Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Świeży zakup, kilka usterek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich! Jestem świeżym posiadaczem A4 B5. Autko bardzo przypadło mi do gustu, jednak jak chyba każde używane powitało mnie kilkoma drobnymi usterkami.

1. ABS

Zdążyłem się już zorientować że w przypadku naszych Audi jest to temat rzeka, jednak u mnie sprawa wygląda trochę inaczej. Już gdy kupowałem samochód paliły się kontrolki ABS i ESP, tester pokazywał błąd obu przednich czujników. Czujniki wymieniłem, jednak błąd nadal został - tym razem tylko czujnika lewego. Podpięte są prawidłowo (sprawdzone drugi raz), jednak niepokój budzi brak osłonki kostki na sterowniku ABS i zdaję mi się że lekko uszkodzony jest jeden z przewodów. Czy błąd czujnika może wynikać np. z braku komunikacji sterownika z tym czujnikiem? Do tego wszystkiego dodam, że ABS działa przy gwałtownym hamowaniu.

2. Ogrzewanie foteli

Fotele przednie wyposażone są w ogrzewanie - niedziałające. Poprzedni właściciel twierdził że zeszłej zimy wszystko ładnie działało, od tamtej pory nieużywane. Pokrętła się święcą, jednak nie ogrzewa się ani fotel kierowcy ani pasażera. Czy możliwe że przez ten rok nieużywania ogrzewania coś tam już zapomniało że ma działać i musi sobie przypomnieć? ;P Jakieś pomysły?

3. Elektryczna regulacja odcinka lędźwiowego

W fotelu pasażera wszystko tak jak ma być, w fotelu kierowcy odcinek lędźwiowy fotela wysuwa się wprzód prawidłowo jednak ma problem z chowaniem się w tył. Raz działa, raz nie działa - a jak zadziała to tylko raz i przez kolejne 20 minut cofanie nie reaguje.
Pod fotelem mam bodajże 3 wtyczki (to by się zgadzało - ogrzewanie, regulacja, poduszka) - mógłbym prosić żeby ktoś na zdjęciu pokazać która jest od czego?

4. Przyciski ogrzewania tylnej szyby i ASR

Przycisku ogrzewania tylnej szyby na climatronicu nie da się wcisnąć - nie "zaskakuje" tak jak inne, np. tryb econ lub auto. To samo z przyciskiem ASR (może to mieć związek z ABSem?)

5. Wyświetlacz FIS

Mam mały wyświetlacz FIS (1/2) - cały świeci się na czerwono. Do wymiany czy da się coś z tym zrobić?

Dodam że wcześniej miałem Renault które za mistrza elektroniki nie uchodzi, a jedyną wadą była słaba masa w lampie. Audi natomiast powitało mnie powyższymi sprawami. Skąd ten stereotyp...? Pozdrawiam wszystkich i liczę na waszą pomoc.


Opublikowano

Tyle wad w samej elektryce i kupiłeś? Mam nadzieję, że sporo stargowałeś ;)

Ad1

czy po wymianie czujników skasowałeś błędy w sterowniku?

Ad2

Może spalony bezpiecznik. Gorzej jak spaliły się maty.

Ad3

Prawdopodobnie zacina się silniczek. Musiałbyś rozebrać i wyczyścić.

Ad4

Przycisk od klimatronika pewnie się zacina. Musisz wygrzebać cały klimatronik, rozebrać go i wyczyścić przycisk. ASR prawdopodobnie uszkodzony, kosztuje ze 2 dyszki więc najlepiej wymienić.

Ad5

Prawdopodobnie masz licznik firmy jaeger, które mają to do siebie, że padają w nim różne elementy. Najlepiej będzie znaleźć licznik firmy vdo i wymienić. Dla pewności prześlij mi w prywatnej wiadomości zdjęcie licznika i rozwiejemy wątpliwości.

Opublikowano (edytowane)

Owszem myślę że cena była OK.

1. Tak, kasowałem błędy.
2. Który to bezpiecznik? Gdzie znajdę jakąś rozpiskę?
3. Tak zrobię. Z tego co czytałem w innych tematach trzeba się do tego dobierać z tyłu fotela? Czy muszę jakoś specjalnie uważać na airbaga, czy raczej nie ma szans tam coś zewrzeć?
4. Ciężko to zrobić? Poradzę sobie w domowych warunkach? (bezgarażowych)
5. Jutro zrobię fotkę i wyślę.

Edit: jakby ktoś również szukał rozpiski bezpieczników: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/325092-rozmieszczenie-bezpiecznikow/

Edytowane przez Ses07
Opublikowano

1. To musisz sprawdzić ten uszkodzony przewód. Może on być przyczyną wywalania błędu.

2. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/325092-rozmieszczenie-bezpiecznikow/

3. Chyba tył trzeba zdjąć, dokładnie nie wiem, bo nie mam pompowanych lędźwi. Jak będziesz ruszał fotel to odłącz klemę z akku, żeby nie wywaliło błędu poduszki.

4. bez problemu zrobisz to w domu. Jeśli masz oryginalne radio( masz 1din czy 2din?) to załatw sobie do niego wyjmaki (http://allegro.pl/klucze-wyjmaki-mercedes-audi-skoda-seat-ford-vw-i5800440744.html) i jak wyjmiesz radio to wtedy masz lepszy dostęp do reszty. Aby wyjąć klimatronik to po wyjęciu radia po prostu go wypychasz od środka. Nie jest przykręcony na żadne śruby. Potem go po prostu rozkręć ;) Co do przycisku asr to zdejmujesz czarną ramkę wokół przycisków i podważasz przycisk płaskim śrubokrętem.

5. Czekam na foto ;)

Opublikowano

3. Gdzieś wyczytałem że ktoś miał problem ze ścieżką w przyciskach. Orientujesz się jak wyjąć sam przycisk z boku?
4. Dobrze się składa bo radyjko to kaseciak 1din zupełnie niezabezpieczony którego na dniach będę wymieniał. Przy okazji zajmę się tym przyciskiem.

Opublikowano

3. Niestety dokładnie nie wiem, ale pewnie trzeba podważyć.

4. Powodzenia :)

Opublikowano (edytowane)

Właśnie wyjąłem climatronic, zauważyłem kilka niepodpiętych kabli. Co do bezpiecznika podgrzewanych foteli - jest ok, nie tu leży problem. Następnym moim krokiem będzie sprawdzenie napięcia. Ktoś orientuje się co to za kable, kostki?

https://imageshack.us/a/img905/951/Y2OyVt.jpg

https://imageshack.us/a/img903/2418/YQwJ1O.jpg

https://imageshack.us/a/img903/777/JSyaAb.jpg

https://imageshack.us/a/img903/485/GsZqd2.jpg

https://imageshack.us/a/img907/6676/OYMQ4h.jpg

Edytowane przez Ses07
Opublikowano

Duża zielona jest chyba od grzanych foteli, a mała niebieska tak jakby od zmieniarki.

Opublikowano

Tak zielona kostka to grzanie.

A odnośnie ABS to czy masz prawidłowo ustawioną odległość czujnika od koronki ? Ma być 06-08 mm.

Opublikowano (edytowane)

Tego to już nie wiem. Czy gdyby była źle ustawiona odległość to objawiałoby się to właśnie błędem i kontrolką ABS, przy równoczesnym działaniu systemu?
Zielone kostki są dwie, domyśliłem się że od grzania bo podpięte w tych miejscach.
Reasumując bezpiecznik OK, kostki OK. Może gdzieś coś nie styka, w weekend będę sprawdzał.


http://www.worldimpex.com/parts/genuine-part-ac-temp-switch_91091.html

Takie coś znalazłem za radiem. Doczytałem już że jest to czujnik temperatury i że jest ich bodajże 4. Skąd mógł wypaść? Jak go wsadzić na swoje miejsce?


Co do regulacji fotela: działa i w przód i w tył, ale baaardzo powoli. Zapewne silniczek do czyszczenia/wymiany.

Edytowane przez Ses07
Opublikowano

Jeśli źle ustawiony czujnik to kontrolka na pewno zaświeci. Czy ABS zadziała z tego czujnika - raczej nie ale z innych możliwe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...