Tweak Opublikowano 4 Stycznia 2016 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Witam W moim audi sporadycznie zaświeca się ESP, a po dłuższym czasie, gdy świeci się ESP to zaświeca się ABS. Najdziwniejsze jest dla mnie to, że gdy było ciepło świeciło się to non stop, teraz gdy zrobiło się zimniej znacznie rzadziej zaświeca się ESP. Sprawdziłem kostki pod ECU - czyściutko, żadnej wilgoci. Wymieniłem też czujnik kąta skrętu kierownicy, nie podziałało, myślałem, że dostałe wadliwy czujnik, więc wymieniłem taśmę razem z tym czujnikiem, oczywiście została przeprowadzona kalibracja, ale na nic to się nie zdało. Problem wciąż jest. Mam w najbliższych planach wymianę modułu kierownicy - może to to, bo bezpośrednio zasila czujnik kąta skrętu, a w logach jest, że napięcie zasilania tego czujnika jest poza zakresem. Logi; Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 907 557 Component: 2.0L R4/5VS 0005 Coding: 0011501 Shop #: WSC 63351 4 Faults Found: 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 17927 - Camshaft Adjustment: Bank 1: Malfunction P1519 - 008 - Implausible Signal - Intermittent 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 008 - Implausible Signal 16688 - Cylinder 4 Misfire Detected P0304 - 008 - Implausible Signal Readiness: 0000 0000 Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 517 Component: ABS/ESP front D620 Coding: 04275 Shop #: WSC 00186 3 Faults Found: 01826 - Sensor for Steering Angle (G85): Supply Voltage Terminal 30 35-10 - - - Intermittent 18036 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Steering Angle Sensor P1628 - 35-10 - - - Intermittent 01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF 27-10 - Implausible Signal - Intermittent
BeyerBrown Opublikowano 5 Stycznia 2016 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Akumulator sprawny i naładowany? Ładowanie sprawne?
Tweak Opublikowano 5 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2016 Akumulator kupiony 2 miesiące temu nówka, bosch s4, parametry takie jakie mają być Ładowania nie sprawdzałem, podpowiedział by mi ktoś jak to sprawdzić? Wystarczy na odpalonym samochodzie zmierzyć napięcie na akumulatorze czy jakoś innaczej ??
BeyerBrown Opublikowano 5 Stycznia 2016 Opublikowano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Dokładnie tak. Okolice 14V to dla Audi norma... Sprawdziłbym też jakie napięcie jest po solidnym rozgrzaniu się bebechów pod maską, ładowanie lubi wtedy przysiąść. No i nie zaszkodziłoby sprawdzić też napięcia na listwie w pobliżu modułu centralnej elektryki, znajduje się pod kolumną kierownicy. Wyeliminujesz w ten sposób jedną z przyczyn generowania się błędów. Miej też wtedy włączone podstawowe odbiorniku prądu, które używa się na co dzień czyli np. światła i radio. Nie zaszkodziłoby też włączyć ogrzewania tylnej szyby. Edytowane 5 Stycznia 2016 przez BeyerBrown
Tweak Opublikowano 5 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Jutro wezmę się za sprawdzanie tego Możliwe jest, że pada mi regulator napięcia lub szczotki (z tego co wiem są 2), ale na FIS'ie ani na desce podczas jazdy nigdy nie pokazał mi się komunikat od akumulatora? Edytowane 5 Stycznia 2016 przez Tweak
BeyerBrown Opublikowano 5 Stycznia 2016 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Mi też nie a mimo to ładownie po rozgrzaniu się wszystkiego pod maską przysiadało do 13V a bywało nawet mniej :/ Pomogła wymiana alternatora.
Tweak Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2016 (edytowane) Bylem przed chwilą w garażu i pomierzyłem napięcia, tak to wygląda; Napięcie akumulatora - 12.1 - 12.2V po nocnym postoju, a jak odpaliłem na czas pomiarów to poźniej już było 12,4 i 12,8 tez bylo Napięcia ładowania: Napięcie bez odbiorników - 13,9 do 14,1 Naięcie ze swiatłami - 13,7 do 13,9 badzo skacze Napięcie ze światłami, radiem, wentylacją - 13,7 do 13,9 bardzo skacze Napięcie ze światłami, radiem, wentylacją i tylną szybą - 13,5 do 13,7 Mierzone vagiem. Przy okazji najbliższego wyjazdu spawdzę jak to się ma po solidnym rozgrzaniu silnika. Co o tym myślicie??? Nie powinno być cały czas ok 14,2V niezależnie od włączonych odbiorników??? Dodam, że po dodaniu gazu, nie miało to wpływu na napięcia ładowania, było takie samo jak na obrotach rzędu 800. Edytowane 6 Stycznia 2016 przez Tweak
BeyerBrown Opublikowano 6 Stycznia 2016 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Raczej w normie, sprawdź jeszcze ładowanie po trasie.Dotknij zacisków akumulatora czy się nie nagrzewają. Jakbyś mógł to zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze a potem na zaciskach aku i na listwie pod/za modułem MCE Miernikiem nie VAG-iem
Tweak Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2016 Wie ktoś może czy regulator napięcia może reagować na temp. otoczenia i gdy jest zimno pracować OK, a gdy ciepło może się krochmalić ? Bo nie wiem czy wymieniać tą część w alternatorze (przy okazji szczotki), no bo jednak coś powoduje zapisy w błędach o niskim napięciu ładowania.
BeyerBrown Opublikowano 6 Stycznia 2016 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Regulatory Boscha mają niestety tendencję do obniżania nap. ładowania wraz ze wzrostem temperatury...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się