Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Idzie mocno na bogato w fazie nagrzewania silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Forumowiczów. Tak jak w temacie. Mam Vaga i co nieco wiedzy z zakresu diagnostyki więc zauważyłem że moje Audi ALT B7 gdy uruchomię silnik zadławia się lekko gdy chcę ruszyć i przyśpieszać. Wszedłem w Vaga i sprawdziłem go trochę i tak. Błędów brak. Nie ma wypadających zapłonów itp, ale jak zacząłem sprawdzać co się dzieje z dawką paliwa w bloku 033 patrząc na korektę krótką to zauważyłem że strasznie idzie na bogato po chyba nawet ponad 25%na minus czyli na bogato i to by tłumaczyło dlaczego go przydusza. W trakcie nagrzewania silnika objawy maleją czyli ma coraz lepsze korekty krótkie, coraz bardziej zbliżone do zera a gdy osiąga właściwą temperaturę to korekty pracują już idealnie ma idealną dawkę, czy to na postoju czy na pełnym obciążeniu to korekty krótkie pracują w okolicy zera długa również jest bliska zeru więc idealnie wydawało by się że jest.

Teraz moje pytanie. Co może wpływać na to że na zimnym silniku go zalewa a w trakcie nagrzewania problem maleje a gdy się już całkiem rozgrzeje to już chodzi idealnie. Wiem że ECU po rozruchu nie czyta sondy tylko dobiera dawke paliwa za zimnym silniku po czujnikach a gdy dopiero się rozgrzeje albo od jakiejś tam temperatury silnika dopiero opiera się na sondzie lambda. Więc szanowni forumowicze moje pytanie z jakich on czujników czyta i dobiera mieszankę że tak przelewa paliwem. Dodam że czujnik G2/G62 wymieniony kilka miechów temu a teraz ostatnio jeszcze go raz sprawdzałem na zimnym silniku i dobrze wskazuje temp bo na zimnym pokazuje taką samą temp jakie jest otoczenie a na ciepłym temp około tam do 100 stopni jaką osiąga w pełni nagrzany silnik więc ten czujnik odpada. Z czego może jeszcze czytać ECU oprócz z G2/G62 że źle dobiera dawkę paliwa gdy jest zimny silnik? Lub co może być jeszcze do sprawdzenia przeze mnie?

Opublikowano

Robiłeś test dynamiczny przepływomierza ? Pokazuje ok 105 g/s przy bucie ?

Druga sprawa czujnik zasysanego powietrza - w ALT lubi się zasyfić olejem, kup sobie IPA i tym możesz czyścić czujniki i nawet MAF (bezdotykowo, tylko zrobić kąpiel albo psikać).

Sprawdź rano po nocy jakie masz wskazanie z czujnika temperatury zasysanego powietrza - grupa 004 ;)

Zrób logi statyczne i dynamiczne 002 + 033, statyczny z rana i możesz dorzucić grupę 004, żeby było widać temp silnika i zasysanego powietrza ;)

A obroty jakie Ci trzyma na tym ssaniu ? 1100 ?

Sprawdź sobie jeszcze podciśnienie na jałowym - może być nieszczelność i regulator ciśnienia nie będzie działał prawidłowo, dając za duże ciśnienie paliwa a co za tym idzie będzie za bogato.

Przepustnica czysta ? Adaptacja robiona ? Lubi się zasyfić olejem... Jaki masz kąt uchylenia przy rozgrzewaniu i już na jałowym po nagrzaniu ?

Może jutro sprawdzę jak jest u mnie na zimnym silniku to się porówna.

Opublikowano (edytowane)

No bardzo Ci dziękuję za dużo cennych wskazówek co jeszcze mam sprawdzić. Teraz jestem poza domem w delegacji ale sobotę mam wolną więc zabiorę się z samego rana za samochód i napiszę co mi wyszło.


Robiłeś test dynamiczny przepływomierza ? Pokazuje ok 105 g/s przy bucie ?
Druga sprawa czujnik zasysanego powietrza - w ALT lubi się zasyfić olejem, kup sobie IPA i tym możesz czyścić czujniki i nawet MAF (bezdotykowo, tylko zrobić kąpiel albo psikać).

Wiem że jakieś pół roku temu najpierw czyściłem Mafa odtłuszczaczem (jakiś pamiętam dobry,drogi) a potem byłem u diagnostyka z Ucuproject by sprawdził mi auto i przepływka była ok, ale jeszcze raz ją wyciągnę i przepłukam tym odtłuszczaczem dla pewności no i sprawdzę jakie ma wskazania na pełnym bucie ale to bym raczej ją wykluczył bo jak pisałem auto po rozgrzaniu ma pełną moc (przynajmniej tak mi się wydaje) no i korekty krótkie idealnie pracują zaraz po skasowaniu błędów czyli po resecie komputera.


A obroty jakie Ci trzyma na tym ssaniu ? 1100 ?

Co do ssania to wydaje mi się że trzyma ok ale ile już nie pamiętam ale w sobotę zaobserwuję...


Sprawdź sobie jeszcze podciśnienie na jałowym - może być nieszczelność i regulator ciśnienia nie będzie działał prawidłowo, dając za duże ciśnienie paliwa a co za tym idzie będzie za bogato.

Podpowiedz mi kolego jak mam sprawdzić te podciśnienie? W vagu w którejś grupie to sprawdzę czy trzeba w inny sposób?


Przepustnica czysta ? Adaptacja robiona ? Lubi się zasyfić olejem... Jaki masz kąt uchylenia przy rozgrzewaniu i już na jałowym po nagrzaniu ?

W tamtym roku zlecałem to jednemu warsztatowi ale czy było to zrobione to nie wiem. Powiedz mi tylko w której grypie w Vagu robi sie adaptację przepustnicy i jak sie ją uruchamia to wyczyszczę ją sam i zaadaptuję również sam.....Przepustnicę wymontować do czyszczenia czy wystarczy odpiąć rurę ssącą i ją pistoletem z benzyną pod ciśnieniem przedmuchać, przepłukać?

W sobotę będę działał więc podam wszystkie logi i odpowiedzi na Twoje pytania...

Edytowane przez robertsobol1983
Opublikowano (edytowane)

Podciśnienie sprawdzisz wakuometrem ;) Na wolnych powinno być ok -0,7 bar (im bliżej -1 tym lepiej). Możesz przy okazji w jakimś warsztacie sprawdzić sobie ciśnienie paliwa na wolnych. Regulator mamy 4bar, więc tyle daje pod obciążeniem (otwarta przepustnica - małe podciśnienie) a na jałowych (zamknięta przepustnica - duże podciśnienie) ciśnienie paliwa powinno być mniejsze niż 4 bary. Jak są jakieś nieszczelności podciśnienia to właśnie będzie za duże ciśnienie paliwa (4 bar) i będzie dawało za bogato.

Adaptacja przepustnicy to kanał 60 (auto rozgrzane do 90 st i silnik zgaszony, przekręcony tylko kluczyk).

Jak wrzucisz logi to może będzie coś widać.

Pamiętaj o tym czujniku IAT (intake air temperature) - jest wkręcony na torx w kolektor tuż przy gruszce do zmiany długości kolektora.

A sprawdzałeś czy ta zmienna długość kolektora działa poprawnie ? ? ?

Sprawdź też czy w grupie 031 lambda actual pokrywa się ze specified, będziesz wiedzial wtedy, czy ECU rzeczywiście żąda żeby było tak bogato, czy to wina innej rzeczy.

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano (edytowane)

Czyli sprawdzenie podciśnienia i ciśnienia paliwa będę musiał zlecić jakiemuś warsztatowi tego sam nie sprawdzę. Co do czujnika temp zasysanego powietrza to sprawdzę go w sobotę co wskazuje.

A o co chodzi ze zmienną długą kolektora? Co to jest i jak mam to sprawdzić???

Grupę 031 sprawdzę w week to Ci podam...


Dodam że dziś żona mówiła mi że po odpaleniu samochód jak próbowała ruszyć i gdy z jedynki wrzuciła drugi bieg to tak jej się zamulił że musiała z powrotem zejść do pierwszego....

Edytowane przez robertsobol1983
Opublikowano

Zmienna długość kolektora jest sterowana też podciśnieniem. Forumowicze nazwali to kierownicą powietrza, poczytaj: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/222174-kierownica-powietrza/

No to ewidentnie wygląda jakby go zalewało. Czekam na logi ;) Możesz zrobić też logi ze zwykłej jazdy prócz dynamicznych.

Opublikowano (edytowane)

Słuchaj kolego jak poczytałem o tej kierownicy powietrza i doczytałem że ten kolektor ma w środku klapki które powodują iż jest zasysana mniejsza lub większa dawka powietrza tak to od razu przypomniał mi się jeden taki objaw w moim ALT który od momentu kupna tego auta on występował a ja uznałem że to specyficzna dla tego silnika charakterystyka jakby pracy. Otóż jak gwałtownie nacisnę pedał gazu to silnik nie wkręca się od razu płynnie na obroty tylko najpierw jakby zaksztuszał się zbyt wielką dawką powietrza i od razu po tym szybko wchodzi na obroty. Czyli najpierw słychać jakby potężne zassanie powietrza z takim jakby trochę zachłyśnięciem się nim i dopiero wchodzi na wysokie obroty, ale to tylko jak doda się gaz gwałtownie z biegu jałowego no i nie ważne czy zimny silnik czy ciepły po prostu jest to cały czas....

Dodam że te klapki w kolektorze ssącym również się wycierają a szczeliny w nich powodują złą pracę silnika - taki kolektor kiedyś pokazywał mi jeden z gazowników i właśnie mówił że to było główną przyczyną złej pracy silnika...

Edytowane przez robertsobol1983
Opublikowano

Pytanie z innej beczki. Czy auto wtedy chodzi już na LPG ?

Opublikowano (edytowane)

O kurcze, nawet nie zauważyłem, że kolega ma wpisane + LPG. A to zmienia strasznie postać rzeczy. Bo korekty wypracowane na LPG przy częściowym obciążeniu mogą wydłużać czas wtrysku na wolnych i dlatego zaraz po odpaleniu się dzieją takie cuda. A w miarę rozgrzewania na PB - ECU zdąży sobie to skorygować do normalnych wartości bliskich 0%.

No nic jak będą robione logi to najlepiej odłączyć LPG. I przed zrobieniem logów wykasować 2 razy błędy ! nawet jak ich tam nie ma. Wtedy korekty zostaną wyzerowane. A potem można zrobić dodatkowo dynamiczne z LPG i będzie widać czy przy bucie jest ubogo i czy koryguje na PLUS (co potem przekłada się na zubożanie na wolnych).

Może być też tak, że podaje oba paliwa na raz, lub masz nieszczelny wtrysk LPG i na postoju gaz przedostaje się do kolektora.

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano

A czy kierownica powietrza odpowiada za skład mieszanki? Czy tylko zmienia długość czy tam objętość kolektora?

Opublikowano

Witam po weekendzie.

Kurcze jednak coś nie miałem tak z regulacją gazu bo jak wykasowałem błędy (zresetowałem ECU) to auto na benzynie zaczęło normalnie chodzić. Może nie idealnie bo trochę jeszcze na bogato (ale to zaraz po resecie): http://vaglog.pl/log_238063.html więc chyba jak pojeżdżę na benzynie trochę (tak sobie pomyślałem) to powinien po kilkudziesięciu kilometrach i paru dniach rozruchu na zimnym i znowu jazda na benzynie to powinien z czasem skorygować korektami długimi, prawda? i Tak zrobiłem jezdziłem całe święta na benzynie a w niedzielę wyregulowałem od nowa gaz już pod przyuczonego ECU benzynowego z nową mapą benzynową. Zrobiłem logi ale nie wiem jak to się stało ale kurcze wcięło mi je, czy nie zapisało po nowym przyuczaniu ECU i regulacji gazu, postaram się w następny weeek.

Tylko zastanawiam się jakim prawem tak rozwaliło mi benzynę skoro miałem według Vaga dobrze wyregulowany gaz na ciepłym silniku. Korekty krótkie zawsze oscylowały blisko zera a długa czasem nawet nie przekraczała 1%, poza tym zmieniałem ostatnio sterownik gazowy z staga 4Plusa na Staga Qnexta po OBD i ani po włączonej autoadaptacji po OBD ani po włączonej autoadaptacji po ISA3 auto nigdy nie chodziło dobrze na zimnym silniku bez korekt po temp gazu lub reduktora bo zawsze pomimo to że auto idealnie chodziło na ciepłym to zawsze na zimnym silniku działy się jaja typu przelewaniem gazu itp (auto już od 2lat zwiedziło mnóstwo gazowników i nawet sprawdzałem wtryski gazowe na maszynie jaki mają wydatek i czy nie leją lub czy nie równo podają gaz i zawsze wszystko było ok a auto jak kupiłem z instalką gazową ( i pewnie dlatego gość sprzedał te auto) to ciężko było zawsze ruszyć autem po przełączeniu na gaz gdyż przelewało gazem, dopiero gdy wprowadziłem korekty od temp gazu by nie podawał tyle na zimnym silniku to auto zaczeło normalnie jechac na zimnym silniku i spalanie z ponad 13l gazu na 100km spadło do 11,5, tylko dlaczego ECU benzynowy na zimnym silniku zawsze miał wydłużone u mnie czasy przez co na gazie mi również zalewało silnik a po nagrzaniu się wszystko stabilizowało.

Co do czujników to G62/G2 jest ok i ten temp zasysanego powietrza również ok bo mają taka samą temp po nocy i rosą normalnie g2/g62 do nawet ponad 100C a ten od powietrza to zależy jak się jedzie to nie wiele poniżej temp otoczenia jak się zatrzymuje autem to chyba pokazuje trochę większą po jakimś czasie bo chyba bardziej silnik powietrze rozgrzewa a podczas jazdy wychładza wpadające powietrze

Opublikowano (edytowane)

Niestety ALT to problem zimnego VAGa :/ Naprawdę musi być dobry gazownik by to ogarnąć. Przepływka bardzo ładnie pokazuje ;) A to, że idzie na bogato przy przyspieszaniu to prawidłowy objaw ;) lepiej na bogato, niż na ubogo miało by być.

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano

Przepływomierz na pełnym bucie przy powyżej chyba 5000obr/min pokazuje prawie 105g/s także będzie ok

G2/g62 będzie dobry

czujnik zasysanego powietrza chyba również

A co do podciśnienia to kolego te auto ma swój nie zależny układ podcisnieniowy (tak jak to jest w TDI) czy te podciśnienie jest brane po prostu z kolektora ssącego jak to się robi przy montażu LPG bo tam również jest ono potrzebne bo jeśli z kolektora to w sterowniku LPG podciśnienie map sensor podaje że jest ok chyb ze ma swoją jakąś pompkę co wytwarza podciśnienie to wtedy siądę i posprawdzam wężyki itp. bo co tam jeszcze można w nim sprawdzić? W TDI to mam obcykane: pompka vacu, zaworki N75 i N18 i chyba N245 czy coś takiego już nie pamiętam, w EGR jest membrana i w gruszce od turbiny i tam może uciekać podciśnienie, wężyki, akumulator ciśnienia itp a w ALT co się składa na układ podciśnieniowy bo nie mam pojęcie dopiero się uczę tego silnika....

Opublikowano (edytowane)

W ALT podciśnienie jest brane zza przepustnicy ;) Czyli wraz z otwieraniem przepustnicy maleje. A filtr powietrza dawno wymieniałeś ? ? ?

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano

Tym dobry gazownikiem to kolego okazałem się ja :wink: bo auto miał koleś chyab ponad rok co od niego kupiłem i nie miał tego ogarniętego, ja się najezdziłęm po wszystkich okolicznych gazownikach i nikt tego nie potrafił ogarnąć i nikt nie wpadł nawet na pomysł by sprawdzić co się dzieje z dawką paliwa po przełączeniu na gaz na zimnym silniku, tylko regulowali na ciepłym itp. Dopiero jak ja podpiełem Vaga i zobaczyłem że leje gazem i zrobiłem korekty na zimnym silniku po temp gazu a teraz w Qnexie po temp reduktora czyli pośrednio po temp silnika to autem można normalnie ruszyć na skrzyżowaniu gdy się przełączy na gaz a wcześniej dopóki nie rozgrzał się silnik prawie do minimum chyba 80C to autem na prawdę trzeba było najpierw dodać sporo gazu a potem powoli puszczać sprzęgło bo inaczej murowane było zaduszenie silnika

Opublikowano

Zazwyczaj tak się kończy historia kumatych ludzi ;) Że, zajmują się sami regulacją swojej instalacji LPG. Też miałem LPG w silniku V6 2.4 i też spędzielm wiele godzin nad zgrywaniem map i korekt po temp. Ale udalo mi się jak tb i byłem bardzo zadowolony z jazdy na LPG. ALT ma tu jedną zaletę - sonda szerokopasmowa ;) To daje możliwość bardzo dobrego ustawienia sterownika. A ten sterownik to nie STAG QBOX ? ? ?

Opublikowano

Kolego to może błędem jaki tu popełniłem to taki że (skoro piszesz że dla ALT dawka trochę na bogato na te 10% to normalne) pełnego buta regulowałem nie do mapy czy czasów benzynowych be je zgrać ze sobą, bo uważałem że 10% ba bogato na benzynie to dlaczego mając Vaga nie wyreguluję gazu by nie szedł na pełnym bucie na te 10% na bogato i przez to na ciepłym miałem wyregulowany że na bucie szedł przy korekcie na 0 a potem na zimnym on próbował wydłużać znowu te czasy i dlatego robiło się za bogato na zimnym co?


Chciałem Qboxa ale nie mieli na stanie i w tej samej cenie wsadzili mi Qnexta ( nowszy sterownik od Qboxa - ale różni się tylko tym że ma dodatkowo wbudowany emulator poziomu paliwa potrzebny przy nowszych autach niczym więcej a to mi akurat tu potrzebne jak piąta noga przy stole ale zawsze nowszy to nowszy)


Czyli co wychodzi że autko u mnie 100% sprawne jest, jedynie muszę wnioskuję ustawić LPG identycznie jak mam benzynę czyli po czasach wtrysku jechać a nie dążyć w Vagu po korektach do 0 skoro piszesz że ALT idzie zawsze tyle na bogato przy bucie to wychodzi u mnie że dawkę ma idealną bo po resecie ECU na postoju na zimnym czy ciepłym dawka w okolicy korekty 0 podczas delikatnej jazdy również jedynie tylko przy przyśpieszaniu mocniejszym czy pełnym bucie idzie tak około 10% na bogato

Opublikowano

Jak regulujesz LPG to najlepiej do grupy 031. Tam wyraźnie widać czego chce sterownik, a co aktualnie posiadasz. Jest to współczynnik lambda, który na wolnych dąży do 1. A przy butowaniu 0.85 to 0.95. Czytałeś mój temat: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/337354-20-alt-podstawowa-diagnostyka-silnika/? Tam trochę opisałem jak to działa.

Ja się ratowałem w poprzednim silniku opcją "Zubożanie na zimnym silniku". Ogólnie jest tak, że w przypadku zimnego silnika ECU podaje długie czasy wtrysku rzędu nawet 25 ms przy dodawaniu gazu. Oczywiście wtedy czas wtrysku gaz będzie dłuższy. To stworzy oczywiście mieszankę dalece wykraczającą poza granicę palności i zostanie ona po prostu przepompowana przez silnik do wydechu. Zastosowanie funkcji zubożania ustawionej na max. czas wtrysku gazu na powiedzmy 15ms sprawi, że po nagłym depnięciu mimo benzynowego 27ms czas wtrysku gazowego zostanie "ścięty" do wartości 15ms. Dzięki temu powstanie mieszanka dość bogata, ale jeszcze palna, dlatego nie wystąpi przydławienie.

Opublikowano

Aha czyli skoro podciśnienie jest brane zza przepustnicy to chyba nie mam tam za wiele do sprawdzenia poza chyba szczelnością wężyków wychodzących zza niej i wszystkiego po drodze?


Tak kolego moje auto bez włączonej opcji zubożania na zimnym silniku to również strasznie się dławiło nawet pomimo korekt od gazu i muszę mieć to włączone bo inaczej dzieje się dokładnie tak jak opisujesz czyli pojawiają się kosmiczne czasy wtrysku daleko wykraczające poza mapę gazową, także u mnie to jest włączone chyba do 70C nie pamiętam może nawet do 80C i max by były 17ms

Opublikowano

Ciśnienie kolektora możesz sprawdzić jak mówiłeś w STAGu (tam jest określone jako MAP) Na wolnych ~ 0,3 i ma zbliżać się do 1 w miarę zwiększania obrotów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...