Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drżenie buczenie AHU


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Tak jak w temacie, dziwne buczenie, takie tępe i związane z przyśpieszeniem, po rozpędzeniu auta i puszczeniu gazu nawet przy wysokich obrotach - brak tego dźwięku, tylko przyśpieszanie. Zakres obrotów w sumie od 1500-2000. Na pytania czy tak jeżdżę - nie - staram się właśnie przez to redukować, kręcić do 3k i następny bieg już ciągnę od 2k obr. Najbardziej wyczuwalne gdy auto ma obciążenie - np pod górkę. Niżej link do filmiku oryginalnie wyplutego przez telefon, drugi link na zippy z trochę obrobionym dźwiękiem by go trochę wyeksponować.

https://youtu.be/0f4F7Y2bqPE

http://www86.zippyshare.com/v/a1Es7xCS/file.html

Co z tym fantem robić?

Edytowane przez piciuok
Opublikowano

Na ucho to się przenosi na karoserię albo po poduchach , albo po wydechu :decayed:

Do sprawdzenia jedno i drugie :naughty:

Opublikowano

No nie koniecznie z tym przenoszeniem, bo kierownica mi się nie trzęsie ani lewarek ani nic innego. Po prostu ten dźwięk jakby silnik miał się brzydko mówiąc zesrać :D Całość na ucho siedząc w aucie, gdzieś bardziej od góry -> przód/środek komory silnika.

Opublikowano

Przy przyspieszaniu wciśnij sprzęgło , tak żeby jechać na granicy poślizgu sprzęgła

Opublikowano

Przy przyspieszaniu wciśnij sprzęgło , tak żeby jechać na granicy poślizgu sprzęgła

No i powiem ci że buczenie znikło, auto szło do przodu jak napisałeś: na pograniczu. Czyżby to mój krzywy docisk był temu winny? Po zagrzaniu auta lepszym, gdy ciepełko i słoneczko na dworze, przy próbie ruszenia z 1ki szarpie budą całą.

Opublikowano

Miałem to samo w 1Z drżenie przy przyspieszaniu i szarpanie przy ruszaniu, tam było sztywne koło, wymiana sprzęgła nic nie dała, dopiero po włożeniu dwumasy, problem ustąpił.

Może u ciebie też siedzi sztywne koło?

Rozglądaj się za kompletnym zestawem dwumasa+sprzęgło. udało mi się kupić cały zestaw za 200 zł

Opublikowano

No raczej że sztywne, 1Z oraz AHU do 1998 miały sztywne podobno. Wątpię jednak żeby każde z aut z tym silnikiem buczały tak dziwnym dźwiękiem w tym zakresie obrotów :kwasny: Muszę dorwać inną B5 z tymi silnikami i porównać. Dwumasa załatwiła sprawę bo były drżenia w układzie które to własnie ona eliminowała, czyli skutki załatwione, ale przyczyna nadal nieznana. Auto normalnie i przy normalnej jeździe do 100km/h rusza nadzwyczaj płynnie z miejsca. Dopiero po małym tzw. pałowaniu pojawia się problem na jedynce.
Używki wiadomo spoko, ale wolałbym pewne więc tylko nówka wchodzi w grę :) Całość sprawdzę jak będę w warsztacie :hi:

Ktoś jeszcze ma jakieś inne pomysły?

Opublikowano

Dwumasa załatwiła sprawę bo były drżenia w układzie które to własnie ona eliminowała, czyli skutki załatwione, ale przyczyna nadal nieznana

Przyczyna, to zmęczenie materiału, przebieg, wiek.

Każde auto jest inne, jedno bardziej dostało w d... inne mniej.

Możesz spróbować zmienić samą tarczę i docisk, ale ich cenę kupisz używany zestaw dwumasa+sprzęgło

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...