Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S4 B6 - błąd ESP i EPC / brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie pomocy!

Jak w tytule, pacjent S4 B6 ze skrzynią tiptronic.

Podczas ostatniej dość dynamicznej przejażdżki wyskoczył mi jednocześnie błąd świeci kontrolka esp i epc jednocześnie.

Samochód w ogóle nie ma mocy, kręci się do max 3 tyś obrotów, skrzynia nie chce zmieniać biegów sama. Ogólna katastrofa.

Nie pomaga zgaszenie silnika, błędy znikają po rozruchu, ale wyskakują z powrotem jak wbije jakikolwiek inny bieg niż P w skrzyni.

Nie mam pojęcia co się dzieje. Wyczaiłem sposób jak skasować ten błąd: włączam silnik, wyłączam kontrole trakcji, wbijam bieg i włączam z powrotem kontrole trakcji.

I wszystko gra, auto znowu śmiga. Ale błędy niestety wracają, czasami po 100m, czasami po paru dniach (zauważyłem, że najczęściej przy szybkim wchodzeniu w zakręty)

Panowe pomóżcie, co robić. Przewertowałem już trochę internet, czujnik na pedale hamulca jest ok, jutro sprawdzam szczelność dolotu i podpinam pod kompa, może coś wykaże.

Opublikowano

Oj to chyba tylko wróżbita Maciej Ci odpowie co to jest.

A tak na poważnie podaj błędy jakie masz znaczy nr błędów z Vaga bo bez nich to powaga tylko wróż :wink:

Opublikowano

Kamil, v8 potrafi zaskoczyc...

Kojarzysz moj problem , temat ci podsylalem....

Dalej walcze ,bo nie wiadomo co sie dzieje....

Opublikowano

Trzeba podłączyć kompa i sprawdzić parametry podzespołów... Niestety jak u Przema tip sporo pogarsza sprawę z diagnozą.

Opublikowano

Vag wykazał błedy:

18047 - Accelerator positon Sensor
18269 - Throttle Position (TP) sensor (G79) Error Message from ECU
wynika z tego, że pada pedał gazu. Dziwi mnie tylko fakt ze po moim "skasowaniu" błedu auto normalnie pracuje.
Dzisiaj wyczyściłem styki przy pedale i ECU. Zobaczymy czy coś pomoże

Ktoś coś jakieś sugestie?

Narazie jest ok, ale nie wierzę że przeczyszczenie styków coś dało i w niedalekiej przyszłości problem powróci.

Znajomy mechanik powiedział, że to raczej w skrzyni coś się zaczęło dziać (podczas wymiany oleju podobno dużo opiłków nazbierało się na dnie miski).

Z obserwacji ciężko coś wywnioskować, bo skrzynia ogólnie pracuje płynnie, chociaż czasami zdarzy się szarpnąć, a sporadycznie przy mocnym bucie podczas wyprzedzania szarpnie (stuknie) bardzo mocno, ale tu obstawiam przegub bo jest do wymiany.

Z krótkiego przeglądu na kanale zdziwił mnie też jeden fakt, mianowicie lewy wydech centralnie opiera się nie obudowie skrzyni (nie umiałem go ustawić w żaden sposób żeby go odchylić trochę).

Prawa strona jest ok. Może mieć to jakiś związek z tym, że np skrzynia się mocniej grzeje od styczności z wydechem i zakłóca jej pracę? Komputer jednak nie podaje żadnych błędów w skrzyni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...