Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z układem chłodzenia. 1,9TDI AFN 110KM


Lewy_bydgoszcz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam spory problem z moją A4. Otóż, niedawno oddałem ją mechanikowi na zrobienie rozrządu, wymianę olejów, filtrów itd. Przebieg 240tkm z dużym prawdopodobieństwem, że oryginalny. Wymieniona została też chłodnica, gdyż stara "pociła się". Nie została wymieniona pompa wody gdyż mechanik stwierdził, że jest OK (czy jest to w ogóle możliwe?). Pasek na pompie ma około 5tkm był wymieniany wcześniej przy okazji wymiany nagrzewnicy i czyszczeniu układu.

Problem polega na tym, że po przejechaniu około 30-40km po DK przy temp.zewn.około 6-8st.C wskazówka sięga do 100st.C i po paru km spada i tak od czasu do czasu (wcześniej co by się nie działo zawsze 90st.C). Mało tego słabo działało ogrzewanie wewnętrzne na funkcji AUTO (klimatronic) na 23st.C dmuchał chłodnym powietrzem. Dopiero na ustawieniach manualnych (wszystkie wyloty) zaczynał grzać.

Ostatnio po przejechaniu 60-70km zapaliła mi się kontrolka temperatury silnika (na odcinku kolejnych 20km stawałem 3-4 razy by ostudzić silnik i ruszyć dalej). Zerkając pod maskę stwierdziłem:

1) Brak ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym po odkręceniu korka,

2) Płyn w zbiorniczku oraz na jego wylocie zimny,

3) Płyn w wężu na powrocie do zbiorniczka ciepły,

4) Górny wąż chłodnicy ciepły, a dolny zimny,

5) Ubytek płynu nieznaczny,

6) Osłona silnika mokra od płynu,

7) Brak "masła" na korku oleju,

Po odpaleniu zauważyłem, że powrotem płyn nie dociera do zbiorniczka wyrównawczego - po prostu stoi. Jak wycisnąłem go z węża do zbiorniczka, po przejechaniu paru km okazało się, że wąż który uciskałem wciąż jest pusty. Czyżby nie było biegu? Niestety nie sprawdziłem węży nagrzewnicy. Autko nie traci mocy, a kontrolka temp.silnika zapalała się po przejechaniu 5-7km ponownie.

Proszę o pomoc. Każda sugestia może być cenna. Co robić?

Edytowane przez Lewy_bydgoszcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 zapowietrzony uklad

2 uszkodzony termostat

3 jak można było nie wymienić pompy wody przy wymianie rozrządu za parę tyś będziesz rozbierał przód żeby wymienić pompę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę można wymienić bez rozbierania przodu,kolego sprobuj wymienić najpierw termostat a jak nie będzie zmian to pompa.Przy sprawnej pompie nie ma prawa się zapowietrzyć,ja wymieniałem krućce i termostaty i nigdy nie odpowietrzałem.

Edytowane przez Leopold27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego opisz jak wymieniasz pompe wody czyli zdejmujesz rozrząd bez ściągania przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W AFN pompa wody nie jest na pasku rozrządu tak jak w Twoim silniku.

Edytowane przez pinciol77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego rozrzad da sie zrobic bez zdjecia przodu. Wyglada na termostat. A co do ogrzewania to czesto nagrzewnice sie zapychaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Chyba sprawa rozwiązana. W niezmienionym stanie postanowilem ruszyc w trase (500km). Po okolo 30km zaczela migac kontrolka poziomu plynu chlodzacego i wskazania termometru wachaly sie pomiedzy 90-98st.C, po okolo kolejnych 20-30km temp.spadla na 90, a kontrolka migala dalej. Na +/- 230km trasy kontrolka zgasla podczas jazdy. Wczesniej tylko raz zgasilem auto lecz kontrolka migala wciaz. Przez caly czas poziom plynu byl ok- ogrzewanie tez. Na autostradzie. Okolo 280km kontrolka znow miga i temp.rosnie jak wczesniej. Po kilkunastu minutach temp wraca na 90st.a kontrolka gasnie po okolo kolejnych 200km.

1) Wymiana termostatu i test 30km - temperatura nie rosnie ponad 90st., kontrolka zaczyna migac po 15-20km,

2) Wymiana czujnika temperatury i test 30km - bez zmian,

3) Wymiana zbiorniczka wyrównawczego (scalony z czujnikiem poziomu plynu) i test 30km - temp.ok, kontrolka poziomu plynu nie zapala sie,

4) Trasa 500km - temp. w normie, kontrolka juz nie niepokoi, ogrzewanie ok.

Mysle, ze przygoda juz za mna. Dzieki wszystkim za dobre rady i mam nadzieje ze post pomoze kolejnym zagubionym.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Do tego rozrzad da sie zrobic bez zdjecia przodu

No poważnie jestem pod wrażeniem, to ja bym na Twoim miejscu sobie jakąś reklamę zrobił w tym temacie :grin: , może coś w tym stylu; mam kilku krasnali, robią rozrząd bez demontażu przodu w b5, cena jak z demontażem :P , chłopie zastanów się zanim coś napiszesz bo to czyta więcej niż kilka osób i to że będą Cię uważali za idiotę to słusznie, ale to, że niektórzy z nich pomyślą, że tak faktycznie można.... no to troszkę mi ich żal :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że naprawde da się to zrobić lecz jest więcej kombinacji i schodzi sie dłużej niz przy normalnej procedurze do tego szkoda rąk.

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że naprawde da się to zrobić lecz jest więcej kombinacji i schodzi sie dłużej niz przy normalnej procedurze do tego szkoda rąk.

ale za ściągnięcie przodu mechanicy wołają dodatkową kase.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...