Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak ogrzewania na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :) od kilku dni jestem posiadaczem audi a4 b6 1,8t BEX quattro około jeden dzień po zakupie zaczęły sie problemy z ogrzewaniem... Temperatura silnika rosła do 90 stopni już po ok 1kilometrze a z nawiewów leciało zimne powietrze :( dopiero po przejechaniu dłuższego dystansu ogrzewanie powraca.

Sprawdzałem:

-Drożność nagrzewnicy- dmuchając w wężyk

-drożność chłodnicy - dmuchając w waż nad alternatorem

Dodam jeszcze, że po rozgrzaniu samochodu górny waz chłodnicy jest gorący i twardy a dolny zimny...

Przy nagrzewnicy zaś dolny waż jest gorący a górny chłodny i jakby pusty :/

Pierwsza myśl to termostat- ale wtedy chyba by wywalało płyn z chłodnicy i wskaźnik by nie pomazywal (90stopni)??? Koszt termostatu to 400zl w inter cars- podobno samego wkładu nie można dostać...

Gdzie szukać przyczyny usterki?

Opublikowano

Płukanka ( czyszczenie nagrzewnicy ) chyba cię czeka pewnie zawalona syfem

Opublikowano

Kolego nagrzewnica raczej jest ok... Zdjąłem węże i podłączyłem swoje- dmuchając w jeden bez problemu przepchnalem zgromadzony w niej płyn.

Dziwi mnie tez ze górny przewód od chłodniczy jest twardy i gorący a dolny zimny

Teraz zdjąłem górny waż nagrzewnicy na pracującym silniku i na wolnych obrotach nie leci ani kropla z nagrzewnicy... Jednak po dodaniu gazu wraz ze wzrostem obrotów zaczyna lecieć coraz większy strumien.

Opublikowano

A pompa wody daje radę ? Kiedy ost. raz zmieniana ?

Opublikowano

Wiesz co nie wiem bo auto zakupiłem 3 dni temu. I przejechałem cała drogę powrotna bez problemu (230km) Nie wiedząc o tym ze jest taki problem bo na obrotach normalnie grzał itd.

Opublikowano

A zasilanie nagrzewnicy cieplym plynem przypadkiem od dolu nie jest ? Odpowietrzyles dobrze b?

Opublikowano

A zasilanie nagrzewnicy cieplym plynem przypadkiem od dolu nie jest ? Odpowietrzyles dobrze b?

i co sie okazalo? u mnie podobne objawy... moze uszczelka pod glowica?

Opublikowano

Wszyscy jak slysza brak ogrzeqania to juz uszczelka,a wystarczy jakas nieszczelnosc i zaczynaja sie cyrki

Opublikowano

Żadna uszczelka pod głowicą ja mniałem to samo zmieniłem płyn chłodniczy dobrze odpowietrzyłem cały układ i problem zniknął ogrzewanie działa jak należy teraz jak jest ustawione na 18° to można powiedzieć, że w środku samochodu jest gorąco a wczęsniej tak dobrze nie grzało.

Opublikowano

Sprawa sie wyjasnila :P uszkodzona była uszczelka i zapowietrzalo układ... Przy probie diagnozy uszkodzenia byl zlewany i wlewany kilka razy płyn...Po 3 razie w zbiorniczku pokazał sie magiczny brokat :] (uszczelniacz) Samochód został zwrócony do komisu :/ Przyznali sie, ze wcześniej walczyli z tym ogrzewaniem i zmieniali pompę wody :)

Opublikowano

Ech, magiczne komisy, dobrze, że przynajmniej przyjeli auto....

Opublikowano

witam

Również miałem problem z ogrzewaniem na wolnych obrotach A4 b6 2002r benzyna 1,8t 150km

Problem pojawił się po wymianie rozrządu pompy i płynu

Auto poprostu nie grzało na wolnych obrotach. Temperature 90c łapie normalnie. termostat wyglądał na ok.

Dodając lekko gazu od razu leciało ciepło z nadmuchu a na czerwonym świetne zimno jak z klimy.

Myślałem że to pompa nie wyrabia na niskich obr. bo mechanik mówił że ten model na duży obieg i chłodzenie turbiny itp. kupił pompę wody taką za 130 zł magnetic czy jakoś tak.

Wróciłem do mechanika nast. dnia i kazałem wymienić na taką samą skf jak była wczesniej. Niestety nie pomogło. To samo.

Poczytałem i stwierdziłem ze wymiana termostatu tez nie pomoże i miałem racje.

Kupiłem preparat do czyszczenia i odkamieniania układu chłodzenia przypuszczając że nagrzewnica jakimś cudem zapchała się nagle po wymianie płynu.

Preparat K2 RADIATOR FLUSH. Nie jestem miłośnikiem firmy K2 ale postanowiłem spróbować.

Odpaliłem auto i wlałem cały preparat do pojemnika z płynem chłodzącym. Zakręcamy i lecimy w trasę bo żyłowanie na parkingu poprostu był nie zniósł

Mam automata więc biegi na manual i kręcimy nawet do 5 tyś. obr. zatrzymałem się na parkingu i zostawiłem auto zapalone przez 15 min.

Przejechałem 25 km i już był efekt, auto zaczęło grzać na postoju. Czy to preparat czy zapowietrzona chłodnica i po pogonieniu auta nagle się odpowietrzyła nie wiem do dziś ale pomogło.

Oczywiście zlewamy płyn zmieszany z preparatem z układu i zalewamy nowym czystym.

Myślę że jak ktoś ma podobny problem jak ja to spróbować czyścić nagrzewnice preparatem nie octem!!! bo wymiana nagrzewnicy to kupa roboty.

pozdr

Opublikowano

Dokładnie miałem tak samo w a4 b7 1.9tdi(brb) Na wolnych obrotach ogrzewanie znikało a jak tylko ruszałem ogrzewanie wracało.. Dochodziło również do wyrzucania płynu ze zbiorniczka wyrównawczego , wymieniłem termostat, nawet korek od zbiorniczka i zero efektu, to samo... test na uszczelkę też nic nie wykazał... Więc wlałem preparat do czyszczenia chłodnic w płyn chłodniczy, zrobiłem ok 100km i zlewka płynu, 3x płukanie czysta wodą destylowaną i zalanie świeżego płynu.. Najważniejsze w moim przekonaniu było odpowietrzenie nagrzewnicy bo ku mojemu zdziwieniu trwało to dosyć długo (ok 40min) zanim się odpowietrzyła. Ogrzewanie wróciło, w kabinie o wiele cieplej na wolnych obrotach jak i podczas jazdy oraz temperatura samego płynu szybciej rośnie po odpaleniu silnika, zero wyrzutów płynu ze zbiorniczka .... Poprostu wszystko wróciło do normy.. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...