Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kodowania Audi A4 B9 8W 2016-2020


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, Góral65 napisał:

Podpowie ktoś jak wykodować SOS ?

Samo wykodowanie nie wiele da , ale coś wymyślimy :wink: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczytaj najpierw błędy, czyli pełny autoscan i wrzuć je w odpowiednim do tego wątku:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Muskel1 napisał:

Odczytaj najpierw błędy, czyli pełny autoscan i wrzuć je w odpowiednim do tego wątku:

 

Po 17 będę w domu to wrzucę scan, błędów nie mam żadnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już Ci piszę - ( to jest tak jak się jest w takim wieku że ma się pamięć absolutną :kwasny: ) . Trzeba to oczywiście wykodować - można VCP - jest tam procedura , ale żeby ten błąd nie powrócił trzeba wyciągnąć bezpiecznik odpowiedzialny za to . Tylko zapomniałem który :facepalm:  (5A) Muszę iść do auta i sprawdzić to Ci podam . Generalnie błędów nie ma , ale w Europie jest inna częstotliwości i on chce się łączyć ,ale wyskakuje błąd że nie ma takiego nr. ( coś w tym stylu ) dlatego jest błąd na zegarach .  

 

 

Edytowane przez mariusz36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy wyciągnąć 2 bezpieczniki zasilające Gateway (zacisk 30 i zacisk 15) na włączonym zapłonie i odczekać przynajmniej 30 sek. Procedurę wyciągania należy powtórzyć 4-8 razy. Następnie wykasować wszystkie błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Muskel1 napisał:

Należy wyciągnąć 2 bezpieczniki zasilające Gateway (zacisk 30 i zacisk 15) na włączonym zapłonie i odczekać przynajmniej 30 sek. Procedurę wyciągania należy powtórzyć 4-8 razy. Następnie wykasować wszystkie błędy.

Hmm. Mam rozumieć, że wyciągam bezpieczniki i po 30sek wkładam na swoje miejsce i powtarzam tą czynność 4-8 razy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, mariusz36 napisał:

Już Ci piszę - ( to jest tak jak się jest w takim wieku że ma się pamięć absolutną :kwasny: ) . Trzeba to oczywiście wykodować - można VCP - jest tam procedura , ale żeby ten błąd nie powrócił trzeba wyciągnąć bezpiecznik odpowiedzialny za to . Tylko zapomniałem który :facepalm:  (5A) Muszę iść do auta i sprawdzić to Ci podam . Generalnie błędów nie ma , ale w Europie jest inna częstotliwości i on chce się łączyć ,ale wyskakuje błąd że nie ma takiego nr. ( coś w tym stylu ) dlatego jest błąd na zegarach .  

 

 

W filmiku gość musiał się pomylić mówiąc o bezbieczniku nr. 9

Bezpieczniki odpowiedzialne za Gateway to bezbiecznik nr. 7( zacisk 30) iczone od góry w tym czerwonym środkowym rzędzie oraz bezpiecznik nr. 2 (zacisk 15 )w rzędzie pod tym czerwonym środkowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Demontujesz podstopnice

2. Włączasz zapłon (to nie błąd, musisz wyciągnąć je na załączonym zapłonie, silnik zgaszony)

3. Wyciągasz oba opisane wyżej bezpieczniki (uwaga pojawi się bardzo dużo komunikatów) 

4. Odczekujesz 30-60 sekund

5. Wkładasz oba bezpieczniki

6. Odczekujesz  przynajmniej 30 sek.

7. Wyłączasz zapłon.

Procedurę powtarzasz 4-8 razy, powiedzmy 6-7.

Po ostatniej procedurze pełny autoscan i kasowanie wszystkich błędów, gdyż poprzez pozbawienie Gateway napięcia będziesz miał prawie we wszystkich sterownikach błędy.

 

20220903_144046.jpg

Edytowane przez Muskel1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Muskel1 napisał:

1. Demontujesz podstopnice

2. Włączasz zapłon (to nie błąd, musisz wyciągnąć je na załączonym zapłonie, silnik zgaszony)

3. Wyciągasz oba opisane wyżej bezpieczniki (uwaga pojawi się bardzo dużo komunikatów) 

4. Odczekujesz 30-60 sekund

5. Wkładasz oba bezpieczniki

6. Odczekujesz  przynajmniej 30 sek.

7. Wyłączasz zapłon.

Procedurę powtarzasz 4-8 razy, powiedzmy 6-7.

Po ostatniej procedurze pełny autoscan i kasowanie wszystkich błędów, gdyż poprzez pozbawienie Gateway napięcia będziesz miał prawie we wszystkich sterownikach błędy.

 

Podziękował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak pisałeś i wykasowałem błędy trzeba troszkę pojeździć aby ocenić czy pomogło bo błąd po wykasowaniu nie od razu powracał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dał się wykasować i nie powrócił to raczej tak pozostanie. Masz gdzieś zapisany ten błąd z Gateway? Jak brzmiał dokładnie? backup battery?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gateway był czysty tylko sterownik 75 miał błąd ten co się wyświetlał na desce.

Wcześniej po zrobieniu auta jak wykasowałem ten błąd to nie od razu powracał.

Edytowane przez Góral65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka była treść błędu dokładnie, masz zapisany odczyt?

Nie wiem dlaczego vcp pokazuje sterownik 75. Nie ma osobnego modułu do wzywania pomocy gdyż steruje tym Gateway.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Muskel1 napisał:

Jaka była treść błędu dokładnie, masz zapisany odczyt?

Nie wiem dlaczego vcp pokazuje sterownik 75. Nie ma osobnego modułu do wzywania pomocy gdyż steruje tym Gateway.  

Takie dwa błędy mam 

Q-5.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...