Stanley F1 Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Witam , moje pytanie jak w temacie-musze wymienic termostat gdyz otwiera sie okolo 65-70 st C, czy on znajduje sie pod alternatorem z prawej strony stojac przodem do samochodu czy z tylu silnika w bardzo niedostepnym miejscu (jesli z tylu to lepiej bedzie ściągnąć oslone pod silnikiem i od dolu sie zabrac za wymiane? ) i czy warto przy okazji czujnik temperatury wymienic?-aktualnie dziala dobrze bo na postoju sie dogrzewa i pokazuje prawidlowe wartosci, podczas jazdy niestety temperatura spada. Pozdrawiam
jaro1768 Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Termostat z boku pod alternatorem, dostęp od góry. Płyn w dużej części do spuszczenia więc przy okazji można wymienić, koszt niewielki. Co do czujnika temp to po co chcesz wymieniać coś sprawnego na nowe?
Stanley F1 Opublikowano 19 Listopada 2015 Autor Opublikowano 19 Listopada 2015 Wymiana czujnika byla brana tylko wtedy gdyby sie okazalo ze termostat znajduje sie z tylu w trudno dostepnym miejscu i aby 2 razy nie podchodzic do tego tematu to bym wymienil. Tylko jak patrzylem na necie na obudowy termostatu to pokazywalo ze to sa te co mocuje sie czujniki czyli z tylu, ale jak mowisz ze z boki to ok, węża od dolotu sciagnac i dobry distep. A plynu G12 ile wchodzi w caly uklad?
jaro1768 Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Coś ponad 6 litrów, ale sprawdź w instrukcji dla pewności, mogę się mylić. Z tyłu są właśnie czujniki temperatury, te zespolone.
Stanley F1 Opublikowano 19 Listopada 2015 Autor Opublikowano 19 Listopada 2015 Super,rozwiales moje watpliwosci :-) Widze ze masz ten sam motor BRB- jakim olejem go zalewasz? Akurat nie mam wlepy co tam bylo zalane i nie wiem co zrobic, brak ksiazki serwisowej i czy jedynym wyjsciem jest sprawdzenie historii po nr VIN ?
bronek_neo Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 nie do mnie pytanie, ale ja w swoim zalałem Motul Specific 5W30, silnik z dpf-em
Stanley F1 Opublikowano 19 Listopada 2015 Autor Opublikowano 19 Listopada 2015 (edytowane) Mile widziane opinie innych użytkowników :-) Znajomy tez poleca Motul, ja osobiscie chcialem Castrola tylko duzo tych olejow maja z normami 507.00 i ciezko sie zdecydowac a do soboty chce juz kupic bo bede u znajomego na kanale i chce wymienic. Poszukam w inny dziale i moze latwiej mi bedzie-a krore waszym zdaniem maja lepsze opinie-castrol czy Motul? Ile wchodzi bo czytalem i roznie mowia-miedzy 3.8 a 4.3l. Edytowane 19 Listopada 2015 przez Stanley F1
easymoonrider Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Forumowicz dzik ma ofertę motula. Też chyba od niego wezmę. http://a4-klub.pl/index.php?%2Ftopic%2F319792-oleje-motul-od-dzika-specjalna-oferta-klubowa-specific-5w40-5l-filtr-oleju-145zl%2F
bouzuki Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Wchodzi ponad 4l,więc baniak 5-litrowy musisz mieć.Też biorę olej u marcina.
Stanley F1 Opublikowano 19 Listopada 2015 Autor Opublikowano 19 Listopada 2015 Co do firmy to dexyzja zapadla- wybieram Motul :-) Teraz pytanie do posiadaczy silnikow BRB i tych z DPFem- jaki model? (wystarczy samo spuszczenie goracego oleju czy lepiej odessac? ) wybaczcie ze tak ponaglam i męczę ten temat ale sobota za 2 dni i musz cos dobrego kupic.
bronek_neo Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 dobrze, że Motul bo chodzi opinia że Castrola strasznie podrabiają... ja przy doborze oleju pokierowałem się zaleceniami koleków z forum i dlatego padło na 5W30 norma 507.00
Stanley F1 Opublikowano 19 Listopada 2015 Autor Opublikowano 19 Listopada 2015 Czyli Motul specyfic 5W30 bedzie bezpiecznym/dobrym wyborem? Tylko nie wiem czym byl wczesniej zalany,stad moje pytania i obawy (wybaczcie)
bronek_neo Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 według mnie tak, ale też niektórzy polecają specific 5W40, więc lepiej niech ktoś jeszcze się wypowie i koledze poradzi tak żeby był na 100% pewien swojej decyzji
Stanley F1 Opublikowano 19 Listopada 2015 Autor Opublikowano 19 Listopada 2015 (edytowane) Jutro wymiana termostatu a olej bedzie sie lał Motul specyfic 5W30 :-) Dziękuję Wszystkim za pomoc i poswiecenie mi czasu w rozwianiu moich wątpliwości. Temat do zamkniecia... Pozdrawiam :-) Edytowane 20 Listopada 2015 przez Stanley F1
jaro1768 Opublikowano 23 Listopada 2015 Opublikowano 23 Listopada 2015 Pytanie było do mnie . Sorki że późno ale nie zaglądałem do tematu: ja leję Millers 5w30 z tym że na nowej partii produkcyjnej jest uwaga, iż spełnia normę VW 504-507 jako dopuszczenie. Wcześniej był olej z oddzielną normą, dystrybutor powiedział że "skonsolidowali" opakowania w mniejszą ilość i stąd brak jakby osobnego opakowania chociaż olej ten sam, niskopopiołowy. Wchodzi 4,2 litra, reszta zostaje na dolewki jeśli potrzeba.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się