jacekdk Opublikowano 11 Listopada 2008 Opublikowano 11 Listopada 2008 Witam, stoje przed kupnem A4 rok 2006 i sie zastanawiam czy dobrze robie mam na mysli awaryjnosc silnika, jak sa przygody z tym silnikiem pozytywne /negatywne ? Jeszcze jedno, tuning ...... warto z nim cos robic, nie duzo + 20-30KM ? J.
turdzi Opublikowano 11 Listopada 2008 Opublikowano 11 Listopada 2008 jak sa przygody z tym silnikiem pozytywne np takie http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_wibracje_silnika_opilki_w_oleju_diagnoza_aso_pompa_oleju-t51500.0.html a obiektywnie.... przesiadlem sie z w miare mocnego subaru robiacego pierwsza setke w 5 sek i musze przyznac ze dynamika jak na diesla zaskoczyla mnie na plus. Nie jest to niewadomo co ale do codziennej sprawnej jazdy w zupenosci wystarczy , tym bardziej ze silnik zdecydowanie zacheca do dynamicznej jazdy.Dla kogos kto jezdzil wczesniej N/A powiem ze moze wydawac sie bardzo dynamiczny. Z dodatkowymi 20-30 KM i extra Nm bedziesz sie przemieszczal pewnie juz bardzo srawnie.
Madas Opublikowano 11 Listopada 2008 Opublikowano 11 Listopada 2008 ja myślałem że silniki BLB robili do 11.2005 jacekidk kup silnik po modyfikacji np BRE i nie będziesz miał problemów takich jak opisuje "turdzi" które się zdarzają niestety w BLB [br]Dopisany: 11 Listopad 2008, 19:21_________________________________________________aaa dodam że ja jeżdże BLB i jestem mega zadowolony pomijając te szarpania które omijam umiejętnie
jacekdk Opublikowano 12 Listopada 2008 Autor Opublikowano 12 Listopada 2008 tak naprawde nie wiem jaki mam silnik czy BLB czy BRE , czy po numeru nadwozia mozna sie dowiedziec jaki to typ ?
bulk_1986 Opublikowano 12 Listopada 2008 Opublikowano 12 Listopada 2008 Sprawdz na wlepce w ksiazce serwisowej
turdzi Opublikowano 13 Listopada 2008 Opublikowano 13 Listopada 2008 widze ze watek zrobil sie bardzo skandynawski
kepasa Opublikowano 13 Listopada 2008 Opublikowano 13 Listopada 2008 mam kilku znajomych , którzy milei problemy z tymi silnikami, albo głowica która pękła, albo turbina... nie wiem jaki dokładnie typ silnika, ale na bank 2.0 140km. także nie wiem, byłem w serwisie VW po cząstki, jakis pan się denerwował i krzyczał na serwisanta, jak to możliwe, że po 70 tys. km padła mu turbina... nie wiem co o tym mysleć, może są to po prostu delikatne silniki i trzeba wiedzieć jak go użytkować...
jacekdk Opublikowano 13 Listopada 2008 Autor Opublikowano 13 Listopada 2008 sa osoby ktore nie potrafia "szanowac" turbiny i nie chlodza po obciazajacej jezdzie odnosnie turbiny , slyszalem tez ze problemy mialy Passaty ale nie Audi pozdr. J
turdzi Opublikowano 13 Listopada 2008 Opublikowano 13 Listopada 2008 kepasa sposub uzytkowania takego auta niczym sie nie rozni od uzytkowania np: EVO czy Subaru z ta roznica ze ich wasciciele sa swiadomi i wiedza jak dbac o takie auto a 80 % uzytkownikow tych TDI nawet nie wie ze dobrze by bylo sprwdzic olej od czasu do czasu .... a ze silnik jest delikatny a turbo brdzo wlazliwe na zle traktowanie to sa pozniej tego efekty.
Madas Opublikowano 13 Listopada 2008 Opublikowano 13 Listopada 2008 jak nie dbasz to dokładnie możersz turbine zajechać nawet po 50 tys koledzy mają racje umiejętne obchodzenie się z silnikiem diesla z turbiną
variocustoms Opublikowano 13 Listopada 2008 Opublikowano 13 Listopada 2008 Ja mam BRE i jestem mega zadowolony, do 120000 jeździłem na fabrycznym set-up'ie i było ok, teraz mam virusa na 166 KM i 375 Nm i jest bajka, spalanie bardziej niż satysfakcjonujące 5-6 na 100 km. Teraz mam 124500 i nadal bez problemowy silnik. Wybieraj BRE z niedużym przebiegiem no i oczywiście serwisowany musi być. pozdro
Madas Opublikowano 13 Listopada 2008 Opublikowano 13 Listopada 2008 no Vario ma mega maszyne sam moge potwierdzić ten silnik jest
H4mm3R Opublikowano 13 Listopada 2008 Opublikowano 13 Listopada 2008 Ja też mam BLB z przebiegiem 156tkm i chodzi jak dzwoneczek :> ostatnio wymieniłem zabierak z pompy oleju, bo lubi się obrabiać ale ten mój miał bardzo małe ślady zużycia dodam jeszcze że mam skrzynie multitronic która też sprawia że silnik chodzi optymalnie.
Madas Opublikowano 13 Listopada 2008 Opublikowano 13 Listopada 2008 a jak spalanie sie szacuje z multitronicem??
H4mm3R Opublikowano 13 Listopada 2008 Opublikowano 13 Listopada 2008 A więc mi pali na trasie ok 5,5l/100 przy prędkości ok 130km/h. W trybie mieszanym 6,5/100 a jeśli chodzi o miasto to gdzieś czytałem że może nawet o 0,5l mniej spalić niż manual ale ile w tym prawdy to nie wiem gdyż autko mam ponad miesiąc dopiero. Co do samej skrzyni jest bardzo dopracowana i strasznie mało awaryjna w porównaniu do wcześniejszej edycji którą produkowano do 2004r.
Madas Opublikowano 13 Listopada 2008 Opublikowano 13 Listopada 2008 wrzuć swoją niunie do oceny .....sory zaOT
jacekdk Opublikowano 15 Listopada 2008 Autor Opublikowano 15 Listopada 2008 a wiec sprawdzilem ze jest to silnik BRE teraz, trzeba znalezdz odpowiednia firme i zdecydowac sie czy ma to byc chip czy box ? pozatym auto ma przejechane 84tys km, jak bede w polsce to mam zamair podjechac na servis zeby mi powiedzieli wiecej o stanie silniku itp. i moze wtedy podejme decyzje o tuningu
variocustoms Opublikowano 15 Listopada 2008 Opublikowano 15 Listopada 2008 Odpuść sobie boxa to szmelc !!! i zajedziesz tą rumuńską suszarkę, jak masz możliwość to optymalizacja w Warszawie u Rogala !!! Pozdro
Madas Opublikowano 15 Listopada 2008 Opublikowano 15 Listopada 2008 dokładnie Vario wie co mówi ma chipa zrobionego u Rogala i nacieszyć sie nie może ..... sam się grzeje na moda rogalowego
H4mm3R Opublikowano 15 Listopada 2008 Opublikowano 15 Listopada 2008 Z tego co mi wiadomo silniki z filtrem DPF w tym również silnik BRE ciężo się chipuje i nie zawsze jest to co by się chciało... bo jeśli chodzi o silnik BLB to bez problemu można na 170ps podkręcić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się