Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Głuche pukanie z tyłu


Dawids

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie i panie jest problem już jakiś czas walcze i nic a mianowicie głucho stuka na nierównościach z tyłu wymieniłem amory na bilsteiny oraz cztery tuleje tylnej belki a dalej nic auto zachowuje się jakby nie miało z tyłu zawieszenia na trzepakach oczywiście jak zwykle nic nie widać. Może ktoś z was terz coś takiego przerabiał i ma jakiś pomysł bo już topie kase a nie ma efektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górne mocowanie amortyzatora sprawdzałeś ?

no wiesz amory są nowe więc chyba dobrze założone

Czy tak to brzmi?

no nie tak bardziej głuche a co to było u ciebie

łączniki i tulejki plastikowe stabilizatora ,u mnie po wymianie cisza

też o tym myślałem ale sprawdzaliśmy i niby jest git

A teraz tak do wszystkich przepraszam po pierwsze za obsuwę z odp ale mam maluszka w domu i zajmuje mi cały czas

a co do tego pukania to walnięta niby jest tuleja górnego wahacza z lewej strony i ostatnio tak jeżdżę wpadam specjalnie na dziury raz jedną raz drugą stroną i takie wrażenie jakby to właśnie tylko z lewj biło mocno może to ta tuleja musze kupić ze śrubą bo stara siedzi na amen i zaóważyłem że nie ma na niej tej podkładki jak coś ruszę z tematem to będe pisał a tym czasem jeśli ktoś jeszcze ma jakieś sugestie to prosze pisać każda pomoc się przyda

pozdrawiam

Czy tak to brzmi?

no ci powiem że odsłuchałem jeszcze raz i to jet bardzo podobne co to takiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia, nie doszedłem do tego..

ale coś wymieniałeś/naprawiałeś względem tego wiesz kiedy u mnie to pukanie jest najbardziej słyszalne gdy jade po polbruku i to dosyć równym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem Amory i łożyska amorow i dalej to samo.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

a ja tuleje pod belką teraz to już chyba do śmierci mi wystarczą i amory mam zamiar wymienić tuleje na wahaczu górnym może to by było to ale na razie brak mi czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem Amory i łożyska amorow i dalej to samo.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

a ja tuleje pod belką teraz to już chyba do śmierci mi wystarczą i amory mam zamiar wymienić tuleje na wahaczu górnym może to by było to ale na razie brak mi czasu

U mnie takie głuche bicie z tył auta było spowodowane pękniętym mocowaniem linki ręcznego:) oglądnij dokładnie linke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem Amory i łożyska amorow i dalej to samo.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

a ja tuleje pod belką teraz to już chyba do śmierci mi wystarczą i amory mam zamiar wymienić tuleje na wahaczu górnym może to by było to ale na razie brak mi czasu

U mnie takie głuche bicie z tył auta było spowodowane pękniętym mocowaniem linki ręcznego:) oglądnij dokładnie linke

Patrzyłem na te pierdoły wszystkie wydaje sie być w porządku ostatnio stanąłem za autem i bujałem to też puka tak jakby z wnętrza ja obstawiam mocowanie jak rozwiąże problem to napisze

Panowie odświeżę temat bo wymieniłem jeszcze górne mocowania amorków i dalej nic jak pukał tak puka bez amorka nie puka z puka ale one sa świeże o takim oznaczeniu może źle dobrane jakby ktoś coś wiedział czy to dobre amorki do mnie to niech napisze bo zaraz kupie nowe i się okaże ze znowu lipa oznaczenie amorków BILSTEIN 19-164489

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupie może pytanie, ale jak mocno dokręcasz amortyzator? Czy dokręcasz go na podniesionym czy opuszczonym aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupie może pytanie, ale jak mocno dokręcasz amortyzator? Czy dokręcasz go na podniesionym czy opuszczonym aucie?

Na podniesionym dokręcam jak mocno nie na chama i pneumatem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dokręcania amortyzatorów nie wolno używać klucza pneumatycznego czy elektrycznego. Zawsze należy stosować klucz dynamometryczny i zalecany moment dokręcenia. Zbyt mocne dokręcenie amortyzatora może prowadzić do zerwania gwintu lub unieruchomienia (zblokowania) mocowania i złamania go w czasie pracy amortyzatora.

3. Dokręcanie amortyzatorów przeprowadza się dwuetapowo. Gdy auto jest na podnośniku, należy umocować amortyzatory za pomocą nowych śrub i nakrętek lekko tylko je dociągając. Następnie trzeba założyć koła, opuścić samochód na ziemię i dopiero wtedy dokręcić amortyzatory zalecanym momentem. Nie przestrzeganie tej procedury powoduje, że po opuszczeniu samochodu na ziemię, w miejscach mocowania, a szczególnie w tulejach metalowo-gumowych, powstaną szkodliwe naprężenia zginające

Chyba wszystko jasne :D

Edytowane przez Makale
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dokręcania amortyzatorów nie wolno używać klucza pneumatycznego czy elektrycznego. Zawsze należy stosować klucz dynamometryczny i zalecany moment dokręcenia. Zbyt mocne dokręcenie amortyzatora może prowadzić do zerwania gwintu lub unieruchomienia (zblokowania) mocowania i złamania go w czasie pracy amortyzatora.

3. Dokręcanie amortyzatorów przeprowadza się dwuetapowo. Gdy auto jest na podnośniku, należy umocować amortyzatory za pomocą nowych śrub i nakrętek lekko tylko je dociągając. Następnie trzeba założyć koła, opuścić samochód na ziemię i dopiero wtedy dokręcić amortyzatory zalecanym momentem. Nie przestrzeganie tej procedury powoduje, że po opuszczeniu samochodu na ziemię, w miejscach mocowania, a szczególnie w tulejach metalowo-gumowych, powstaną szkodliwe naprężenia zginające

Chyba wszystko jasne :D

myślisz że mechanicy sie tak pitolą zgodnie z instrukcjami jakoś inni tak wymieniają amorki i nic im nie stuka to co juz po rybach czy jeszcze mam tak spróbować jak napisałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie na 100% ale może mieć to wpływ. Jeśli będziesz miał wyjęty amortyzator, obejrzyj dokładnie sprężynę jeszcze i w/w.

Możesz też jeszcze zrobić jeden test, amortyzatory zapewne z prawej i z lewej są takie same, więc zamień prawą z lewą stroną i zobacz czy zmieni się strona pukania, jeśli tak, wina w amorku, jeśli nie wina gdzie indziej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeździć w zimę na letnich oponach. Auto jechać będzie... do czasu. Tak samo może być tutaj. Takich przykładów może być więcej. Czasem się robi inaczej i działa, a czasem nie. Może tu nie chodzi o luz, a coś jest za mocno skręcone.

Edytowane przez Makale
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej obstawiałem, że za lekko ;)

PS. chciałbym zobaczyć tych mechaników, którzy skręcają elementy gumowe na podniesionym aucie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby to powiedział informatyk: rozłożyć i złożyć jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby to powiedział informatyk: rozłożyć i złożyć jeszcze raz.

nie na 100% ale może mieć to wpływ. Jeśli będziesz miał wyjęty amortyzator, obejrzyj dokładnie sprężynę jeszcze i w/w.

Możesz też jeszcze zrobić jeden test, amortyzatory zapewne z prawej i z lewej są takie same, więc zamień prawą z lewą stroną i zobacz czy zmieni się strona pukania, jeśli tak, wina w amorku, jeśli nie wina gdzie indziej :D

jak wyjąłem amorek to nie puka albo odkręciłem tylko u dołu to tez nie puka a puka jedna i druga strona z jednej odkrecam to z drugiej puka i tak na zmiane spreżyny są całe auto bez amorków nie stuka taka magia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...