herbert21111 Opublikowano 11 Listopada 2008 Opublikowano 11 Listopada 2008 Witam wszystkich użytkowników! Kilka miesięcy temu kupiłem A4 B7 2,0 TDI z DPF'em. Niestety nie byłem świadomy tego, jakie kłopoty mogę mieć z tym samochodem. Przejechałem nim kilkaset km, po czym zaświeciła się kontrolka filtra. Wówczas temat nowy, samochód był dobrze nagrzany a jazdę kontynuowałem jeszcze przez ok 10 min. W instrukcji wyczytałem o co chodzi, skontaktowałem się również z serwisem. Niestety filtr się zapchał w 90% i w serwisie stwierdzili, że można go tylko wymienić. Autko było jeszcze na gwarancji, więc poprosiłem o dokonanie naprawy w jej ramach. Odmówiono, ponieważ uznano przebieg samochodu za wysoki (110000). Na własną rękę kupiłem używkę, na szczęście pasowała i nie była zapchana. Serwis dokonał wymiany, a całość imprezy kosztowała mnie ok 1600 tys PLN (1000 filtr + 600 wymiana). Myślałem, że będzie już ok. Myliłem się. Filtr znów się zaczął oczyszczać po przejechaniu ok 200 km. Jazda "oczyszczająca" nie powiodła się, a samochód pojechał do serwisu ponownie. Po niecałych dwóch miesiącach odebrałem go z zamontowanym nowym filtrem (wykłóciłem się o wymianę w ramach gwarancji), zauważyłem również, że samochód więcej pali, ok 8,5 l na 100 km (jazda 65% trasa). Przejechałem 150 km i historia się powtórzyła, kontrolka się zaświeciła, niestety jazda "oczyszczająca" znów nic nie pomogła. Autko ponownie laweta zabrała do serwisu. Nie wiem co robić, chętnie wyciąłbym "to coś". Czy jest to możliwe? Proszę o porady. Pozdrawiam, Hubert
Patrox Opublikowano 12 Listopada 2008 Opublikowano 12 Listopada 2008 a przypadkiem którys wtrysk nie leje powodując zapchanie filtra?
GRazny Opublikowano 12 Listopada 2008 Opublikowano 12 Listopada 2008 przepraszam za OT Hubercie ale szczęka mi opadła...
herbert21111 Opublikowano 13 Listopada 2008 Autor Opublikowano 13 Listopada 2008 Tego nie wiem, podobno filtr nie osiąga temp. 700 stopni, co sprawia, że proces oczyszczania nie kończy się. Serwis nie wie jednak co wpływa na obniżenie tej temperatury. Nie wiem czy oni są takie ciołki, czy przypadek mojego samochodu jest rzeczywiście taki trudny? Pozdrawiam, Hubert
H4mm3R Opublikowano 14 Listopada 2008 Opublikowano 14 Listopada 2008 Jedno mnie dziwi... w opisie masz podane że masz silnik z oznakowaniem BLB a z tego co mi wiadomo BLB nie posiadały filtra DPF
herbert21111 Opublikowano 14 Listopada 2008 Autor Opublikowano 14 Listopada 2008 Masz rację, zakładając konto nie znałem dokładnego oznaczenia mojego silnika Proszę o sugestie w mojej sprawie, z góry dziękuję. Hubert
Patrox Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 Masz rację, zakładając konto nie znałem dokładnego oznaczenia mojego silnika Proszę o sugestie w mojej sprawie, z góry dziękuję. Hubert Główna przyczyna przy braku możliwości zrobienia softa to aut z DPF jest zbyt duza temp EGT co powoduje obcinanie dawki paliwa. W twoim przypadku nic tylko robić softa i problem zniknie.
szczwany Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 CO oznacza soft - proszę o opis operacji, która pomoże w pozbyciu się problemu z filtrem cząstek stałych. Dziękuje.Szczwany
elmo814 Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 zmiana oprogramowania- zwiekszenie mocy- chiptuning
H4mm3R Opublikowano 3 Lipca 2009 Opublikowano 3 Lipca 2009 W silnikach AFF raczej nie było DPFu. Soft z ang. "oprogramowanie" czyli po wyjęciu DPFa trzeba zmienić soft żeby nie było problemów w pracy silnika.
etronic Opublikowano 8 Lipca 2009 Opublikowano 8 Lipca 2009 No jesli masz auto na gwarancji to wyciecie nie wchodzi w gre - tracisz gwarancje. Trzeba problem zdiagnozowac i tyle. Moze to byc lejacy wtrysk (niekoniecznie jeden), olej w dolocie (turbina) ,rorzad zle ustawiony (walek rozrzadu -wieksze spalanie) lub tez nieudana proba chiptuningu a moze uszkodzony czujnik temperatury silnika lub sondy przy DPF. Jedz do kogos kto wie jak zdiagnozowac te silniki. Jazda probna z diagnostyka powie jak sie zachowuje DPF. Istnieje tez procedura awaryjnego wypalania filtra jesli jest zapchany powyzej 90%.
bar.mag Opublikowano 8 Lipca 2009 Opublikowano 8 Lipca 2009 a ja slyszalem ze problem moze byc w zlym oleju sprobuj zmienic olej na inny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się