MarekSWD Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 CześćMam zamiar kupić A4 w Cabrio, jednak pozostaje kwestia jaki motor. Przewertowałem już internety na temat obu silników jakie są w tytule.Mam mega dylemat który wybrać. Chodzi mi tu raczej o awaryjność silnika. 1.8t wiadomo, motor dobry. Nie wiem natomiast jak te 3.0 v6 ? Nie miałem styczności.Mam opcję kupna v6 o kilka tysięcy taniej niż 1.8t dlatego też mam mega dylemat. Znowu v6 droższa w eksploatacji, a to 1.8t do tego ma lpg.Generalnie chciałbym wiedzieć jak z awaryjnością obu silników. Serwisem itd.Co lepiej wybrać ?
BeyerBrown Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 1. LPG najlepiej zamontować we własnym zakresie, z używanymi to loteria - źle wyregulowana/nie serwisowana może uszkodzić silnik lub skrócić jego żywotność. 2. Te V6 to dobry motor, ale specjalnej troski. Poczytaj kilka tematów w tym dziale a będziesz wiedział w czym rzecz. Słowa klucze - cewki, katalizatory, rozrząd, wałek w dolocie, układ podciśnienia 3. Do tej motorowni polecam auto z napędem 4x4, chyba, że lubisz pisk opon... i pisk podwożonych pasażerek
darox5 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Niemożliwe...v6 taniej od 1.8? Albo zajechane albo kogoś nie stać utrzymać. Mam ten motor i sprawuje się świetnie od 3 lat. Cewki nie siadają ale owszem czytałem że są z nimi problemy. Termostaty bywają wadliwe a to ważna rzecz!! w 3.0 lepiej nie zagotować wody. Jak kolega wyżej napisał tylko quattro, dobry olej i tylko jeździć słuchając jak mruczy v6 :-) Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
orionek65 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Mam 1.8T z gazem zakładanym we własnym zakresie i mogę śmiało polecić , bardzo fajny motorek co do V'ki to sie nie znam ale obiło mi się o oczy że tam są problemy z napinaczami (a są AŻ 2) no i te cewki duperele wszystkiego jest prawie x2 więcej czyli koszta większe.
Makale Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 (edytowane) Jednak v6 to inna kultura pracy. Uważam, że 1.6, 1.8, 1.8t, 2.0 to są "pyrkatki, szlifierki". Jeżeli teraz bym miał zmieniać silnik / auto to tylko w grę wchodziło by 3.0 (ew 2.7biturbo z b5). Edytowane 9 Grudnia 2015 przez Makale
BeyerBrown Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 (edytowane) Nie ma się co spierać który silnik lepiej gada, bo powstanie z tego kolejna jałowa przepychanka... myślę, że kolega Marek zakładając ten temat zdaje sobie sprawę, że te silniki mają inny klang. Zresztą pyta o zupełnie inne sprawy Edytowane 9 Grudnia 2015 przez BeyerBrown
MarekSWD Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2015 1.8T kupione, jednak ekonomia, spalanie i koszt części wziął górę dlatego też 3.0 odpadło... Jutro umyję, ofocę i zrobię temat auta
Makale Opublikowano 10 Grudnia 2015 Opublikowano 10 Grudnia 2015 To niech służy. Zrób sobie rozrząd, wszystkie płyny i oleje Musi służyć
Wawryn Opublikowano 23 Grudnia 2015 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Gratulacje Cabrio.Też miałem ten sam dylemat.Padło 1.8T. Jest już nas trochę na forum
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się