Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Źle wyregulowany gaz ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszytskich ! W moim audi mama instalację gazową STAG, ale nie wiem jaki dokładnie bo w żadnych papierach nie ma tego napisane. Jakiś miesiąc temu byłem z moim audi u gazownika na regulacji bo się samochód dusił i po jego regulacji samochód szedł jak burza, praktycznie nie czułem różnicy czy to LPG czy PB przy przyśpieszaniu, ale za to samochód na wolnych obrotach czasami kulał i po muśnięciu pedału gazu na postoju samochód najpierw spadł z obrotów i znowu wróćił na normalne( na benzynie było cały czas ok), jak zmieniałem bieg na zimnym silniku samochód szarpał a tak poza tym było ok aż do zeszłego weekendu jak samochód zaczął się dusić i na LPG i na PB ale na benzynie stanowczo mniej i na wysokich obrotach a na LPG już od 3.5-4 tys obrotów. Moje pytanie jest takie, czy przez źle wyregulowany gaz samochód mógł zacząć szarpać i na bezynie i na gazie ? Znajomy elektryk samochodowy mówi że jest taka możliwość ale mam wątpliwośći.. Jakie jest Wasze zdanie ? Może ktoś miał podobny problem ? Dodam że teraz auto cały czas gaśnie po przełączeniu na LPG..

Edytowane przez Kuba1994
Opublikowano

ja mam ten sam problem co Ty, narazie wyłączyłem instalację i jeżdżę na benzynie, bo istnieje taka możliwość że gaz rozjeżdża mapy benzyny. Na benzynie jest już o 80 % lepiej. U mnie mulił strasznie i czasami gasł więc wymieniłem parownik z zapasem KME potem mapsensor gazu i dalej coś jest nie tak. Znajdź kostkę od komputera gazowego, kup kabel na allegro i sam zobaczysz parametry. A ile Ci pali gazu i benzyny??

Opublikowano

Benzyny to nie wiem, ale normalnie gazu palił w mieście około 11-12 litrów a teraz na 11 litrach gazu zrobiłem 50 kilometrów i od paru dni jeżdzę na benzynie bo jak przełączę na LPG i chcę ruszyć to samochód od razu gaśnie. Wszelkie problemy z gazem zaczęły się po tym jak gazownik wyjął moje wtryskiwacze i je "skalibrował" i zakleił sylikonem nakrętki na nich..

Opublikowano (edytowane)

hej ja miałem ten sam problem spróbuj odlączyc wtyczke przepływomierza bo u mnie blad przepływki nie wyskakiwał a mialem tak samo jak wy po odłączeniu wtyczki auto zaczęło chodzic normalnie wiec wymieniłem przepływomierz i pomogło sprawdź u siebie moze będziecie mieli to samo pozdrawiam

Edytowane przez slazoczek
Opublikowano

Ok tak zrobię, ale kurde trzy miesiące temu wymieniałem przepływkę tylko pamiętam że końcówka numerów przepływomierza była inna ale samochód do zeszłego tygodnia pracował dobrze, aż stopniowo coraz gorzej na gazie no i teraz już tylko na benzynie i niestety też się na wyższych obrotach dusi

Opublikowano

ja na tygodniu podjadę do gazownika i Ci powiem co i jak. Narazie jak podłączyłem się pod komputer gazu to przy 2400 rpm sondy dają na bogato czyli za duża mieszanka. Ja na 16 litrach gazu zrobiłem 70 km to daje ponad 20 litrów gazu. Ach ten gaz robi spustoszenie. Kiedyś jak mój kolega miał passata 1.8 T to gaz rozjeżdzał mu mapy, ze silnik mu gasł jak się rozgrzał i miał problemy z odpaleniem. Wymienił wszystkie czujniki i dalej to samo. Dopiero wgranie nowej mapy gazowej pomogło ale na tym popłynął ok 500zł. Nie pamiętam dokładnie ale to się wgrywa dostosowując do sond czy coś podobnego


po odłączeniu instalacji gazowej nie ma żadnych błędów. Czyli u mnie wina gazu...


Ok tak zrobię, ale kurde trzy miesiące temu wymieniałem przepływkę tylko pamiętam że końcówka numerów przepływomierza była inna ale samochód do zeszłego tygodnia pracował dobrze, aż stopniowo coraz gorzej na gazie no i teraz już tylko na benzynie i niestety też się na wyższych obrotach dusi

a kopci Ci na biało?

Opublikowano (edytowane)

Może nie kopci jakoś śilnie, ale tak jest biały dymek za samochodem i na gazie i na benzynie ale po rozgrzaniu coraz mnie widoczny.. U mnie pewnie też gazownik coś spieprzył :kwasny:

Edytowane przez Kuba1994
Opublikowano

Może nie kopci jakoś śilnie, ale tak jest biały dymek za samochodem i na gazie i na benzynie ale po rozgrzaniu coraz mnie widoczny.. U mnie pewnie też gazownik coś spieprzył :kwasny:

no to tak jak u mnie. Nie koniecznie to wina gazownika tylko kwestia regulacji

Opublikowano

W tygodniu wybiorę się na regulację i dam znać co jest grane :) Dzięki !

Opublikowano

a świece kiedy mieniane?

Opublikowano (edytowane)

Tu nie ma co wróżyć - tylko podpinka kompa i wszystko będzie jasne.

Jak gaz będzie działał źle to i zepsuje benzynę (na szczęście tylko tymczasowo) - korekty się zmieniają itp. Prosta metoda to clear codes na VAGu lub odpięcie aku i pojeżdżenie po tym tylko na benzynie aby sprawdzić czy jest ok - zapewne jest.

Para z rury to normalka, a już w szczególności w aucie bez kata.

Kup sobie interfejs do staga za 30zł, do vaga za 30zł i wszystkiego się dowiesz. Szkoda kasy na płacenie za podpinanie się do kompa.

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

Moze cewki sie koncza. Na pb moze chodzic a na lpg juz nie - u mnie tak bylo :)

Opublikowano

Już się uporałem po części z problem, winny był przepływomierz który już zmieniłem ale auto na gazie na wolnych obrotach kuleje i strzela w tłumik na wyższych obrotach, gazownik powiedział że regulacja jest ok i że trzeba rozebrać listwę wtryskmową od gazu bo zapewne tam będzie przyczyna także postaram się w poniedziałek do niego wybrać. Mi też się wydaje, że problem jest w listwie bo problemy z gazem zaczęły się po tym jak inny gazownik wsadził do niej swoje ręcę, a temu nawet nie mówiłem że ktoś w niej grzebał ostatnio i sam powiedział że podejrzewa że w niej jest problem. Dzięki Panowie, w tygodniu dam znać


a świece kiedy mieniane?

Świece jakieś dwa miesiące temu zmienione :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...