fixu Opublikowano 8 Stycznia 2016 Opublikowano 8 Stycznia 2016 od nie dawna zauważyłem że coś nie gra w wyświetlaczu a objawy są takie: wcześniej gdy otwierałem drzwi od razu się włączał wyświetlacz który pokazywał otwarte drzwi a teraz jest tak gdy otworze drzwi obojętnie jakie wyświetlacz się nie włącza reszta normalnie po otwarciu drzwi data oraz km normalnie dopiero gdy włoże kluczyk do stacyjki wyświetlacz się pojawia z otwartymi drzwiami. Dodam że nie było nic grzebane w elektronice samo z siebie.
Madol1 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Opublikowano 8 Stycznia 2016 od nie dawna zauważyłem że coś nie gra w wyświetlaczu a objawy są takie: wcześniej gdy otwierałem drzwi od razu się włączał wyświetlacz który pokazywał otwarte drzwi a teraz jest tak gdy otworze drzwi obojętnie jakie wyświetlacz się nie włącza reszta normalnie po otwarciu drzwi data oraz km normalnie dopiero gdy włoże kluczyk do stacyjki wyświetlacz się pojawia z otwartymi drzwiami. Dodam że nie było nic grzebane w elektronice samo z siebie. Podpisuję się pod wypowiedzią kolegi. U mnie to samo. Chętnie posłucham wypowiedzi innych na ten temat
Fido Opublikowano 8 Stycznia 2016 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Podjedź do mnie, lukne Vagiem czy są błędy. PS. Szykuj pińcet złotych.
Madol1 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Podjedź do mnie, lukne Vagiem czy są błędy. PS. Szykuj pińcet złotych. Widzę Fido że dzisiaj humor dopisuje xD Vag nie pokazuje żadnych błędów
Fido Opublikowano 8 Stycznia 2016 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Piszę do bratanka więc sobie na humor mogę pozwolić. *bratanek- syn mojego brata.
Madol1 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Piszę do bratanka więc sobie na humor mogę pozwolić. *bratanek- syn mojego brata. Spoko spoko, a więc wróćmy do tematu. Ktoś przerabiał problem?
Fido Opublikowano 8 Stycznia 2016 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Może kodowanie licznika. Problem mógł powstać po odpięciu aku.
bin85 Opublikowano 9 Stycznia 2016 Opublikowano 9 Stycznia 2016 A to ciekawe bo u mnie nigdy fis nie pokazywał drzwi po otwarciu, i wydawało mi się że niema możliwości aby pokazywał to bez kluczyka w stacyjce, w instrukcji obsługi również napisane jest że zapłon musi być włączony
fixu Opublikowano 12 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2016 fido nie wiem czy będe w domu do soboty bo słyszałem że Germany witaj już w sobotę... tak fis pokazywał otwarcie drzwi po otworzeniu jak i bagażnika bądź maski. Odłączałem aku parę razy ale nic się nie działo. A tu nagle otwieram drzwi a fis nie pokazuje otwartych
Madol1 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Opublikowano 12 Stycznia 2016 U mnie teraz doszło jeszcze to: - problem z ryglowaniem bagażnika (wszystkie drzwi się zamykają po przekroczeniu 15KM/H ale bagażnik nie - można go normalnie otworzyć wysiadając z samochodu i nie gasząc go) lub - po wyłączeniu samochodu i wyciągnięciu klucza z stacyjki wszystkie zamki są zaryglowane włącznie z klapą bagażnika, trzeba wszystko otworzyć z kluczyka lub przycisku
Fish3r Opublikowano 12 Stycznia 2016 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Powinno pokazać jakieś błędy w module komfortu. Warto zacząć od tego.
Madol1 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Brak błędów w module komfortu. Ktoś coś pomoże?
koloboro Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 U mnie w b7 nie pokazuje otwarcia bez kluczyka w stacyjce przekreconego na zaplon.
Fish3r Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 U mnie teraz doszło jeszcze to: - problem z ryglowaniem bagażnika (wszystkie drzwi się zamykają po przekroczeniu 15KM/H ale bagażnik nie - można go normalnie otworzyć wysiadając z samochodu i nie gasząc go) lub - po wyłączeniu samochodu i wyciągnięciu klucza z stacyjki wszystkie zamki są zaryglowane włącznie z klapą bagażnika, trzeba wszystko otworzyć z kluczyka lub przycisku Myślę, że to powinno cię nakierować na rozwiązanie problemu: Kodowanie modułu komfortu Wybieramy opcję CODING 07 (aby aktywować dane funkcje dodajemy do siebie poniższe wartości i ich sumę zapisujemy jako kodowanie sterownika): +1 – aktywacja alarmu (wersja dla UK i Irlandii) +2 – potwierdzenie aktywacji/deaktywacji alarmu przez odpowiednią sygnalizację diody w drzwiach kierowcy +4 – selektywny centralny zamek (podczas otwierania auta z pilota, jedno naciśnięcie przycisku otworzy tylko drzwi kierowcy, klapkę wlewu paliwa i wyłączy funkcję SAFE - drugie naciśnięcie otworzy pozostałe drzwi oraz odblokuje zamki maski i bagażnika) +8 – aktywacja alarmu +16 – blokada zamka klapy bagażnika po przekroczeniu 5km/h (zamek odblokuje się automatycznie po zwolnieniu poniżej 5km/h) +32 – blokada zamków wszystkich drzwi po przekroczeniu 10km/h (zamki zostają otwarte dopiero po wyjęciu kluczyka z zapłonu, bądź przez manualne otworzenie drzwi przy pomocy przycisków zamka centralnego w tapicerce drzwi kierowcy) +64 – aktywacja dodatkowych funkcji modułu komfortu (możliwość otwierania/zamykania szyb oraz szyberdachu przy pomocy zamka w drzwiach i pilota) +128 – pojazd z kierownicą po prawej stronie +256 – aktywacja czujników zbicia tylnych bocznych szyb (tylko dla nadwozia Avant wyposażonego w fabryczny alarm) +512 – potwierdzenie udanego zamknięcia wszystkich zamków przy pomocy pilota przez pojedyncze mrugnięcie kierunkowskazami +1024 – dodatkowe potwierdzenie aktywacji alarmu przez pojedynczy sygnał dźwiękowy z syreny alarmu +2048 – zasady dot. zasilania podnośników szyb (po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki podnośniki szyb będą zasilane jeszcze przez 10 minut lub do czasu aż nie zostaną otwarte drzwi) +4096 – dodatkowe funkcje przeciwwłamaniowe W przypadku otwierania auta kluczykiem zostaną odblokowane tylko drzwi kierowcy, pozostałe drzwi i zamki zostaną odblokowane po włączeniu zapłonu. W przypadku gdy auto posiada fabryczny alarm po otwarciu drzwi kierowcy kluczykiem – zapłon musi zostać włączony w ciągu 15 sekund (w przeciwnym przypadku nastąpi wyzwolenie alarmu). +8192 – wyłączenie funkcji SAFE (tylko dla USA i Kanada – wersje samochodów przeznaczone na ten rynek mają tylko jeden silnik w zamku, pozostałe auta mają dwa – jeden zamyka zamek a drugi aktywuje funkcję SAFE czyli brak możliwości odblokowania auta z wewnątrz - włącznik w tapicerce drzwi kierowcy - po zamknięciu samochodu pilotem lub kluczykiem) +16384 – informacja dla silników szyb o zamontowanych szybach dwuwarstwowych 1. Jak odpowiednio zakodować MK? Najlepiej po prostu nie bawić się z obecnym kodowaniem tylko przeliczyć sobie wybrane funkcje od początku i wyliczoną wartość zapisać w MK jako jego nowe kodowanie. Nieco wyżej macie listę funkcji które można uruchomić (to ta pierwsza i najdłuższa ---> CODING). Zacznę od tego, że funkcję dostępną dzięki wartości 4096 wybieramy ZAWSZE!!! Z kolei 8192 tylko wtedy jeśli nasze auto zostało sprowadzone z USA. Wartości 128 użyjemy tylko wtedy jeśli nasze auto ma kierownicę po prawej stronie (ta funkcja odpowiada np. za prawidłowe wskazanie otwarcia drzwi na komputerze pokładowym). Aby ułatwić Wam całą pracę zaproponuję wartość 6722 jako nasze kodowanie wyjściowe. Zatem jako podstawowe funkcje wybrałem 2 + 64 + 512 + 2048 + 4096. Tym samym uruchomiłem diodę sygnalizacyjną w tapicerce drzwi pasażera, funkcje komfortowe takie jak centralny zamek i otwieranie/domykanie szyb z pilota, mrugnięcie kierunkami jako potwierdzenie zamknięcia/otwarcia auta oraz pozostawienie zasilania w drzwiach mimo wyjęcia kluczyka z zapłonu. Teraz zastanowimy się jakie jeszcze funkcje chcemy dodać. Zostały nam: - 4 czyli selektywny zamek - 16 czyli zamykanie zamka klapy po przekroczeniu 15km/h - 32 czyli zamykanie zamków drzwi po przekroczeniu 15km/h Specjalnie nie ująłem ich w kodowaniu "podstawowym" ponieważ jeśli auta używa tylko jedna osoba - potrafią nieźle drażnić. Proponuję najpierw zakodować sobie te funkcje na próbę a potem zdecydować, czy rzeczywiście są nam potrzebne. Adekwatnie jak wyżej: 4 + 16 + 32 = 52 czyli 6722 + 52 = 6774. I teraz... jeśli nasze auto posiada fabryczny alarm - dodajemy odpowiednie wartości aby go uruchomić a zatem: 8 + 256 + 1024 = 1288 czyli do obecnego kodowania 6774 dodajemy 1288 co daje nam razem 8062. Jeśli zdecydujemy się wykodować którąś z funkcji - po prostu odejmujemy jej wartość od wartości kodowania i wynik tej operacji zapisujemy jako nowe kodowanie (dla przykładu - dodaliśmy wszystkie dodatkowe funkcje poza alarmem czyli mamy 6774 i wkurza nas zamykanie drzwi po przekroczeniu 15km/h... Od 6774 odejmujemy 32 co daje nam 6742 i to jest nasze nowe kodowanie). Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości - zawsze wyliczacie kodowanie od nowa korzystając z listy powyżej. Wogóle nie zwracajcie uwagi na aktualne kodowanie - z mojego punktu widzenia jest ono po prostu nie istotne...
Zieluu Opublikowano 24 Lutego 2016 Opublikowano 24 Lutego 2016 (edytowane) Jeśli się mogę podpiąć pod temat, u mnie jest problem następujący: http://www.fotosik.pl/zdjecie/7849e5b51ebfdf70 Kolory blade, zamiast np czerwonego jest pomarańczowy, nie ma gładkich konturów tylko jakby co drugi piksel świecił, a np jak otworze drzwi i pokazuje się auto na FISie to jest ono całe białe, brak konturów ... Co to może być? Ktoś się spotkał z czymś takim? Edytowane 24 Lutego 2016 przez Zieluu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się