ArturWisniewski Opublikowano 2 Stycznia 2016 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Witam, Niedawno zakupiłem Audi A4 B7 Avant z silnikiem 2.0 TDI 140 KM. Nie znam się jeszcze na tym samochodzie dlatego chciałem zasięgnąć rady jak mam się zabrać za ustalenie jakie mam zawieszenie z tyłu (poza inf. że wielowachaczowe), ponieważ wydaje mi się, że tył samochodu trochę za mocno siedzi na glebie. Bardzo możliwe, że poprzedni właściciel coś modyfikował. Czy jest możliwość zmiany skoku / regulacji tylnego zawieszenia? Domyślam się, że zależy to od rodzaju zamontowanego układu, jak to ustalić? Przy większych prędkościach tylne koła ocierają o nadkola. Samochód siedzi na 18" felgach BBS i kapciach Conti 255/40 R18 92Y.
Indi Opublikowano 2 Stycznia 2016 Opublikowano 2 Stycznia 2016 (edytowane) Witam, Niedawno zakupiłem Audi A4 B7 Avant z silnikiem 2.0 TDI 140 KM. Nie znam się jeszcze na tym samochodzie dlatego chciałem zasięgnąć rady jak mam się zabrać za ustalenie jakie mam zawieszenie z tyłu (poza inf. że wielowachaczowe), ponieważ wydaje mi się, że tył samochodu trochę za mocno siedzi na glebie. Bardzo możliwe, że poprzedni właściciel coś modyfikował. Czy jest możliwość zmiany skoku / regulacji tylnego zawieszenia? Domyślam się, że zależy to od rodzaju zamontowanego układu, jak to ustalić? Przy większych prędkościach tylne koła ocierają o nadkola. Samochód siedzi na 18" felgach BBS i kapciach Conti 255/40 R18 92Y. specem nie jestem ale jak dla mnie to za szerokie te lacze są.... Edytowane 2 Stycznia 2016 przez Indi
ArturWisniewski Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2016 Fakt, wygląda to super muskularnie ale jest trochę niepraktyczne. Czeka mnie chyba zmiana kół Tak czy inaczej ponawiam pytanie do forumowiczów -> Czy jest szansa, żeby nie ocierało o nadkola na 18" tylko przy oczywiście węższych kapciach?
.Pablo. Opublikowano 7 Stycznia 2016 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Zacznij od tego jakie masz zawieszenie stawiam ze 1be jak tył jest niżej (te zawieszenia tak mają) do tego dochodzi szeroka opona na feldze pytanie jakiej feldze, jakie et, szerokość. Dopiero potem można myśleć czy będzie obcierać czy nie. Uprzedzenia twoje pytanie symbol zawieszenia masz na wlepce w książce serwisowej i aucie we wnęce koła zapasowego albo pod tylna kanapa.
lukaszooo Opublikowano 7 Stycznia 2016 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Zdejmij kolo i zobacz czy nie siedzi dystans.
ArturWisniewski Opublikowano 17 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2016 Miałem ostatnio chwilę i ściągnąłem koła. Dystansu na 100% nie ma więc to nie to. Wydaje mi się mimo wszystko, że po prostu średnica kół jest za dużo, a właściwie obsadzenie, jakby się 1cm głębiej koło schowało to problemu by nie było Ale nie przy 245 szerokości, gdzie i tak pewnie innego obsadzenia by nie było - nie ważne.Sprawdziłem też wlepę. Zawieszenie według kodu to 1BA. Wpadłem na pomysł, żeby zamontować po jednej gumie usztywniającej zawieszenie. Co Wy na to? Jaki rozmiar polecacie, mam na myśli wysokość. Chyba 30mm wystarczy. http://allegro.pl/gumy-usztywniajace-sprezyny-gwarancja-jakosci-60mm-i5213759857.html
turzol Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Masz nieseryjne sprężyny, zapewne jakieś obniżające. Zapodaj podkladki z zawieszenia 1BD i podniesie Ci tył, poza tym szerokość opony 255 jest niefabryczna w tym modelu. 1
ArturWisniewski Opublikowano 17 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2016 Masz nieseryjne sprężyny, zapewne jakieś obniżające. Zapodaj podkladki z zawieszenia 1BD i podniesie Ci tył, poza tym szerokość opony 255 jest niefabryczna w tym modelu. Pisząc post pomyliłem się na początku. Przednia opona jest 225/40/R18 a tylna 245/40/R18. Tak czy inaczej nie są oryginalne. Jak wyglądają wspomniane podkładki, gdzie mogę je dostać? Czy rozwiązanie gumami usztywniającymi jest słabe? Może najlepiej wstawić seryjne sprężyny? ET felgi nie wiem jakie jest
turzol Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Masz nieseryjne sprężyny, zapewne jakieś obniżające. Zapodaj podkladki z zawieszenia 1BD i podniesie Ci tył, poza tym szerokość opony 255 jest niefabryczna w tym modelu. Pisząc post pomyliłem się na początku. Przednia opona jest 225/40/R18 a tylna 245/40/R18. Tak czy inaczej nie są oryginalne. Jak wyglądają wspomniane podkładki, gdzie mogę je dostać? Czy rozwiązanie gumami usztywniającymi jest słabe? Może najlepiej wstawić seryjne sprężyny? ET felgi nie wiem jakie jest Nr podkładek 8E0 512 145, zakładasz je na górną część sprężyny. Na forum jest temat o tych podkładkach.
ArturWisniewski Opublikowano 20 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2016 Rozważając wszystko co napisaliście powyżej, skłaniam się ku rozwiązaniu z tymi podkładkami z 1BD Rozwiązanie najmniej inwazyjne i całkiem niedrogie. Sprężyny faktycznie wydają się nieseryjne, ustalę jakie i w przyszłości odsprzedam je dalej i wstawię normalne albo pozostanę przy tych podkładkach.Korzystając z okazji spytam jeszcze jakie w takiej sytuacji polecalibyście koła na zimę, 205/55/R16 ET42 ?
MemberA4 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 (edytowane) Kolego u Ciebie też nie dojrzałem żebyś posiadał wspornik sprężyny chyba że jest ale go na zdjęciu nie widac Taka podkładka pod sprężyne zaznaczona na foto z nr 4 To tez da kilka mm wysokości Edytowane 21 Stycznia 2016 przez MemberA4
ArturWisniewski Opublikowano 23 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2016 Kolego u Ciebie też nie dojrzałem żebyś posiadał wspornik sprężyny chyba że jest ale go na zdjęciu nie widac Taka podkładka pod sprężyne zaznaczona na foto z nr 4 To tez da kilka mm wysokości Faktycznie na zdjęciu jakby nie widać tego elementu. Może faktycznie brak, przy najbliższej okazji muszę to sprawdzić Dam znać jak sprawdzę. Te podkładaki i ten wspornik to chyba nieduże pieniądze?
lopes1987 Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 Wspornik chyba trochę na zdjęciu widać, co do podkładek to ma i polecam a jak braknie to zmieniaj springi a te gumy usztywniające wybij odrazu sobie z głowy dla własnego bezpieczeństwa
ArturWisniewski Opublikowano 29 Maja 2016 Autor Opublikowano 29 Maja 2016 Przez ostatni czas miałem dużo na głowie związanego z remontem mieszkania, także temat usprawnienia audi zszedł na drugi plan. Tymczasem informuję, że gumy usztywniające wybiłem sobie z głowy. Kupiłem te dwie podkładki i czeka mnie ich montaż. Mam już ściągacze do sprężyn, także przy najbliższej wizycie w domu rodzinnym ogarnę ten temat. Jeżeli tył nie podniesie się wystarczająco polecacie zmienić sprężyny na oryginalne od zawieszenia 1BA? Myślałem, żeby zmienić koła na 17" Ale wtedy samochód siądzie bardziej. Może i odległość opona - nadkole spadnie ale prześwit się też zmniejszy. A może oryginalne springi i mniejsze koła, co radzicie?
tomekhxc Opublikowano 30 Maja 2016 Opublikowano 30 Maja 2016 zmien te balony bo przy takim rozmiarze to musi trzeć
depechetom Opublikowano 14 Stycznia 2018 Opublikowano 14 Stycznia 2018 Jak tam kolego? Zalozyles te podkladki? Pomoglo cos? Pytam bo mam podobny problem z „siedzącym tyłem” daj znac prosze...
Dexter648 Opublikowano 3 Września 2018 Opublikowano 3 Września 2018 (edytowane) Witam, mam podobne sprężyny z tylu swojego audi i chciałbym zmienić na normalne seryjne. Tylko że te moje są osadzone na gwincie u góry pytanie czy muszę zmienić to górne osadzenie aby założyć normalną sprężynę? Z przodu mam oryginalne sprężyny i auto siedzi jakby miało pół tony w bagażniku.. Edytowane 3 Września 2018 przez Dexter648 Błąd
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się