Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] DPF Diesel Particel Filter Filtr Cząstek Stałych problemy z zapychaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników!

Kilka miesięcy temu kupiłem A4 B7 2,0 TDI z DPF'em. Niestety nie byłem świadomy tego, jakie kłopoty mogę mieć z tym samochodem. :confused4: Przejechałem nim kilkaset km, po czym zaświeciła się kontrolka filtra. Wówczas temat nowy, samochód był dobrze nagrzany a jazdę kontynuowałem jeszcze przez ok 10 min. W instrukcji wyczytałem o co chodzi, skontaktowałem się również z serwisem. Niestety filtr się zapchał w 90% i w serwisie stwierdzili, że można go tylko wymienić.

Autko było jeszcze na gwarancji, więc poprosiłem o dokonanie naprawy w jej ramach. Odmówiono, ponieważ uznano przebieg samochodu za wysoki (110000). Na własną rękę kupiłem używkę, na szczęście pasowała i nie była zapchana. Serwis dokonał wymiany, a całość imprezy kosztowała mnie ok 1600 tys PLN (1000 filtr + 600 wymiana). Myślałem, że będzie już ok. Myliłem się. Filtr znów się zaczął oczyszczać po przejechaniu ok 200 km. Jazda "oczyszczająca" nie powiodła się, a samochód pojechał do serwisu ponownie.

Po niecałych dwóch miesiącach odebrałem go z zamontowanym nowym filtrem (wykłóciłem się o wymianę w ramach gwarancji), zauważyłem również, że samochód więcej pali, ok 8,5 l na 100 km (jazda 65% trasa). Przejechałem 150 km i historia się powtórzyła, kontrolka się zaświeciła, niestety jazda "oczyszczająca" znów nic nie pomogła. Autko ponownie laweta zabrała do serwisu.

Nie wiem co robić, chętnie wyciąłbym "to coś". Czy jest to możliwe? Proszę o porady.

Pozdrawiam, Hubert

Opublikowano

a przypadkiem którys wtrysk nie leje powodując zapchanie filtra?

Opublikowano
:shocked: przepraszam za OT Hubercie ale szczęka mi opadła...
Opublikowano

Tego nie wiem, podobno filtr nie osiąga temp. 700 stopni, co sprawia, że proces oczyszczania nie kończy się. Serwis nie wie jednak co wpływa na obniżenie tej temperatury. Nie wiem czy oni są takie ciołki, czy przypadek mojego samochodu jest rzeczywiście taki trudny?

Pozdrawiam,

Hubert

Opublikowano

Jedno mnie dziwi... w opisie masz podane że masz silnik z oznakowaniem BLB a z tego co mi wiadomo BLB nie posiadały filtra DPF ;)

Opublikowano

Masz rację, zakładając konto nie znałem dokładnego oznaczenia mojego silnika :hi:

Proszę o sugestie w mojej sprawie, z góry dziękuję.

Hubert

Główna przyczyna przy braku możliwości zrobienia softa to aut z DPF jest zbyt duza temp EGT co powoduje obcinanie dawki paliwa. W twoim przypadku nic tylko robić softa i problem zniknie.

Opublikowano

Wywal DPF i zrob softa.

Opublikowano

CO oznacza soft - proszę o opis operacji, która pomoże w pozbyciu się problemu z filtrem cząstek stałych. Dziękuje.Szczwany

Opublikowano

zmiana oprogramowania- zwiekszenie mocy- chiptuning

Opublikowano

W silnikach AFF raczej nie było DPFu.

Soft z ang. "oprogramowanie" czyli po wyjęciu DPFa trzeba zmienić soft żeby nie było problemów w pracy silnika.

Opublikowano

No jesli masz auto na gwarancji to wyciecie nie wchodzi w gre - tracisz gwarancje.

Trzeba problem zdiagnozowac i tyle. Moze to byc lejacy wtrysk (niekoniecznie jeden), olej w dolocie (turbina) ,rorzad zle ustawiony (walek rozrzadu -wieksze spalanie) lub tez nieudana proba chiptuningu a moze uszkodzony czujnik temperatury silnika lub sondy przy DPF. Jedz do kogos kto wie jak zdiagnozowac te silniki.

Jazda probna z diagnostyka powie jak sie zachowuje DPF.

Istnieje tez procedura awaryjnego wypalania filtra jesli jest zapchany powyzej 90%.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...