Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik i turbina zimą na krotkie dystanse


rohace

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam małe pytanie otóż jest teraz zima i do pracy dojeżdzam samochodem (audi a4 b5 avant 96r 90KM). Samochod nie jest garażowany nocą . PRoblem w tym ze do pracy mam 3,5 Km i poruszam sie w srodowisku miejskim pokonując ten odcinek (moj dom a miejsce pracy leżą po roznych stronach miasta ). Więc odpalam go na zimnym silniku 5 min i jestem na miejscu i gasze go. Ostanio kolega mi zwrócił uwage ze takie krotkie przechadzi samochodem z tym silnikiem gdzie silnik nie zdazy sie rozgrzac i jest gaszony jest szkodliwe dla silnika i turbiny. Jak to wyglada naprawde ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej ucierpi na tym akumulator bo nie zdąży się doładować. Gdy będziesz miał wyłączone ogrzewanie silnik w ciągu 5 minut powinien się zagrzać. Jedyne co możesz zrobić to częściej wymieniać olej i odkładać na drugi aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to masakrycznie krutki odcinek dla diesla i meczarnia straszliwa. Oczywiście troche przesadziłem ale tak poważnie to lepiej by było sprzedac audiczke i kupic benzynke np a3 1.8 .

Przy takim nie odgrzanym aucie to producenci mówią że są to cieżkie warunki pracy.

Wiec olej zmieniaj czeście co 10 tys. Raz na tydzień przegoń padline gdzieś daleko by łopatki sie nie zapiekły na wirniku w turbinie.


A wogóle to najlepszym środkim lokomocji przy takich znikomych kilosach jest rower :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie mówią, że Diesel nie nadaje się na krótkie odcinki. A ja Ci powiem tak: wiele osób jeździ dieslem na odcinkach podobnych do tych Twoich i nic się nie dzieje, jeśli masz silnik 1Z to już w ogóle prostota sama w sobie, nie przejmuj się gadaniem, przegoń go czasem na jakiejś trasie i ciesz się życiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lać dobry olej, skrócić wymianę do 10tys. i tylko jezdzić :)

@Sebastiano, łopatki zapiekają się w muszli turbiny a nie na wirniku.

Jeśli turbo na WG to nie musi nawet przeganiać bo po co? Tam się nie ma co zapchać/zapiec.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik jest pancerny i nic mu nie zaszkodzi. Tak jak koledzy pisali jedyne co to akumulator i moze sie poprostu zamulić nie wypalonymi sadzami.

Sam też miałem kiedyś b5 z takim silnikiem i też dojeżdżałem 3km do pracy w ziemie spalanie wychodziło mi ok 10L czasami więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...