Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Świeci się ESP i czasami ABS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

W moim audi sporadycznie zaświeca się ESP, a po dłuższym czasie, gdy świeci się ESP to zaświeca się ABS. Najdziwniejsze jest dla mnie to, że gdy było ciepło świeciło się to non stop, teraz gdy zrobiło się zimniej znacznie rzadziej zaświeca się ESP. Sprawdziłem kostki pod ECU - czyściutko, żadnej wilgoci. Wymieniłem też czujnik kąta skrętu kierownicy, nie podziałało, myślałem, że dostałe wadliwy czujnik, więc wymieniłem taśmę razem z tym czujnikiem, oczywiście została przeprowadzona kalibracja, ale na nic to się nie zdało. Problem wciąż jest. Mam w najbliższych planach wymianę modułu kierownicy - może to to, bo bezpośrednio zasila czujnik kąta skrętu, a w logach jest, że napięcie zasilania tego czujnika jest poza zakresem.

Logi;

Address 01     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 907 557    
   Component: 2.0L R4/5VS         0005
   Coding: 0011501
   Shop #: WSC 63351
4 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
            P1602 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
17927 - Camshaft Adjustment: Bank 1: Malfunction
            P1519 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
            P0300 - 008 - Implausible Signal
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
            P0304 - 008 - Implausible Signal
Readiness: 0000 0000

Address 03     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 614 517    
   Component: ABS/ESP front       D620
   Coding: 04275
   Shop #: WSC 00186
3 Faults Found:
01826 - Sensor for Steering Angle (G85): Supply Voltage Terminal 30
            35-10 - - - Intermittent
18036 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Steering Angle Sensor
            P1628 - 35-10 - - - Intermittent
01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF
            27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Opublikowano

Akumulator sprawny i naładowany? Ładowanie sprawne?

Opublikowano

Akumulator kupiony 2 miesiące temu nówka, bosch s4, parametry takie jakie mają być :) Ładowania nie sprawdzałem, podpowiedział by mi ktoś jak to sprawdzić? Wystarczy na odpalonym samochodzie zmierzyć napięcie na akumulatorze czy jakoś innaczej ??

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie tak. Okolice 14V to dla Audi norma... Sprawdziłbym też jakie napięcie jest po solidnym rozgrzaniu się bebechów pod maską, ładowanie lubi wtedy przysiąść.

No i nie zaszkodziłoby sprawdzić też napięcia na listwie w pobliżu modułu centralnej elektryki, znajduje się pod kolumną kierownicy.

Wyeliminujesz w ten sposób jedną z przyczyn generowania się błędów.


Miej też wtedy włączone podstawowe odbiorniku prądu, które używa się na co dzień czyli np. światła i radio. Nie zaszkodziłoby też włączyć ogrzewania tylnej szyby.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

Jutro wezmę się za sprawdzanie tego :) Możliwe jest, że pada mi regulator napięcia lub szczotki (z tego co wiem są 2), ale na FIS'ie ani na desce podczas jazdy nigdy nie pokazał mi się komunikat od akumulatora?

Edytowane przez Tweak
Opublikowano

Mi też nie a mimo to ładownie po rozgrzaniu się wszystkiego pod maską przysiadało do 13V a bywało nawet mniej :/

Pomogła wymiana alternatora.

Opublikowano (edytowane)

Bylem przed chwilą w garażu i pomierzyłem napięcia, tak to wygląda;

Napięcie akumulatora - 12.1 - 12.2V po nocnym postoju, a jak odpaliłem na czas pomiarów to poźniej już było 12,4 i 12,8 tez bylo
Napięcia ładowania:
Napięcie bez odbiorników - 13,9 do 14,1
Naięcie ze swiatłami - 13,7 do 13,9 badzo skacze
Napięcie ze światłami, radiem, wentylacją - 13,7 do 13,9 bardzo skacze
Napięcie ze światłami, radiem, wentylacją i tylną szybą - 13,5 do 13,7
Mierzone vagiem. Przy okazji najbliższego wyjazdu spawdzę jak to się ma po solidnym rozgrzaniu silnika.
Co o tym myślicie??? Nie powinno być cały czas ok 14,2V niezależnie od włączonych odbiorników??? Dodam, że po dodaniu gazu, nie miało to wpływu na napięcia ładowania, było takie samo jak na obrotach rzędu 800.
Edytowane przez Tweak
Opublikowano

Raczej w normie, sprawdź jeszcze ładowanie po trasie.
Dotknij zacisków akumulatora czy się nie nagrzewają. Jakbyś mógł to zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze a potem na zaciskach aku i na listwie pod/za modułem MCE

Miernikiem nie VAG-iem :)

Opublikowano

Wie ktoś może czy regulator napięcia może reagować na temp. otoczenia i gdy jest zimno pracować OK, a gdy ciepło może się krochmalić ? Bo nie wiem czy wymieniać tą część w alternatorze (przy okazji szczotki), no bo jednak coś powoduje zapisy w błędach o niskim napięciu ładowania.

Opublikowano

Regulatory Boscha mają niestety tendencję do obniżania nap. ładowania wraz ze wzrostem temperatury...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...