Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmieniający sie kąt wtrysku 1.9tdi AVG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy i koleżanki mam trochę mały (ale dla mnie duzy problem) 2 miesiące temu ustawiałem sobie kąt wtrysku (uszczelnienie pompy) i ustawiłem tak na oko było coś koło 80 i dzisiaj tak z ciekawości podłączyłem vaga pod auto i patrze a tu przestawił się kąt wtrysku miedzy (52-54) i teraz pytanie dlaczego się tak zmniejszył?

Opublikowano

Wystarczy ze silnik nie miał tej samej temp podczas mierzenia i juz masz odp.

Albo nie dokreciłes dobrze śrub i kąt sam się przestawia.

Kąt co prawda zawsze sie zmienia bo pasek sie rozciąga ale nie w 2 miechy.

Opublikowano

Wszystkie śruby mocowania pompy zostały dokręcone(pompa się nie rusza na boki),jak mierzyłem kąt vagiem to silnik miał 90c i może być walnięty regulator kąta wtrysku tzw pokazywało by błąd na vag-com ???

Opublikowano

juz wiem ze regulator kąta wtrysku jest dobry bo by wywaliło błąd na vagu czyli szukać przyczyna w rozrządzie i u mnie akurat nie mam pogubionych klinów od kół zębatych ani na pompie ani na wałku

Opublikowano

Nic Ci nie zaszkodzi przeczyscic n18

Nie wiem czy by wywalalo blad.

W tym temacie masz podane jak sprawdzic n18.

Klin na walku inaczej pokazuje.

Kat reguluje pompa za pomoca n18 wiec szukaj przyczyny w n a potem w pompie.

Opublikowano

2 miesiące temu jak ustawiłem ten konta wtrysku na około 80 jednostek to w ten czas uszczelniałem cała pompę przy okazji oczywiście bo wymieniałem tłokorozdzielacz na 11 mm i wtedy każdy element pompy był wyczyszczony pierw benzyna ekstrakcyjna i potem ropa,tak ze chyba będzie coś z rozrządem

u mnie koło pasowe nie ma żadnych bić w przeciwieństwie do tego co jest na filmiku
Opublikowano

Tak jak mówiłem juz wałek wyrobiony ma mega wahania we wskazaniu a u Ciebie tak nie ma wiec wałek zostawmy.

A jak było przed zmiana pompy???

Proponuje podmiankę n18 na początek.

Opublikowano

przed zmiana dokładnie tłokorozdzielacza było tak samo ustawiłem kat wtrysku przedział (49-53) i jakiś czas temu po ustawieniu nie powiem dokładnie ile wtedy minęło, ale na oko 3 miesiące i spadł do 12-15 kresek, i czy to jest normalnie ze kat wtrysku skacze np od 49-do 53???. I zawór początku wtrysku N108 gdyby był wlniety to by przecież pokazało błąd na vagu

Opublikowano

Nie koniecznie pokaże bład na vag.

Ktos tu miał problem z tym ze zaworem i okazało sie ze błedów nie było a zawór był zarąbany,przez co auto nie paliło tak jak należy.

Kąt powinien sie wahać w tych granicach,jak jest skopany klin to waha sie np 30-250.

W temacie co Ci podąłem jest opisane chyba jak sprawdzic n18 jak nie ma to poszukaj w sieci,zacznij od prostych spraw.

Czyli nie jest to wina rozrządu ani pompy lecz osprzetu skoro przed wymianą było tak samo.

Opublikowano

Sorki ale muszę cie poprawić bo Ty cały czas piszesz o zaworze n18 ten który steruje EGRem.A zawór który steruje początkiem wtrysku nazywa sie N108 ale mniejsza o to ,wiadomo o co chodzi ,czyli zacząć od sprawdzenia zaworu N108

Opublikowano

Ta mowa o tym zaworze,w ogole to po co Ci egr wypierdziel go z samochodu :wink:

Opublikowano

EGR dawno zaślepiony dobra dzięki za zainteresowanie postem,zrobię tak ze pojeżdżę chwile i zobaczę czy dalej zniża mi ta wartość kata wtrysku wtedy bede kombinował z tym N108

Opublikowano (edytowane)

Kolego, przerobiłem temat rozjeżdzającego się kąta wtrysku. Na statyczny kąt wtrysku wpływa ustawienie pompy na fasolkach, poprawne ustawienie rozrządu, dobry klin na wale głównym. Na dynamiczny kąt wtrysku wpływa sygnał z:
wtrysku sterującego G80
czujnika wału G28
i czujnika temperatury G62
Sygnały z tych 3 elementów pomiarowych idą do ECU (J248) tam są przetwarzane. Z Ecu idzie sygnał do zaworu kąta wyprzedzenia wtrysku N108 i tam zawór ten steruje odpowiednio pracą pompy.

W moim przypadku nie było żadnych błędów, wszystko było ustawione jak w zegarku, a silnik miał naloty klekotania (rozjeżdzania się kąta) i klekotał jak Transit z 1989 roku (wartości kąta na vagu od 50 do 255+). Wymieniłem wszystko co ma związek z kątem wtrysku statycznego i dynamicznego! Nawent pompe wtryskową sprawdziłem i uszczelniłem w serwisie boscha i dalej nic. Okazało się że sterownik ECU był uszkodzony. Gdy odłączyłem wtrysk G80 i wymusiłem tryb awaryjny, silnik pracował cicho a wartość kąta wynosiła w całym zakresie 038 (no ale brakowało mocy). Pompa i N108 była w stanie wykonać parametry trybu awaryjnego, wiec była sprawna. Jak podlączałem wtrysk G80 i usunąłem przyczynę trybu awaryjnego, ECU miał wszystkie potrzebne dane tylko ze liczył jak chciał i stąd klekotał. Jak pomogłem to fajnie jak nie to też.

Edytowane przez keepper45
Opublikowano

bardzo C i dziękuje za odpowiedz tylko u mnie trochę sytuacja wygląda inaczej,ponieważ u mnie kąt wtrysku jest stabilny nie skacze od (50-255+) tylko z czasem używania auta,kąt powoli się obniża i podam mój przykład 2 miesiące temu ustawiłem na około 80 jednostek a ostatnio patrze było 51-53 wiedz przyczyna musi leżeć gdzie indziej

Opublikowano

Witam koledzy Audi a4 b6 2.5 tdi 2004 rok bdg wtryski po regeneracji moze z miesiac temu pompa po regeneracji tydzień temu przyszła auto od mechanika odebrałem w czwartek w tamtym tyg. Dzisiaj byłem u niego bo coś mi nie grało podpina kompa i patrzymy a tu kat wtrysku sie przestawił. Gdzie szukać przyczyny i dlaczego tak mogło sie stac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...