Skocz do zawartości
IGNOROWANY

nowe auto diesel czy lpg


Matifcb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zastanawiam sie nad nowym autem kombi w nowym roku. Jestem zadowolony z lpg i od poczatku mysle tylko o tym. Ale jest bardzo malo kombi np 1.8T zeby je zagazowac - mysle np o audi a4 b6 lub b7. Chcialbym sie dowiedziec czy np nie spojrzec i nie pomyslec o dieslu bo ofert jest wiecej znacznie. Po auto mozliwe ze jechalbym do Niemcow niz kupowal na allegro..


Prosze powiedzcie mi czy takie auto w dieslu bedzie drozsze w eksploatacji i jakie to sa wydatki. Kombi chce do weekendowych wyjazdow i troche po miescie.


Zachecam do luznej rozmowy i wymiany spostrzezen :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaki diesel Cię interesuje bo jeśli 2.0 TDI w B7 to tanio nie będzie.... Jeśli 1.9 TDI 130KM w B6 to polecam. Teraz śmigam 1.8T w LPG i też jestem zadowolony :) W chwili obecnej gaz lepiej wychodzi od ON. Kwestia jest też: czy lubisz jeździć momentem w dieslu czy obrotami i mocą w benzynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam teraz lpg w starym aucie i uwazam ze jak sie zalozy dobra instalacje to majac auto na pare dobrych lat ( minimum mam nadzieje 4 lata nim jezdzic) oplaca sie i szybko zwraca. Instalacja tylko z gornej półki koszt to okolo 3000-3500zl.


Myslalem wlasnie o 1.8T obawiam sie tej turbiny ale czytajac w necie wiekszosc to poleca nawet do gazu. Np bo co innego jak nie 1.8?


Wakacje wycieczki codzienne mniejsze ale jednak uzywanie uwazam ze sie powinien zwrocic w porownaniu do benzyny samej bez problemu. Sek w tym ze porownujac do diesla to te roznice miedzy LPG chyba nie sa takie duze? okolo 10L w trasie LPG kosztuje okolo 22zl a Diesel w trasie moze pewnie do 6L zejsc co daje tez okolo 25zl? i dlatego zaczalem myslec o dieslu bo ta instalacja za 3500zl musi sie zwrocic tylko kiedy... tu sie pojawia temat awaryjnosci diesli ktorych kompletnie nie znam oprocz tego ze sa kola dwumasowe i trzeba dbac o wtryskiwacze. Turbina jest w wersji i 1.8T i 1.9TDI ale co dalej..


Problem jest tez ze takie 1.8T kombi to jest bardzo maly wybor..Diesli jest mnostwo dlatego zaczalem o tej opcji myslec.


dzieki za komentarze i dalsza dyskusje :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eksploatacyjnie to tylko lpg.. jest ogromnie taniej.. no i tańszy eksproatacyjnie jest silnik benzynowy...

ja gdybym miał jeszcze raz wybierać brałbym 1,8T najlepiej BEX :D

Edytowane przez amaradaar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprocz tego ze sa kola dwumasowe

w 1.8t też masz koło dwumasowe.

no to mnie zasmuciles... kurde jak to sie zepsuje to sa koszta.. ale chyba wole wziac b6 ze wzgledu na tansze naprawy pewnie w porowaniu do b7. Do gazu podobno najlepiej 1.8T syszalem czytalem ze niby 2.4 tez nie jest zly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to za roznica miedzy b6 a b7 w naprawach? to to same auto Panie :D

wiec jak Cie stać weź b7 ale tylko w silniku benzynowym bo 2.0 tadei niestety ale nie były udane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to za roznica miedzy b6 a b7 w naprawach? to to same auto Panie :D

wiec jak Cie stać weź b7 ale tylko w silniku benzynowym bo 2.0 tadei niestety ale nie były udane...

Jest też przecież 1,9 w b7:)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie nad dieslem to sie zastnawiam tylko nad 1.9TDI nad benzyna nad 1.8T bo innego sensownego benzyniaka do gazowania nie widzialem/slyszalem..

tylko wlasnie jakby to przeliczyc co mi sie oplaci;/

plan mam taki zeby jezdzic dziewcyzny autem jak bedzie wolne ( choc ona ma tez diesla ale peugeota 207 wiec to pewnie po miesice mnije pije niz kombi audi a4) wiec nie wiem czy po miescie jest jakas spora roznica jak sie zdecduje na audi a4 i bede nim tez jezdzic po miescie..

mysle ze waznym apektem moze byc tez podjazd do pracy - mam do niej 3 km. Latem bede jezdzic raczej rowerem miejskim ale zima takie krotkie odcinki to w sumie i dla diesla i gazu raczej niekorzystne rozwiazanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze waznym apektem moze byc tez podjazd do pracy - mam do niej 3 km. Latem bede jezdzic raczej rowerem miejskim ale zima takie krotkie odcinki to w sumie i dla diesla i gazu raczej niekorzystne rozwiazanie?

Zimą to 2.5 km będziesz jechał na benzynie, a 0.5 km na lpg :)

Mam 3 km na uczelnię. Mam 1.8t w lpg i nie opłaca mi się jeździć nią, bo zanim lpg się załączy to już prawie musze parkować ;)

I dwumas w benzynie raczej wytrzymuje większe przebiegi niż w dieslu. A co do turbiny w 1.8t, jak już kichnie to za tysiąc złotych naprawisz :) Zresztą w dieslu też masz turbo, więc tu i tu może sie rozsypać :)

Edytowane przez bobersky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz mam 1.6 i przelacza po 1,5 km ale masz racje nie liczmy tam groszy bo tak to bede jezdzic 3 misiace a reszta to rower.. turbina ok dwumas lekko na plus benzyny. ciagle duzo od tego diesla nie odpycha i wlasnie tego jestem ciekawy.. czy ktos wie ile realnie spali taki 1.9 typowo w trasie ile w miescie? stosunkowo ile set zl taka ekploatacja jest wyzsza? nie mam pojecia i nie mam tez zadnych konkretow od nikogo:( ciezko mi podjac decyzje.

koledzy Andrzej07 i Amaradaar macie 1.9tdi prosze wypowiedzcie sie jak to u was wyglada z doswiadczenia . Dzieki !

Edytowane przez Matifcb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe to myślałem, że nowe z salonu... ale Ty myślisz o starym pudle jakim jest B6.

Jak tak to:

- diesel, wszystkie będą miały grubo ponad 300kkm, a niejeden to i pod 500kkm. Graty nie są drogie, więc nawet jak coś padnie to idzie to ogarnąć bez bólu tyłka. Kwestia tylko, żeby było rzetelnie serwisowane dzięki czemu unikniesz jakichś większych kumulacji typu pompowtryski+dwumas+sprzęgło.

- benzin, tu większa szansa na ustrzelenie czegoś z przebiegiem 200-300kkm. 1.8T jest w porządku, choć mega niedoniutowany. Z bolączek to zapychający się smok, szczególnie jak auto było eksloatowane na LL, mega drogi napinacz łańcucha rozrządu, dwumas jest jednak z uwagi na niską ilość Nm wytrzyma więcej niż w TDI. Napęd rozrządu party o pasek i łańcuch.

1.8T na LPG śmiga bez większych problemów pod jednym warunkiem: prawidłowy montaż i kalibracja.

1.8T grzeje się błyskawicznie, na krótkich odcinkach będzie lepszym rozwiązaniem...

Edytowane przez azure
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że miałem do czynienia z 1.9 TDI AWX, oraz obecnie 1.8T to powiem tak:

-Audi A6 C5 1.9 TDI spalanie na krótkich odcinkach 2-4km - 8-8,5 l na 100 km, w trasie 6,5 l

- A4 1.8T jeżdżę nim tylko dłuższe odcinki 70-100 km więc spalania na krótkich odcinkach nie znam, w trasie 10,5 l LPG przy dynamicznej jeździe

Jeśli krótkie odcinki będziesz robił to 1.8 T 12 l albo i więcej benzyny siorbnie. Gaz na krótkich odcinakach się Ci będzie długo zwracał.

Mi zwórciło się 1500 zł z instalacji w ciągu pół roku ale to zasługa dłuższych odcinków.

Myślę że co kolwiek wybierzesz czy 1.8 T czy 1.9 TDI będziesz zadowolony. Oczywiście pod warunkiem ustrzelenia zadbanego egzemplarza, co jest bardzo trudne.... Także szukając A4 kieruj się stanem technicznym ,a nie tym czy to będzie 1.8T czy 1.9 TDI :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. co znaczy zapychajacy sie smok :) i jakie sa koszty naprawy ( nie wiem co znaczy LL napisal kolega jestli auto ylo eksplatowane na LL)

2. Rozrzad mega drogi czyli ? wymienie go pewnie 1-2 razy i chcialbym policzyc sobie koszty czesci i robocizny

3. Kolega Audicoman z tego co napisales widze ze lpg mniej bedize na gazie palic. mysle ze nawet zdecydowanie. Ja chce auto na lata wiec mysle ze sie zwroci koszt okolo 3300zl - problem w tym ze zawsze liczylem ile zaoszczedze z gazem wzgledem benzyny, teraz chcialbym liczyc wlasnie miedzy dieslem bo on jest oszczedniejszy niz PB stad moj temat.. Teraz w golfie IV 1.6SR mam instalacje za 2400zl bralem tez najwyzsza jaka mogli zaproponowac i jestem od 3,5 roku naprawde zadowolony naprawde zero problemow. Gaz zakladalbym w polecanym na forum zakladzie..

boli mnie brak wyboru w porownaniu do diesli dlatego zalozylem ten temat zebyscie mnie przekonali albo odradzili :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LL czyli long life - dłuższe okresy między wymianami oleju zamiast co 15 tys km to co 30 tys, skutkiem tego jest wytrącanie się osadów z oleju powodujących zapychanie metalowego sitka znajdującym się na smoku oleju. Najlepiej podczas wymiany oleju ściągnąć miskę oleju, wyczyścić smok z osadów jeśli są, nowa uszczelka i śmigasz dalej koszt pewnie 100-200 zł + koszt oleju.

Rozrząd to pasek napinacze i pompa wody- koszt z wymianą 650 zł (ja tyle płaciłem)

Do łańcuszka i napinacza zaglądasz jeśli hałasuje - nie zmienia się ich razem z rozrządem, średnio wytrzymują 250-300 tys albo i więcej wszystko zależy od poprzedniego użytkownika.

Ja za dobrą instalkę zapłaciłem 2800 zł, jeszcze z pół roku jazdy i jestem na zero :)

Jeśli będziesz jeździł krótkie odcinki to instalacja będzie Ci się długo zwracać, dlatego nie zawsze się kalkuluje zakładanie lpg.

Zapraszam na mojego bloga, tam poruszyłem podobny temat odnośnie wyboru między benzyniakiem a dieslem: http://zakup-auta.blog.pl/2015/07/08/31/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no nie wyobrazam sobie nie zbac o olej. Ja wymieniam raz na rok bo i tak srednio teraz robie 15-20k km rocznie. Ale i tak wole raz na rok wydac 100zl teraz a w przyszlosci w nowym aucie pewnie bedzie to 2 do 2,5 razy wiecej ale jest to wazne i ja to napoewno chce robic wiec tu nie ma problemu.

co do rozdzadu placilem ostatnio w golfie IV podobnie 500zl czy 550zl z pompa wody. Wiadomo ze to trzeba zmienic na poczatku przy kupnie no i pozniej po 5 latach okolo albo okolo 80k km jest to raz na jakis czas wiec trzeba takie cos zrobic i tyle.

co do w/w wymian to i diesel jak i benzyna maja takie koszta wiec ciagle jestem w kropce :)

draze tak ten temat dlatego ze nie chce kupic auta za 30k zl a pozniej nie wymieniac albo oszczedzac na wymianach bo sa za drogie. Chcialbym kupic auto starsze ktore w eksploatacji nie bedzie super drogie wlasnie dlatego zeby dbac o wymiany w swoich terminach i na dobre podzespoly. Stad cala ta batalia benzyniak vs diesel.. I dziekuje za wszystkie komentarze licze na ich wiecej zeby rozswietlic moja przyszla decyzje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego też miałem ten dylemat i kupiłem to co trafiło się jako pierwsze w przyzwoitym stanie, bo koszty elementów które trzeba wymienić są zbliżone, no może troszeczkę taniej w 1.8t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm to fakt po namysle juz chcialem pisac ze jednak mysle ze bede sie za benzynami 1.8T rozgladac i zagazuje a tu teraz w sumie dobrze mowicie ze moze za tdi tez trzeba sie rozgladnac jak sie trafi dobry egzemplarz.. wiem ze 1.8t bedzie ciezej znalezc bo jest bardzo malo ofert. Zwlaszcza ze chcialbym kupic starsze np b6 ale za to zeby wyposazone bylo dobrze. Do tego ograniczenie z silnikiem i pewnie takich tdi bedzie wiecej do wyboru.. eh czemu to takie musi byc trudne :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...