBASIC SETTINGS:Grupa 011: http://vaglog.pl/log_236682.htmlGrupa 003: http://vaglog.pl/log_236681.htmlDYNAMICZNE:Grupa 001: http://vaglog.pl/log_236673.htmlGrupa 018: http://vaglog.pl/log_236680.htmlGrupa 003: http://vaglog.pl/log_236679.htmlGrupa 023: http://vaglog.pl/log_236678.htmlGrupa 013: http://vaglog.pl/log_236677.htmlGrupa 011: http://vaglog.pl/log_236676.htmlGrupa 008: http://vaglog.pl/log_236675.htmlGrupa 004: http://vaglog.pl/log_236674.html Hej, próbowałem analizować te logi w oparciu o inne logi użytkowników silnika BLB. Zastanawia mnie grupa 003 statyczna - gdzie u mnie zawór EGR pokazuje jako otwarty na 99,6% na biegu jałowym a u innych jest na poziomie 50%... Wskazania (aktual) również dwa razy za duże Może to nie wskazania EGR a przepływka? Sam już nie wiem...
QaDo Opublikowano 23 Października 2015 Opublikowano 23 Października 2015 Wykonać test EGR z odczytem parametrów być może stoi, albo jakiś śmieszny EGR OFF żadnych błędów nie ma ? Ogólnie to jest kiepsko z turbiną, na jakim biegu sprawdzałeś ? Jeśli 3jka to o panie... Zaciągniety ręczny wbita jedynka puszczaj sprzeglo lekko i mocniej, mocno puka ?
Musashi Opublikowano 23 Października 2015 Opublikowano 23 Października 2015 1. EGR nie dziala lub uszkodzony miernik masy powietrza. 2. wysoka temp paliwa. 3. walek ssacy zle ustawiony, proponowalbym korekte obydwoch walkow na 0 ew. -1 4. przyjrzalbym sie, zlozeniu turbiny, ew. zatkany kat. 5. turbina bardzo pozno zaczyna ladowac. 6. jezeli fotelem telepie, sprawdz jego mocowanie do nadwozia.
Lastk Opublikowano 23 Października 2015 Autor Opublikowano 23 Października 2015 (edytowane) Na wstępie bardzo dziękuję za odpowiedzi i chęć pomocy! Wykonać test EGR z odczytem parametrów być może stoi, albo jakiś śmieszny EGR OFFżadnych błędów nie ma ?Ogólnie to jest kiepsko z turbiną, na jakim biegu sprawdzałeś ? Jeśli 3jka to o panie...Zaciągniety ręczny wbita jedynka puszczaj sprzeglo lekko i mocniej, mocno puka ? Ok, robiłem testy EGR w Outpout test w grupie: Engine. Co ciekawe polepszyło się trochę. Mianowicie gdy odpalę auto na ciepłym to przez dłuższą chwilę jest dobrze, potem słuchać jakby załączającą się suszarkę pod maską i wskazania lecą do góry poniżej zobrazowałem to logiem statycznym: STATYCZNE:Grupa 003: http://vaglog.pl/log_236863.html Błędów nie ma żadnych... Odnośnie turbo to jeszcze raz zrobiłem loga (rzeczywiście bardzo późno wstaje ) Maf z egr chyba ok na dynamicznych. DYNAMICZNE:Grupa 011: http://vaglog.pl/log_236860.htmlGrupa 003: http://vaglog.pl/log_236859.html Jeszcze zrobiłem jak mówisz: zaciągnięty ręczny i bawiłem się jedynką to szybko to wolno i nie mam żadnych dźwięków pukania, tylko rzucanie motoru (przód, tył). 1. EGR nie dziala lub uszkodzony miernik masy powietrza.2. wysoka temp paliwa.3. walek ssacy zle ustawiony, proponowalbym korekte obydwoch walkow na 0 ew. -14. przyjrzalbym sie, zlozeniu turbiny, ew. zatkany kat.5. turbina bardzo pozno zaczyna ladowac.6. jezeli fotelem telepie, sprawdz jego mocowanie do nadwozia. Dzięki za powyższy opis w punktach. 1. Na testach EGR niby chodzi - poniżej nowsze logi - powyżej opisałem dziwne zachowanie EGR po krótkiej chwili (dźwięk suszarki). Natomiast jak sprawdzić miernik masy powietrza? 2. Też to zauważyłem. Jak można temu zaradzić? Wrzucam jeszcze nowe logi grupy 001 poniżej 3. Wczoraj wieczorem też mi to nie dawało spokoju, pojechałem dzisiaj do mechanika z prośbą ustawienia kąta - ustawił na +1 i powiedział że będzie w porządku. Trochę się zmniejszyło telepanie na jałowym. Widzę, że piszesz o zakresie 0 ew. -1. Zmienić to jeszcze raz? 4. Będę musiał chyba jeszcze raz ją przeczyścić... 5. Tak, zastanawiam się czy to nie przez złe doczyszczenie, sprawdzić podciśnienia? 6. Mocowanie ok, telepie całą budą od silnika - na fotelu najlepiej czuć, po otworzeniu maski silnik co 2 sekundy lekko rzuca na boki. Mógłbyś mi wytłumaczyć czy ustawienie w grupie 004 - BTDC -1,9 jest prawidłowe i co to w ogóle jest i jak to przestawić jeśli będzie trzeba? Wspomniane logi: STATYCZNE:Grupa 001: http://vaglog.pl/log_236861.htmlGrupa 004: http://vaglog.pl/log_236862.htmlGrupa 003: http://vaglog.pl/log_236863.htmlDYNAMICZNE:Grupa 011: http://vaglog.pl/log_236860.htmlGrupa 003: http://vaglog.pl/log_236859.html Proszę jeszcze raz o pomoc w powyższych zagadnieniach dzięki za dotychczasową pomoc! Edytowane 23 Października 2015 przez Lastk
Wihajster Opublikowano 23 Października 2015 Opublikowano 23 Października 2015 te silniki wola synchronizacje na 0 lub ujemna wiec dalej do korekty.Dziwne,ze turbina wyczyszczona a wciaz jest przeładowanie...
Lastk Opublikowano 23 Października 2015 Autor Opublikowano 23 Października 2015 te silniki wola synchronizacje na 0 lub ujemna wiec dalej do korekty.Dziwne,ze turbina wyczyszczona a wciaz jest przeładowanie... Ok, spróbuje ustawić na -0.5 tak jak chciałem... dzięki. Odnośnie EGR i dziwnego dźwięku, też tak masz? Pozdrawiam
Musashi Opublikowano 23 Października 2015 Opublikowano 23 Października 2015 1. no niby egr juz dziala, ale BS003 bylby lepszy do sprawdzenia 2. filter drozny?ew. uszkodzony zaworek termiczny na filtrze. 3. napisalem, najlepiej ssacy -1 wydechowy zero, ew. obydwa na zero. uwaga wydechowego nie sprawdzisz, wiec albo sam ustawisz albo wierzysz w to co mowi ustawiacz. 4. a nie dlubales przy dlugosci ciegna silownika podcisnieniowego? 5. j.w. 6. odczuwalnosc telepania jest wzgledna. jezeli to sa nieregularne delikatne drgania, to wiekszosc BLB ma ten problem, jezeli regularne szarpanie. byc moze powietrze lub spaliny w paliwie. te silniki wola synchronizacje na 0 lub ujemna wiec dalej do korekty.Dziwne,ze turbina wyczyszczona a wciaz jest przeładowanie... Ok, spróbuje ustawić na -0.5 tak jak chciałem... dzięki. Odnośnie EGR i dziwnego dźwięku, też tak masz? Pozdrawiam jestes pewien ze to egr, a nie dzwiek pracujacej turbiny?
Lastk Opublikowano 29 Października 2015 Autor Opublikowano 29 Października 2015 (edytowane) 1. no niby egr juz dziala, ale BS003 bylby lepszy do sprawdzenia 2. filter drozny?ew. uszkodzony zaworek termiczny na filtrze. 3. napisalem, najlepiej ssacy -1 wydechowy zero, ew. obydwa na zero. uwaga wydechowego nie sprawdzisz, wiec albo sam ustawisz albo wierzysz w to co mowi ustawiacz. 4. a nie dlubales przy dlugosci ciegna silownika podcisnieniowego? 5. j.w. 6. odczuwalnosc telepania jest wzgledna. jezeli to sa nieregularne delikatne drgania, to wiekszosc BLB ma ten problem, jezeli regularne szarpanie. byc moze powietrze lub spaliny w paliwie jestes pewien ze to egr, a nie dzwiek pracujacej turbiny? Dziękuję Ci za odpowiedź! 1. Przed chwilą zrobiłem logi BS 003, proszę teraz o ocenę: BASIC SETTINGS: Grupa 003: http://vaglog.pl/log_236869.html 2. Filterek paliwa zmieniałem miesiąc temu, stety/niestety na Filtrona bo nie mieli nic innego w sobotę... Może założyć Boscha tym razem? 3. Dziękuję, że zwróciłeś wtedy uwagę, że na -1 ale przeczytałem Twojego posta po powrocie od mechanika i walnął mi na +1 wieczorem przestawię na -0,5 lub -1 4. Przy czyszczeniu gruchę odkręciłem trzema śrubami od korpusu i nic przy niej nie robiłem. Fabryczna farba na śrubach jest nie naruszona... 5. jw 6. Powiem Ci szczerze, że mam takie drgania, że mam ich dość jak robiłem przed chwilą BS grupy 003 i gdy podniosły się obroty na 1400 to buta miałem opartego na pedale gazu i cała noga mi się trzęsła Spaliny w paliwie lub powietrze, jak sprawdzić? Może MAF nie domaga... P.S. Jeszcze jedna ciekawa uwaga od mojego znajomego. Staliśmy na dworze przy odpalonym aucie i stwierdził, że czuć nieprzepalonym dieslem Auto nic nie kopciło... Dzięki z góry! Edit: a może jeszcze raz przeczyścić EGR? Może warto psiknąć jakimś preparatem na MAF? Z przeładowaniem to domyślam się, że turbo jeszcze raz do czyszczenia... Edit 2: PROBLEM ROZWIĄZANY z wielką pomocą użytkownika SotoM. Telepanie dosłownie zniknęło gdy wyregulowałem wałek wydechowy z ssącym na blokady. Dzięki wszystkim za pomoc, szczególnie dla SotoM! Edytowane 29 Października 2015 przez Lastk
windigo35 Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 (edytowane) Witam Podepnę się pod temat bo nie chce zakładać nowego posta. Proszę o analizę logów w audi a4 b6. Problem z autem jest taki, że traci moc. Przy każdej zmianie biegów auto szarpie( w szczególności z 1 na 2 i 2 na 3), nie mogę normalnie puścić sprzęgła bo auto gaśnie. Przy niższych temperaturach szarpanie było mocniejsze. Drugim objawem jest brak mocy, auto zaczyna "ciągnąć" dopiero przy 2 tyś. obrotów. Podpinałem pod VAG ale niestety nic nie pokazał. Problemem też jest falowanie silnika. Wrzucam logi i proszę o pomoc. Dynamiczne BS: grupa 003 i 011 http://vaglog.pl/log_237429.html http://vaglog.pl/log_237428.html Statyczne w grupie Basic Setting: http://vaglog.pl/log_237430.html http://vaglog.pl/log_237431.html http://vaglog.pl/log_237432.html Statyczne normalne: http://vaglog.pl/log_237433.html http://vaglog.pl/log_237434.html http://vaglog.pl/log_237435.html Dodam tylko,że 4 miesiące temu miałem podobny objaw bez falowania silnika i przyczyną była turbina. Została wymieniona zmienna geometria i grucha podciśnienia ale jak widać problem powrócił. Logi robiłem na 3 biegu a autko to a4 b6 1.9TDI 130KM. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Edytowane 29 Października 2015 przez windigo35
Lastk Opublikowano 29 Października 2015 Autor Opublikowano 29 Października 2015 (edytowane) Poprawcie mnie jesli sie myle, ale egr w BS dziwne ma wskazania otwarcia, takze wg mnie to sprawdzenia i/lub czyszczenia. Pozdrawiam Edytowane 3 Listopada 2015 przez Lastk
windigo35 Opublikowano 2 Listopada 2015 Opublikowano 2 Listopada 2015 Hej, kat wtrysku do poprawy. Grupa 000 kanal 2 ustawic na 50. Poprawcie mnie jesli sie myle, ale egr w BS dziwne ma wskazania otwarcia, takze wg mnie to sprawdzenia i/lub czyszczenia. Pozdrawiam Filtr paliwa wymieniony. Zdjąłem wężyk od grzybka EGR i zaślepiłem śrubką. Znaczna poprawa, zauważyłem też że wokół EGR było dużo oleju. Jutro będę czyścił EGR i zobaczymy. Nie znika jeszcze falowanie silnika. Co to może być?
crxdor Opublikowano 11 Lutego 2017 Opublikowano 11 Lutego 2017 Witam wszystkich serdecznie podepnę się pod temat by nie zakładać nowego wątku pacjent to audi a3 8P z silnikiem 2.0 Tdi, AZV, po zakupie wyszło kilka problemów ale przy pomocy forum udało mi się je zlikwidować własnymi siłami, problem z niezakodowanym esp, czujnikiem kąta skrętu, niskim napięciu na akumulatorze, itp. Natomiast pozostały jeszcze dwa problemy jeden tak jak w temacie, silnik wpada w tryb awaryjny wyrzucając błąd jak poniżej (dlatego też gorąca prośba o analizę logów dla znawców tematu) : 16618 - Boost Pressure Regulation P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) Freeze Frame: RPM: 3780/min Torque: 302.0 Nm Speed: 95.0 km/h Load: 100% Voltage: 14.36 V Bin. Bits: 00101000 Absolute Pres: 2131.8 mbar Absolute Pres: 2590.8 mbar Dodam jeszcze spostrzeżenie iż podczas wykonywaniu logów dynamicznych problem zawsze występował w tym samym etapie obrotów silnika to jest ok 3800/min, na drogach ekspresowych, lub autostradach problem występuję dość często, tak pozatym tylko przy ostrzejszym przyspieszaniu. Posiadam jeszcze jeden problem co prawda nie związany z tematem, ale o nim wspomnę na wolnych obrotach silnik co jakiś czas przeżuca drgania na wnętrze auta (towarzyszy temu delikatny uskok obrotów). Rozumiem iż nikt nie jest jasnowidzem dlatego też nauczyłem robić się logi statyczne, dynamiczne, które załączam poniżej (zrobiłem chyba wszystkich możliwych grupy które mogą mieć wpływ na moje problemy). W związku z tym iż jestem zbyt słaby w temacie i analizowaniu logów prośba do znawców tematu i szerokiego grona fachowców którzy mają ogromną wiedzę aby wypowiedzieli się na temat mojego problemu, oraz powiedzieli coś o kondycji tego auta, oraz od czego zacząć próbując wyeliminować ten problem, z góry serdecznie dziękuję za wskazówki i podpowiedzi, a poniżej wspomniane logi: Logi Statyczne: grupa 13, 18, 23 (praca na biegu jałowym) http://vaglog.pl/log-013_018_023_Xs5q9.html grupa 13, 18, 23 (przy cyklicznym wciskaniu gazu) http://vaglog.pl/log-013_018_023_G3iBb7.html grupa 8, 10, 11 (praca na biegu jałowym) http://vaglog.pl/log-008_010_011_DgY845.html grupa 8, 10, 11 (przy cyklicznym wciskaniu gazu) http://vaglog.pl/log-008_010_011_kKO57.html grupa 3, 10, 11 (praca na biegu jałowym) http://vaglog.pl/log-003_010_011_vnkZF1.html grupa 3, 10, 11 (przy cyklicznym wciskaniu gazu) http://vaglog.pl/log-003_010_011_bLF2w.html grupa 1, 4, 7 (praca na biegu jałowym) http://vaglog.pl/log-001_004_007_u87jp9.html Logi Dynamiczne (wykonywane na 3 biegu od 1500obr/min do 4000obr/min grupa 1, 4, 8 http://vaglog.pl/log-001_004_008_e0rZg.html grupa 10, 11, 3 log1 http://vaglog.pl/log-010_011_003_5N01k1.html grupa 10, 11, 3 log2 http://vaglog.pl/log-010_011_003_1Ng0a.html grupa 13, 18, 23 http://vaglog.pl/log-013_018_023_3mgL5w.html Z góry przeproszę za zaśmiecenie logami, ale sam nie wiem które mogą być przydatne przy diagnozie, jeszcze raz serdecznie dziękuję za przyszłe wskazówki i pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się