Patryk41 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 (edytowane) Mam audi a4 b6 1.9tdi 130km AVF. DO tej pory z motorkiem wszystko było ok do dziś. Niedawno wyjechałem za granice ponad 1400km i po dojechaniu na miejsce auto zaczęło chodzić jak traktor ( klekocze). Czytałem podwieszone tematy i jest to dudnienie we filtrze powietrza. Moja pierwsza myśl może gdzieś się puszka rozszczelniła i rozpiąłem wąż koło filtra oleju i niestety ale dudni czyli coś ze silnikiem. Oleju nic nie ubyło, mocy nic nie tracił, wszystko ok oprócz tego że chodzi jak traktor. I teraz moje pytanie czy to mogą być te broki? czy po zdjęciu pokrywy zobaczę czy są broki na miejscach i czy szklanki i wałek są ok bez dalszego rozbierania? ( mam klucze ale nie jestem w domu także nie chciałbym za dużo rozbierać), Proszę o porady Zapomniałem dodać że podczas tych 1400km były przystanki żeby silnik odpoczął i prędkość w granicach 100-140, no raz się zdarzyło że było ponad 200km i co mi poradzicie? ( klucze żeby zdjąć pokrywe mam ale dalej nic nie będę ruszał bo chcę wrócić do domu), czy po zdjęciu pokrywy będę mógł zobaczyć czy są na swoich miejscach broki, w jakim stanie są szklanki i wałek? Edytowane 9 Grudnia 2015 przez Patryk41
orango Opublikowano 10 Grudnia 2015 Opublikowano 10 Grudnia 2015 żeby silnik odpoczął xD dobre... a na poważnie to radzę sprawdzić wydech na początek
Patryk41 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2015 Wszystko dokładnie sprawdziłem i te dudnienie dochodzi z puszki filtra powietrza i żeby puszke wyeliminować to rozpiołem wąż ( plastkowy z gumowym) koło filtra oleju i z tego plastikowego węża dochodzi to dudnienie czyli od silnika. Czytałem podwieszone posty i są to broki, szklanki lub podrobiony wałek. Jestem teraz za granicą i mam jedynie klucze do zdjęcia górnej pokrywyi teraz moje pytanie czy po samym zdjęciu tej pokrywy będę mógł sprawdzić broki, ocenić wałek i szkanki bez dalszego rozbierania?? Dodam że jeżeli przymknę delikatnie klapę gaszącą to dudnienie ustaje
turzol Opublikowano 10 Grudnia 2015 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Wszystko dokładnie sprawdziłem i te dudnienie dochodzi z puszki filtra powietrza i żeby puszke wyeliminować to rozpiołem wąż ( plastkowy z gumowym) koło filtra oleju i z tego plastikowego węża dochodzi to dudnienie czyli od silnika. Czytałem podwieszone posty i są to broki, szklanki lub podrobiony wałek. Jestem teraz za granicą i mam jedynie klucze do zdjęcia górnej pokrywyi teraz moje pytanie czy po samym zdjęciu tej pokrywy będę mógł sprawdzić broki, ocenić wałek i szkanki bez dalszego rozbierania?? Dodam że jeżeli przymknę delikatnie klapę gaszącą to dudnienie ustaje Jak zdejmiesz pokrywe to posprawdzaj czy broki są na miejscu - powinny być po 2 na końcach wałków napędzających dźwignie. Szklanki będą praktycznie niewodoczne, wałek sprawdzisz wizualnie
Patryk41 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2015 A żeby ocenić szklanki dużo rozbierania? A więc dzisiaj zdjąłem pokrywę i broki są na swoich miejscach, wałek wizualnie też wygląda ok( nie ma rys, nierówności), szklanki da rade podejrzeć ale słabo je widać ponieważ zależy to od tego jak ułoży się ten wałek i teraz moje pytanie czy można tak jak teraz pokrywę mam zdjętą przekręcić wałkiem za koło czyli pasek też by się przekręcił i inne koła ??? Nie chce czegoś przestawić
bercik2 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 A żeby ocenić szklanki dużo rozbierania? A więc dzisiaj zdjąłem pokrywę i broki są na swoich miejscach, wałek wizualnie też wygląda ok( nie ma rys, nierówności), szklanki da rade podejrzeć ale słabo je widać ponieważ zależy to od tego jak ułoży się ten wałek i teraz moje pytanie czy można tak jak teraz pokrywę mam zdjętą przekręcić wałkiem za koło czyli pasek też by się przekręcił i inne koła ??? Nie chce czegoś przestawić Najlepiej jak byś podniósł jedną stronę auta i kręcił kołem na biegu. wyklepane z kciuka
lukasz51237 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 A więc dzisiaj zdjąłem pokrywę i broki są na swoich miejscach, wałek wizualnie też wygląda ok( nie ma rys, nierówności), szklanki da rade podejrzeć ale słabo je widać ponieważ zależy to od tego jak ułoży się ten wałek i teraz moje pytanie czy można tak jak teraz pokrywę mam zdjętą przekręcić wałkiem za koło czyli pasek też by się przekręcił i inne koła ??? Nie chce czegoś przestawić Nie wolno kręcić za tą centralną śrubę na wałku rozrządu w celu przestawienia silnika. Podnieś auto i pokręć za koło, ew za śrubę na wale korbowym, jeśli się tam dostaniesz
fulki Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 kolego ja miałem ten sam problem w avf okazało sie że 2 krzywki na wałku były wytarte i szklanki tak samo wytarte to było przyczyną dudnienia z puszki
Patryk41 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2015 U mnie wszystko wygląda ładnie czyli wałek krzywki itp ale zauważyłem jedną rzecz. Jeżeli miałem synchro na -1 to jest mocne dudnienie we filtrze powietrza, gdy przestawiłem na 0 to też dudni ale już ciszej, jak ustawiłem na +1 dudnienie jest praktycznie niesłyszalne. Natomiast jak ustawiłem na +2 to wtedy silnik chodzi idealnie nic nie dudni. Jednak silnik jest pod względem dynamicznym na obroty najlepiej się wkręca na -1 i wtedy spalanie na postoju z wyłączoną klimą i radiem wynosi 0.8/1h i co teraz mam zrobić ? chce żeby silnik był dynamiczny ale i cichy bez dudnienia ??
nik23 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Zrób zdjęcia wierzchołków krzywek tak by było widać tzw fazke krzywki po niej najlepiej sie ocenia stan wałka
Patryk41 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2015 Mógłbyś mi gdzieś na zdjęciu zaznaczyć bo nie wiem dokładnie o które miejsce chodzi ? Ustawiłem teraz synchro na -0.6 i przegoniłem audiczke i moc jest tak jakbym chciał i te dudnienie tak jak się stoi koło auta to tak minimalnie słychać ( trzeba się w słuchać ) ale jak się przyłoży ucho do filtra to jednak te dudnienie słychać , nie bardzo ale słychać
DanielMod Opublikowano 25 Grudnia 2015 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Masz na wałku 8 krzywek do zaworów . Na obwodzie krzywki z każdej strony powinna być widoczna właśnie ta fazka ,jesli jej nie ma to znaczy że krzywka jest "rozklepana" i nie trzyma wymiaru . :-)
Patryk41 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2015 Ok po świętach porobie foto. Dodam ze jakbym ustawił synchro na +0.6 to wtedy tego dudnienia nie ma ale wtedy troche muł w osiągach Ok po świętach porobie foto. Dodam ze jakbym ustawił synchro na +0.6 to wtedy tego dudnienia nie ma ale wtedy troche muł w osiągach
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się