Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odpalanie w niskiej temperaturze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Powiedzcie mi czy w naszym silniku też powinno się w niskiej temperaturze rozgrzewac pierw świece a potem dopiero odpalić?

Ostatnio jak było - 12° C to odpalal mi trochę (akumulator miałem na 10%) więc pewnie też jest do wymiany bo, 20 do 50 ładuje się szybko a z 10 do 20 bardzo długo. I bardzo szybko spada do tych 20 znowu.

Jaka jest procedura,takiego grzania świec?

Opublikowano

Przeczytaj instrukcje obslugi to nie boli, swiece przestaja grzac jak pyknie przekaznik, slychac w kabinie

Opublikowano

W instrukcji jest napisane, że wszystko dzieje się oczywiście automatycznie, więc ja się pytam czy można samochód do tego przygotować jakoś dodatkowo.

Bo dziwne jest, że jak raz odpalę rano to się "trochę" męczy a potem za 2h odpalę znowu, to uruchamia się od razu.

Stąd moje pytanie, czy jest jakaś dodatkowa procedura w manualu jak było to w przypadku przekręcania kluczyka do połowy a potem dopiero zapalenie silnika.

Opublikowano

Z tego co wiem to świece grzeją nawet po odpaleniu auta przez jakis czas, ale dokładnie ile czasu to nie wiem.

Opublikowano

Włącz sam zapłon (bez wciskania sprzęgła) i po paru sekundach sekundach odpalaj, powinen szybciej zaskakiwać.

Opublikowano

Włącz sam zapłon (bez wciskania sprzęgła) i po paru sekundach sekundach odpalaj, powinen szybciej zaskakiwać.

Nie wyskakuje Ci wtedy kluczyk? :D

Opublikowano

Nie wiem, jeżdzę B6 ale każdego diesla "bezkluczykowego" tak palę jak nie jadę prywatnym autem, bo faktycznie ufając elektronice palą ciężej.

Opublikowano

Ja u siebie obserwujac jak dlugo grzeje swiece to wychodzi ze przy ostatnich mrozach przed odpalaniem grzaly ~2,5s a potem troche dogrzewaly.

Opublikowano

Ale gdzie to jest widoczne? :D

Opublikowano

Ja u siebie poprostu wciskam sprzęgło, wkładam i naciskam kluczyk i sięgam po pas bezpieczeństwa, w tym czasie auto się odpala czyli jakieś 3 sekundy. Bez trzymania kluczyka oczywiście.

Opublikowano

Ale gdzie to jest widoczne? :D

Potrzebujesz VCDSa i popatrzec w bloki pomiarowe.

Opublikowano

A myślałem, że widać to na desce, w jakiej sekcji, może są do wymiany, będę w stanie to z pomiaru wyczaić?

Opublikowano

A myślałem, że widać to na desce, w jakiej sekcji, może są do wymiany, będę w stanie to z pomiaru wyczaić?

Nie zrozumialem wogole o co Ci chodzi.

Opublikowano

Ja po prostu w duże mrozy podgrzewam świece 2 albo i 3 razy zanim uruchomię silnik. Po prostu wkładam kluczyk do końca tak jakbym chciał odpalić ale nie wciskam sprzęgła i tym samym nie odpalam silnika, Jak kontrolka grzania świec zgaśnie to jeszcze raz wyłączam zapłon i znów bez sprzęgła kluczyk do końca i jak już kontrolka świec zgaśnie to wtedy sprzęgło i jeszcze raz wciskam kluczyk i silnik zapala jak latem a aku też mam już kiepski :)

Opublikowano

Gdzie na desce masz ikonę grzanie świec?

Opublikowano (edytowane)

Na obrotomierzu mniej więcej na wysokości 2.000 rpm :) U mnie świece grzeją dość szybko, nawet w duże mrozy szybko gaśnie kontrolka.

Edytowane przez diesel_power
Opublikowano

Gdzie na desce masz ikonę grzanie świec?

Zółta spiralka - zawsze się pojawia chodźby na chwilkę

Opublikowano

U mnie tylko mignie czasami jak jest bardzo zimno, fakt!

Opublikowano

U mnie tylko mignie czasami jak jest bardzo zimno, fakt!

im zimniej tym dłużej świeci

Opublikowano

im zimniej tym dłużej świeci

Zależy też od stanu samych świec, u mnie nawet po 8-9 godzinnym postoju na mrozie ok. -18C kontrolka świeci dosłownie sekundę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...