Skocz do zawartości
IGNOROWANY

DQS do AFN


Tyrath

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś może ostatecznie uciąć mity i potwierdzić jak to w końcu jest ze skrzynią 6 biegową DQS z 2.5tdi do afn?

Czy pasuje praktycznie p&p jeżeli zostawiam seryjne sprzęgło, zamach i rozrusznik afn?

A jeżeli chcę wrzucić sprzęgło 240mm z 2.5tdi to muszę przeszczepić sanki, zamach i rozrusznik?

Oczytałem się masę tematów i zwyczajnie zgłupiałem.

I jeszcze ostatnia rzecz, nie mogę znaleźć w których wersjach 2.5tdi występowały skrzynie o oznaczeniu DQS.

Będę wdzięczny za rzeczowe odpowiedzi, bo kończy mi się sprzęgło i dwumas, wiec przy wymianie chcę przy okazji machnąć swapa skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sanki w AFN musisz zmienić to po pierwsze.

Jeżeli chcesz sprzęgło 240 to musisz mieć kompletne sprzęgło 240mm z AVF'a - dwumas + sprzęgło oprócz tego rozrusznik.

Jeżeli ma zostać to co masz czyli 228mm to jest p&p

DQS była w każdej A4 / A6 2.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz sprzęgło 240 to musisz mieć kompletne sprzęgło 240mm z AVF'a - dwumas + sprzęgło oprócz tego rozrusznik.

Zapomniałeś jeszcze o dystansie (5-6mm o ile się nie myle) między silnik a skrzynie żeby 240mm się zmieściło.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli najlepszą opcją jest zostawić seryjne sprzęgło z dwumasem prawda?

Tylko teraz troche z innej beczki pytanie.

Czy jeżeli zostawie seryjne sprzęgło i dłubnę trochę w silniku, powiedzmy na 400Nm, to czy seryjne sprzęgło po wzmocnieniu np. u Radzikowskiego przeniesie taki moment? Czy wrzucić może sprzęgło 240mm i ma to jeszcze jakieś dodatkowe atuty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli najlepszą opcją jest zostawić seryjne sprzęgło z dwumasem prawda?

Tylko teraz troche z innej beczki pytanie.

Czy jeżeli zostawie seryjne sprzęgło i dłubnę trochę w silniku, powiedzmy na 400Nm, to czy seryjne sprzęgło po wzmocnieniu np. u Radzikowskiego przeniesie taki moment? Czy wrzucić może sprzęgło 240mm i ma to jeszcze jakieś dodatkowe atuty?

425Nm znosi seryjne sprzęgło z AWX + seria jeszcze z fabryki dwumasa AFN u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ostatnia sprawa, która zaważy na decyzji kupna skrzyni 6 biegowej.

Sporo ludzi twierdzi, że skrzynia dqs jest wolniejsza tzn. ze na niej osiągi samochodu znacznie się pogarszają.

Z drugiej strony sporo ludzi twierdzi, że dqs jest ma takie same przełożenia jak skrzynia 5b afn z tym, że dołożona jest szóstka.

Czy ktoś kto się zna, może się wypowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 1Z czy do AFN, skrzynia DQS jest za długa.

Motor będzie mocno męczony, chyba że bedzie minimum 150KM.

DQS jest dłuższa od każdej 5b nawet od np. FHN (montowana w AWX, najdłuższa pod sprzęgło 228mm)

DQS ma chyba nieco większe przełożenia 1-5 (musiałbym sprawdzić), 6 bieg jest typowym nadbiegiem na trasy.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 1Z czy do AFN, skrzynia DQS jest za długa.

Motor będzie mocno męczony, chyba że bedzie minimum 150KM.

DQS jest dłuższa od każdej 5b nawet od np. FHN (montowana w AWX, najdłuższa pod sprzęgło 228mm)

DQS ma chyba nieco większe przełożenia 1-5 (musiałbym sprawdzić), 6 bieg jest typowym nadbiegiem na trasy.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Zapytałem Al@na, bo wrzucal dqs do avg i powiedział, że mu się lepiej samochód zbiera na nowej skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Avg to afn po zmianach "kosmetycznych", ale ta sama moc i moment.

Nie wierze że po zmianie skrzyni na dłuższą przy tej samej mocy silnika, lepiej się będzie zbierać... praw fizyki nie da się oszukać :>

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Avg to afn po zmianach "kosmetycznych", ale ta sama moc i moment.

Nie wierze że po zmianie skrzyni na dłuższą przy tej samej mocy silnika, lepiej się będzie zbierać... praw fizyki nie da się oszukać :>

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Wiem bo sam mam avg :D

Krążą plotki, że dqs jest niemal identyczna jak skrzynia z 1.9 5b z tym, że dołożony został 6 bieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sanki w AFN musisz zmienić to po pierwsze.

Jeżeli chcesz sprzęgło 240 to musisz mieć kompletne sprzęgło 240mm z AVF'a - dwumas + sprzęgło oprócz tego rozrusznik.

Jeżeli ma zostać to co masz czyli 228mm to jest p&p

DQS była w każdej A4 / A6 2.5

A co z poduszkami i łapami skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem w temacie trepka to łapy i poduszki też do wymiany na takie z 2.5TDI


Wie ktoś może ile wchodzi oleju do skrzyni DQS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniałem skrzynie na DQS z tym, że moje TDI miało moc 178@375

ogólnie wrażenia z jazdy bajka, długie biegi, małe obroty np. 6b 3000obr/min i 170km/h

przyśpieszenie? nie odczułem różnicy po przejściu z seryjnej skrzyni 5b

co do przełożenia, jeśli zostawisz seryjne sprzęgło przekładka jest bardzo prosta.

poza skrzynią potrzebujesz jeszcze wybieraka od 6b

co do sanek, można to zrobić na 2 sposoby:

1 wymiana sanek na te ze skrzyni 6b lub z automatu + poduszki od skrzyni 6b

2. zostawić sanki od 5b , wsadzić skrzynię i dorobić flansze/mocowania pomiedzy sanki a poduszki, które raczej też przy tej motodzie montażu pasują od 5b

dokładnie wszystkiego nie pamiętam, bo robiłem takie przekładki parę lat temu

Edytowane przez lapek85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pamiętasz może ile tego oleju lałeś do skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przełożenia skrzyni info z audiklub.org
dla porównania

Przełożenia skrzyni SILNIK 1.9TDI: AHU AHH
Skrzynia manualna
Bieg 1 3.500
Bieg 2 1.842
Bieg 3 1.156
Bieg 4 0.838
Bieg 5 0.683
Wsteczny 3.444
Główne 3.889

Przełożenia skrzyni SILNIK 1.9TDI: AFN AVG
Skrzynia manualna
Bieg: 1 3.500
Bieg: 2 1.944
Bieg: 3 1.226
Bieg: 4 0.838
Bieg: 5 0.683
Wsteczny: 3.444
Główne: 3.700

Przełożenia skrzyni silnik 2.5TDI AKN
Skrzynia manualna
Bieg 1 3.500
Bieg 2 1.889
Bieg 3 1.231
Bieg 4 0.871
Bieg 5 0.667
Bieg 6 0.561
Wsteczny 3.455
Główne 3.875

Przełożenia skrzyni silnik 1.9TDI AWX
Skrzynia manualna 5G / manualna 6G
Bieg 1 3.778 / 3.500
Bieg 2 2.176 / 1.889
Bieg 3 1.360 / 1.231
Bieg 4 0.903 / 0.933
Bieg 5 0.686 / 0.730
Bieg 6 --- / 0.600
Wsteczny 3.444 / 3.455
Główne 3.444 / 3.875

Edytowane przez maniekaudia4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy mógłbyś to przetłumaczyć na polski uproszczony? :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy mógłbyś to przetłumaczyć na polski uproszczony? :decayed:

Po polsku: Jak zmieniać skrzynie to tylko na DQS :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy mógłbyś to przetłumaczyć na polski uproszczony? :decayed:

Po polsku: Jak zmieniać skrzynie to tylko na DQS :D

Haha, dzieki :D Właśnie przywiozłem skrzynię z całym kompletem, sprzęgło i dwumas awx też leży w garażu. Teraz jeszcze tylko łożysko oporowe. Kupować z awx, afn czy wszystko jedno? Czy jest coś ważnego co mogłem pominąć? Mam skrzynie, sanki, poduchy z łapami, wybierak i gałkę, sprzęgło i dwumas awx. Mogę zabierać sie do pracy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...