akson Opublikowano 5 Grudnia 2015 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Witam, mój silnik do 1.8 ADR + gaz KME diego g3. Opisy sprawy Na zimnym silniku po odpaleniu pracuje on na podwyższonych obrotach ~1100-1200 i strasznie tak jakby przerywa. Gdy chcę ruszyć telepie całą budą a auto słabo jedzie (gaz mocno wciśnięty) jak już ruszę to też się dławi, jednak po wkręceniu się powyżej 2,5-3k obrotów idzie normalnie. Co ciekawe mogę te obroty zbić i czasami spadają do ponad 900 jak np. pokręcę kierownicą bądź włączę klimę. Kiedy przełączy się na gaz wszystkie objawy ustają a silnik chodzi jak nowy. Obroty spadają do ~880 i działa cichutko i równo z pełną mocą...(dużo większa moc na gazie niż na benzynie chociaż jak jest rozgrzany i przełączę na benzynę to działa bardzo dobrze jak na gazie) Zdarza się także, że objawy nie występują i auto pracuje z normalną mocą od początku i jedzie bardzo dobrze... Następny objaw to żłopanie benzyny... Auto odpalam na benzynie i dosyć szybko przełącza się na gaz a PB ucieka jak szalone. Spalanie gazu jest w normie takie jak powinno być. (11-12l/100 w mieście z klimą radiem itp) kolejny objaw to dzisiaj po czyszczeniu odpływów pod aku i serwem po odpaleniu auta miałem takie coś: (filmik mój) https://www.youtube.com/watch?v=ot5bAp43FP8&feature=youtu.be Tak jakby alternator lub wentyaltor koło niego... dźwięk po prostu ustał jakieś 15 sekund po wyłączeniu nagrywania. Co zrobiłem/było robione: -Filtr powietrza (Filtron) poprzedni nie był w złym stanie -Sprawdziłem świece wizualnie i nie wyglądają na zużyte czy coś jednak nie wiem kiedy poprzedni właściciel je zmieniał więc planuję po wypłacie kupić świece NGK(takie jak poleca producent) -Kupiłem kabelek i sprawdziłem błędy, było 5: 1. 16487 Przepływomierz - wysokie napięcie brak osprzetu / nie związany ze sprzętem 2. 561 Dopasowanie( ustalenie ) składu mieszanki przekroczona wartość adaptacji - mnożenie 3. 17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzetem - BŁĄD SPORADYCZNY 4. 17972 Regulator przepustnicy - niskie napięcie do ustawień podstawowych brak osprzętu / nie związany ze sprzetem - BŁĄD SPORADYCZNY 5 nie związany z silnikiem (zamek centralny) -Chciałem zrobić test przepływomierza podczas jazdy na PB jednak nie mogę znaleźć opcji w vag comie do tego wśród bloków pomiarowych. -Czyszczona przepustnica około roku temu. -Ostatnio miałem wymieniany reduktor gdyż miał nieszczelność i było czuć gazem w kabinie na postoju przy włączonym nawiewie. To chyba wszystko co udało mi się zgromadzić. Proszę o pomoc ew. wskazanie w którym kierunku się udać i od czego zacząć. Furka fajna jednak trzeba doprowadzić jej serducho do porządku. Dochodze powoli do różnych ciekawych wniosków, że problem może powodować albo słabe ciśnienie paliwa albo wtryskiwacze mogą "lać" jak zasugerował gościu na przeglądzie gdy auto przekraczało norme spalin dosyć sporo a na gazie właśnie było lepiej. Zacznę może od diagnostyki vag... tylko który blok wybrać i czy da się, sprawdzić ciśnienie paliwa? bo czasy wtrysków to wiem ale to drugie? no i chyba wymienię filtr paliwa bo po poprzednim właścicielu tego nie robiłem (mój błąd)... 5/12/15 Jeśli nikt nie wie jak pomóc to będę sam prowadził temat aż znajdę rozwiązanie... Mechanik to ostateczność. Wymieniłem ostatnio filtr paliwa i zalałem płyn do czyszczenia wtrysków. Jeździłem jeszcze troszkę mało ale już widać poprawę jeśli chodzi o moc na benzynie. Dosyć wyrywny się stał ale dopiero od 2500-3000 obrotów. przerywanie, trzęsienie i w/w odgłos z filmu pozostał.
jacek70 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Zrób jeszcze raz czyszczenie i adaptacjie przepustnicy. Sprawdź też szczelność reduktora i listwy. Jak to mówią historia lubi się powtarzać.
akson Opublikowano 5 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2015 byłem u gazownika 4 tygodnie temu i nowy reduktor oraz listwa jest szczelna nie czuć już w aucie gazu i czujniki też mu nic nie wykazały. Spryskiwał też tą pianką specjalną. Co do przepustnicy to zobaczę ją. Adaptować można "z kluczyka" czy raczej komputerem? Myślałem, że to przepływomierz ale mimo, że wyskakuje jego błąd cały czas to auto na gazie jeździ normalnie i ma moc, nie łapie zmuł tylko z tą benzyną na zimnym jest problem
jacek70 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Opublikowano 5 Grudnia 2015 A co z sondą ? Warto by było zrobić logi.
akson Opublikowano 7 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2015 (edytowane) Przepustnica była czysta tylko delikatny nalot. Auto oddałem kumplowi bo sam nie miałem czasu na zabawe przy nim teraz. Logi wykonam na dniach. Który blok w vag-comie to lambda? Edytowane 7 Grudnia 2015 przez akson
maciek1993 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Przepustnica była czysta tylko delikatny nalot. Auto oddałem kumplowi bo sam nie miałem czasu na zabawe przy nim teraz. Logi wykonam na dniach. Który blok w vag-comie to lambda? udało się rozwiązać problem?
osator92 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Witam, dołączam się do tematu. U mnie w autku (ADR 95') jest identyczny problem:/ Jak sytuacja w twoim autku? znasz już przyczynę tej sytuacji?
akson Opublikowano 2 Marca 2016 Autor Opublikowano 2 Marca 2016 Odpiszę to co napisałem @osator92 w wiadomości prywatnej, Hej, na razie nic mi się nie udało wskurać z tym problemem Wymieniłem świece jeszcze ale nic się nie zmieniło. jechałem na odłączonym przepływomierzu i auto nie jechało już wogóle więc to nie on. Samemu już sobie odpuściłem zabawe z tym i jade do mechanika. Podpowiedział mi znajomy, że to mogła się rozjechać mapa benzyna-gaz i któraś z nich właśnie się rozstroiła. Jak masz możliwość to sprawdź. :moje podejrzenia: -mapa benzyny -wtryskiwacze benzyny -pompa paliwa (filtr paliwa wymieniony zalane płynem do czyszczenia wtrysków) jestem już z naprawionym autkiem śmiga jak złe problemem były wtryskiwacze które dwa były zepsute i wymienione dwa pozostałe zregenerowane do tego uszczelnili kolektor ssący i autko działa jak trzeba.
k232 Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 (edytowane) Oby Ci się wiodło Edytowane 8 Marca 2016 przez k232
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się