Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przerażające stukanie przy gwałtownym skrecaniu A4 b6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem posiadaczem audi a4 b6 avant 1.9 tdi 130km od ponad 8 miesięcy. Niestety przez cały czas dręczy mnie mocne stuknięcie przy mocnym skrecaniu (przy prędkości powyżej 40 km/h). Byłem już w 3 różnych stacjach diagnostycznych i żaden z mechaników nie jest w stanie stwierdzić w czym dokładnie jest problem. Dodam, że to bardzo mocne stuknięcie słychać dopiero w momencie gdy całe auto przechyla się pod obciążeniem przy skrecaniu w lewo i w prawo. Już mi głowa puchnie od tego problemu, dodam że zostały wymienione:

-wahacze górne przód lewa i prawa strona

-zwrotnica w lewym kole (jeden z mechaników uszkodził ją przy wymianie wahaczy górnych)

-gumy na wachaczach dolnych tylnich

-maglownica po regeneracji ok 3 tyg. temu

-ustawiona zbieżność oraz nowe opony

-wymieniona poduszka pod silnikiem lewa dolna

-wymieniona poduszka skrzyni biegów tylna

-sprawdzona ława silnika (żadnych luzów)

Dodatkowo mam wrażenie, że silnik nie jest dobrze osadzony (jakby był cały czas napięty) - duże drgania przenoszone na karoserię wyczuwalne na drążku od zmiany biegów.

Jeśli ktoś się spotkał z takim problemem jak ja, to proszę o pomoc, ewentualnie wskazówki co może być nie tak z zawieszeniem są mile widziane,

Pozdrawiam :-)

Opublikowano

Sprawdź łożyska. Najlepiej autko do góry i kołem chwyć za górę i dół i szarpnij. Co dziwne ja dziś wymieniałem łożysko, podobne objawy tylko u mnie łożysko posypało się nagle (po wjechaniu w dziurę).

Opublikowano

Sprawdź łożyska. Najlepiej autko do góry i kołem chwyć za górę i dół i szarpnij. Co dziwne ja dziś wymieniałem łożysko, podobne objawy tylko u mnie łożysko posypało się nagle (po wjechaniu w dziurę).

Niestety łożyska sprawne, czekam na dalsze podpowiedzi

Opublikowano

jeżeli wymieniłeś zwrotnice lewego kola, i dalej to samo, sprawdź zwrotnice prawego kola, w gniazdach mocowań dolnych wahaczy są tuleje które sie luzują i strzelaja, sprawdz i osadź je na kleju do metalu

Opublikowano

Sprawdź połączenie wydechu z kolektorem ;) Najlepiej rozebrać, zmienić uszczelkę, dobrze trysnąć smarem wysokotemperaturowym :D koszt nie jest duży a jeśli pozostałe elementy sprawdziłeś, to tylko to przychodzi mi do głowy. Ewentualnie sprawdziłbym też krzyżak maglownicy i dokręcenie maglownicy do sanek oraz wszystkie połączenia bo może za słabo dokręcony jest któryś wahacz, ewentualnie sanki do nadwozia, sworzeń...... szkoda, że nie jesteś z wawy bo mógłbym zerknąć w garażu na to :D

Opublikowano

Witam,

Zdaje się że mam u siebie ten sam problem.

Od jakichś 30-40 km/h i mocniejszym skręcie mam pojedyncze puknięcie z okolic przedniego zawieszenia.

Nie jest to w prawdzie przy normalnym lekkim skręcaniu, tylko dosyć agresywnym, ale niezależnie w którą stronę bym nie skręcał to mam pojedynczy stuk?

Dwa miesiące temu regenerowałem magiel, ale mało jezdziłem ostatnio i ciężko mi jednoznacznie wskazać czy przed regeneracją było tak samo czy nie.

Stuknięcie odsłuchowo wygląda jak by coś było nie dokręcone i przy większym przechyle (skręcie) przesuwało się na śrubie?

Najbardziej słuszalne jest przy szybszym wjeździe na małe rondo.

Przy wjezdzie i skręcie w prawo jeden stuk, odkręcamy kierę do zjazdu i drugi.

Byłem na szarpakach na stacji diagnostycznej, ale nic nie znaleźli.

Przy normalnej jezdzie prosto i skręcaniu z mniejszym przechylaniem budy auta to czy po dziurach czy po gładkim jest cicho.

Mam u siebie fabrycznie obniżone zawieszenie.

Warsztat może odwiedzę w czwartek, ale wiem że ciężko będzie to zweryfikować i ciężko odwzorować na kanale okoliczności powstawania stukania.

Wszelkie sugestie mile widziane :)

Opublikowano

Witam,

Siostra w b7 miała nieregularne stuki do wczoraj:-D

Czasem ujawniały się na bruku, czasem na nowym asfalcie itd.

Na kanale nie do odtworzenia.

Okazalo sie ze C-ówka( łacznik stabilizatora był nie dokrecony około 5mm)

Zostala wymiana na nowy bo śruba skrzywiona- nie można było dociagnać.

Teraz "cisza" wróciła :-)

Opublikowano (edytowane)

Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tym problemem. Myślałem, że to odosobniony przypadek, ale widzę, że nie tylko ja się z tym borykam.

Dokładnie tak samo miałem zamiar to opisać, podając przykład z rondem.

Nawet diagnosta ostatnio zrobił podobny test, tyle że na parkingu, na postoju na maxa skręcił koła w prawo i po gazie. Oczywiście stuknęło.

Na szarpakach nic nie znalazł, jedynie polecił wymianę prawej tylnej poduchy pod sankami silnika.

Co ciekawe u mnie tez stukanie zaczęło się po wymianie maglownicy na regenerowaną.....


Witam,

Siostra w b7 miała nieregularne stuki do wczoraj:-D

Czasem ujawniały się na bruku, czasem na nowym asfalcie itd.

Na kanale nie do odtworzenia.

Okazalo sie ze C-ówka( łacznik stabilizatora był nie dokrecony około 5mm)

Zostala wymiana na nowy bo śruba skrzywiona- nie można było dociagnać.

Teraz "cisza" wróciła :-)

U mnie wszystko ok. A stuki są jak najbardziej regularne - zawsze jeden przy ostrzejszym skręcie w prawo i przy powrocie do wyprostowanej kiery - drugie stuknięcie.

Znalazłem opis, że jeden gość miał te same objawy i okazało się że miał luźny akumulator :D

No i kutwa to jest tak głupie, że aż genialne w swojej prostocie..... U mnie problem rozwiązany:DDD

Edytowane przez woszu
Opublikowano

U mnie aż wstyd się przyznać, też to była luźna bateria :)

Czasami banały Nas zabijają.

Po podładowywaniu aku w domu teoretycznie ją dobrze dociągnąłem przy montażu, ale jak się okazało stożek który się zaciska na podstawie aku, był tak przycięty, że nie do końca zszedł i to był powód.

Wstyd, ale podobno nawet gwiazdom się zdarza :)

Opublikowano

Wstyd, ale trzeba napisać, dla potomnosci:)

Sam szukałem rozwiązania kilka miesięcy i nic tylko porady co mam wymienić.....

Dobrze że nie jestem skłonny do wymiany wszystkiego jak leci:)

Opublikowano

Wstyd, ale trzeba napisać, dla potomnosci:)

Sam szukałem rozwiązania kilka miesięcy i nic tylko porady co mam wymienić.....

Dobrze że nie jestem skłonny do wymiany wszystkiego jak leci:)

Problem rozwiązany! winny był nieprzykręcony akumulator.

Dzięki woszu za pomoc!

Opublikowano

Nie za ma co:)

Ale coś się nawymieniał to Twoje:)

Opublikowano

Witam. Według mnie to wina półosi. Półos się przesuwa przy gwałtownym skręcie i uderza w wyrobione odboje gumowe w przegubie. U mnie w b7 1.8 turbo jest ten sam problem alę jeszcze się nie zbierałem do tego.  

Opublikowano

Mam dokładnie ten sam problem . stukniecie takie dziwne z okolic nie zawieszenia ale z przodu . wyraznie z przodi i tylko i wyłącznie na rondzie albo przy tescie łosia :D autem jezdze 4 lata i zawsze boje sie brac ostro rondo zeby nie stukało bo nie wiem co to, a mam rózne mysli . juz myslalem ze może to silnik na poduszkach sie przesuwa . Jutro sprawdzę czy i u mnie tym problemem był akumulator :D ale jaja o tym bym nie pomyślał nawet . 

Opublikowano

Ja od dłuższego czasu mam to samo. Stukanie przy ostrych zakrętach. Rondo itp. Lecę sprawdzić akku ;-)

Opublikowano
On 5/13/2016 at 9:20 PM, woszu said:

Wstyd, ale trzeba napisać, dla potomnosci:)

Sam szukałem rozwiązania kilka miesięcy i nic tylko porady co mam wymienić.....

Dobrze że nie jestem skłonny do wymiany wszystkiego jak leci:)

No ale pomyśl sam, jeżeli ktoś pisze w pierwszym poście, że "coś mu stuka przy skręcie, co może być nie tak z zawieszeniem" to ten kto to czyta, szuka rozwiązań reczej w zawieszeniu a nie niedokręconym akumulatorze.

Opublikowano

Dokładnie. Sam stawiałem na coś w zawieszeniu, a teraz poszedłem zobaczyć akku i lata jak kryka w miechu ;-). Problem w tym, że nie mogę go bardziej dokręcić tzn. tej śruby mocującej. Nie dawno go wymieniałem i wydaje się mieć niższy ten rant mocujący. Jakieś pomysły?

Opublikowano
On 6/27/2017 at 2:36 PM, Pepis85 said:

Dokładnie. Sam stawiałem na coś w zawieszeniu, a teraz poszedłem zobaczyć akku i lata jak kryka w miechu ;-). Problem w tym, że nie mogę go bardziej dokręcić tzn. tej śruby mocującej. Nie dawno go wymieniałem i wydaje się mieć niższy ten rant mocujący. Jakieś pomysły?

Podłuż coś miedzy aku a ten plastyk co dociska aku.

Opublikowano

witajcie u mnie tez stuka wszystko sprawdzone żadnych luzów. Ale powiem wam że ja tego mocowania nie mam założonego już od roku a zaczęło mi stukać od jakiegoś miesiąca. Mam na myśli jeszcze przegub wew. albo poduszka skrzynie biegów.. Jeśli to rzeczy nie pasują do objawów to mnie poprawcie. Pozdrawiam. ;-)

Opublikowano

OMG u mnie aku :D Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...