niuniek7826 Opublikowano 10 Listopada 2015 Opublikowano 10 Listopada 2015 Witam Jakiś miesiąc temu wymieniałem kompletny rozrząd w swojej Audi A4 B5 z silnikiem benzynowym1.6 AHL (bez LPG) Stała się przykra sytuacja, auto po założeniu nowego paska i złożeniu wszystkiego już do kupy na gotowo wciągneło sporą szmatę w paski od alternatora i klimatyzacji. Okazało się że obcięło klin na kole zębatym wału karbowego i rozrząd przeskoczył i niestety samochód już nie odpalił.Kupiłem to kółko nowe i ustawiliśmy rozrząd od nowa, audi odpaliła ale do tej pory trzęsie silnikiem i całym nadwoziem i spod maski słychać metaliczny dźwięk tak jak by to były popychacze.Mierzyłem kompresję i na pierwszych 3 garach jest po 10 atmosfer a na 4 jest tylko 5,5 atmosfery. Moje pytanie brzmi co mogło się stać? Pokrzywiły się zawory czy popychacze czy wszystko?? Nie mam na razie gotówki na większy remont głowicy i mam nadzieję że to tylko popychacze. Jak myślicie? Jeszcze się zapytam można na takim silniku jeździć? Niby zrobiłem już po tej akcji 2500 tyś km i wszystko ok na mocy nie straciła tylko trzęsie i klekocze spod maski.
neoxpl Opublikowano 10 Listopada 2015 Opublikowano 10 Listopada 2015 (edytowane) Jezdzic nie mozna a co sie stalo dowiesz sie po sciagnieciu czapy co i tak musisz zrobic a popychacze raczej w zamknietej pozycji by stanely niz w otwartej. Wysłane z mojego myPhone Qsmart Premium przy użyciu Tapatalka Edytowane 10 Listopada 2015 przez neoxpl
gibonhksnh Opublikowano 11 Listopada 2015 Opublikowano 11 Listopada 2015 (edytowane) Witam. moje Audi 1.6 adp stało mi sie podobnie lecz za sprawą napinacza paska klinowego,który kosił się i naciął mi pasek,który strzelił i uderzył w napinacz paska rozrządu. Korby się pokrzywiły i dostały po głowach. Moja Rada: głowica do planowania!!! Koszt ok. 400zł rokrec przedni pas (6xśrub 2xnakrętki) zdrzeak. Lampy i chłodnica na zatrzaskach. Głowica na 12 śrubach . Sam to zrobisz w 8h. Dwa dni po 4h ściągniecie i założenie .uszczela do 80 zl na ,której jest opis z jaka siłą dokręcać śruby i w jakiej kolejności. U ciebie jest to samo tylko, Któryś z garów niezdążył sie schować. Za jakiś czas wydmucha Ci uszczelke pod głowicą przez ten 1 gar. Edytowane 11 Listopada 2015 przez gibonhksnh
Sidney Opublikowano 12 Listopada 2015 Opublikowano 12 Listopada 2015 Witam. moje Audi 1.6 adp stało mi sie podobnie lecz za sprawą napinacza paska klinowego,który kosił się i naciął mi pasek,który strzelił i uderzył w napinacz paska rozrządu. Korby się pokrzywiły i dostały po głowach. Moja Rada: głowica do planowania!!! Koszt ok. 400zł rokrec przedni pas (6xśrub 2xnakrętki) zdrzeak. Lampy i chłodnica na zatrzaskach. Głowica na 12 śrubach . Sam to zrobisz w 8h. Dwa dni po 4h ściągniecie i założenie .uszczela do 80 zl na ,której jest opis z jaka siłą dokręcać śruby i w jakiej kolejności. U ciebie jest to samo tylko, Któryś z garów niezdążył sie schować. Za jakiś czas wydmucha Ci uszczelke pod głowicą przez ten 1 gar. Tak gwioli ścisłości planowanie głowicy jest to inaczej wyrównywanie powierzchni styku z uszczelką. Koledze powyżej potrzebna jest raczej jej regeneracja, a nie wiadomo jeszcze co konkretnie dopóki jej nie zdejmie.
totek94 Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Nie ryzykował bym jeżdzienia gdy popychacze mogły dostać po d*pie. U ojca w 1.9TDI ni stad ni z owąd wyskoczyła szklanka i zablokowała wałek rozrządu. Pasek zerwało, na szczęście tylko na regeneracji głowicy się obyło. Szklanka wyskoczyła choć nic na to nie wplynęło. Zaczął bym od ściągnięcia pokrywy i przeglądu wizualnego na początek.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się