marcin4x4 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Opublikowano 3 Stycznia 2016 (edytowane) A tak swoją drogą przyszło mi teraz do głowy, po co wymyślili oleje long life? Wydawać by się mogło że finansowo działa to bardziej na niekorzyść producenta. a nie jest to czasem wynalazek unijny ? Widać,że poprzez marketing Castrol stara się wypromować na najlepszy olej. I zgodze się, że na pewno nie jest najlepszy, ale nie nazwał bym go syfem. Miałem styczność z Castrolem importowanym z DE, według mnie normalny olej. Motul (specific / x-cess) to też normalny PEWNY olej, żadne cudo (u mnie wymiękł). Udowodnij ale co ja Ci mam udowadniać ? szam poszukaj (na forum też było, chyba w temacie motula) Monitoruj ciśnienie, temperaturę (nowsze auta mają w FIS'ie), popatrz w michę itd. Po za tym jak pisałem poczytaj o samych podstawach, zwłaszcza o olejach "100% syntetycznych", Castrol to nie ewenement, takich produktów jest więcej. Shell np jest "nowoczesnym" hydrocrackiem GTL, popularny motul też jest olejem HC. Jeśli wam silnik na jakimś oleju chodzi cichutko to znaczy że jest to olej HC lub z samymi dodatkami HC, które znacznie lepiej tłumią hałasy niż PAO/PAE/Estry w dodatku ma naturalną polaryzację dzięki czemu olej dobrze przylega do metalu (uzasadnienie stosowania płukanek po Castrolu). Ubiegając fanatyków olej HC nie musi być złym olejem. Oczywiście to wszystko jest opisane bardzo ogólnie i TEORETYCZNIE, każda firma ma swoje receptury, swoje dodatki i wynalazki. Taka krótka historia na bazie TSI chronologicznie: - olej fabryczny ASO - wszystko ok - wymiana oleju w ASO teoretycznie na Castrol EDGE 5W40 - po 4kkm miska sucha - wymiana oleju w ASO na własny Castrol EDGE 5W30 - 10 tyś km z dolewkami, dziwne problemy ze znikaniem i pojawianiem się oleju. - wymiana na Motul 5w30 - 10 tyś km z lekkimi ubytkami bez dolewek, ustał problem z poziomem oleju i płynu chłodniczego. - wymiana na shell ECT - krótkie trasy solidnie pobierał, na długich nic (olej wymieniony po 5 tyś km!) - wymiana na SynPower Xtreme XL-III C3 5W-30 - 10 tyś km i zero ubytków, tylko na tym oleju zaobserwowano solidne wyciszenie silnika, sam byłem w szoku. Najwyższą zaobserwowaną temperaturę osiągnął Castrol na seryjnym motorze. Edytowane 3 Stycznia 2016 przez marcin4x4
Wandej Opublikowano 4 Stycznia 2016 Opublikowano 4 Stycznia 2016 w dużym skrócie, Castrol: - skupuje bazy olejowe jak popadnie - większość olejów to słabe HQ z rozpuszczalnikiem, który z czasem paruje (ostatnio zmienili recepturę, już nie wykręca mordy) - szybko trafi film - Castrol z DE != Castrol PL, Niemcy mają normy i muszą je przestrzegać, 3 świat nie. - swego czasu bardzo dużo podróbek Ktoś tu pisał że w 100% sprawne auto nie będzie brało oleju, nie jest to prawdą. Zakładając że nasz silnik nie jest tzw "luźno spasowany" (zawsze wciąga olej) to bardzo dużo zależy od eksploatacji zwłaszcza silników turbo. Jeden może być zadowolony z mineralnego bo robi same trasy, drugi może lać motula i mu będzie łykał bo robi krótkie trasy, nie na darmo im krótsze przeloty tym krótszy interwał. Castrol dość często zalicza ubytki, nie jest w stanie utrzymać filmu i zaczyna się wypalać zasyfiając nam układ. W siei informacji jest bardzo dużo, proponuję też poczytać o samych olejach, wiele nam to nie da bo i tak kupujemy kota w worku ale "fajnie wiedzieć". PD / 1,8 T przełkną chyba każdy olej, ja tam lałem wszystko jak leci i różnic nie czułem. W nowszych silnikach to trochę inna bajka, Castrola nie testowałem ale Shella zdecydowanie odradzam. Castrol skupuje bazy? Obudź się. Bazy olejowe to między innymi odpad z produkcji ropy i benzyny a castrol to marka BP.
marcin4x4 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Opublikowano 4 Stycznia 2016 (edytowane) a wszystkie paliwa na świecie są wytwarzane w takim samym procesie technologicznym, z tych samych źródeł i przez każdego indywidualnie. Castrol bazy kupował od Mobila, Shella (a ten np od lotosu, podobnie jak i paliwo),, BP też kupuje od lotosu. To właśnie Castrolowi i Mobilowi zawdzięczamy zmodyfikowane oleje mineralne z napisałem "100% syntetyczny" (po za JP, DE) Baza olejowa z grup 1-3 są produktem destylacji ropy naftowej, grupa 4 i 5 uzyskane w wyniku syntezy chemicznej. Niewiele się mówi o w spółpracy Rafinerii Gdańsk SA ze światowymi potentatami naftowymi, a współpraca ta z powodzeniem kontynuowana jest od kilkunastu lat. Najbliższymi partnerami RG są firmy Shell, Castrol i Mobil. Oleje z Gdańska sprzedawane są pod szyldem Castrola i Shella głównie na rynkach byłych krajów socjalistycznych, Rosji i innych krajów WNP. -- Współpracujące z nami firmy kierują nasze oleje głównie na Wschód, gdzie rynek jest ogromny i chłonny. Polska, a ściślej Rafineria Gdańsk SA jest dla nich przyczółkiem, bazą wypadową na wschodnie rynki. Potentaci naftowi nie sprzedają o lejów z Gdańska w Europie Zachodniej, ponieważ mają tam dość własnych rafinerii wytwarzających te specyfiki -- mówi dyr. Krzysztof Naruszewicz. Współpraca z Mobilem przebiega podobnie (gdański olej sprzedawany jest pod szyldem tej firmy) , olej silnikowy kierowany na rynek polski, nie na eksport. Dyrektor ds. marketingu Rafinerii Gdańskiej Krzysztof Naruszewicz zapewnia, że warunki współpracy z Mobilem są "ściśle określone", dzięki czemu rafineria nie konkuruje sama z sobą produkując na ten sam rynek dla Mobila i sprzedając takie same oleje pod własnym szyldem. Rafineria Gdańsk wytwarza oleje mieszając importowane dodatki uszlachetniające (dodatki pochodzą z wytwórni światowych liderów: Shella, Lubrizola, Chevrona i td. ) z olejem bazowym produkowanym na miejscu. Z kolei, ponad połowa gdańskiego oleju bazowego jest eksportowana, a jego odbiorcami są wytwórnie olejów gotowych należące do Shella, Castrola, Mobila, Elfa, BP i td. Nierzadko więc oleje produkowane przez różne firmy wytwarzane są z tych samych składników, z tym, że np. w przypadku współpracy z Shellem Rafineria Gdańsk miesza z własnym olejem bazowym dodatki sprowadzone od Shella, a Shell do oleju bazowego sprowadzonego z Gdańska dodaje dodatki własne. W sumie czasem obie firmy mieszają to samo, wytwarzając oleje o bardzo podobnych właściwościach i jakości 29.11.1994 Edytowane 4 Stycznia 2016 przez marcin4x4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się