paplanski Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 Witam Wymienilem dzisiaj świece w swojej 1.8T stare z jakiego powodu byly czarne zakopcone. Po wymianie podjechalem na stacje shella zatankowalem gaz do pełna (niestetyt nie zbil zawór wiec weszła prawie cała pojemnośc butli) wyjechalem ze stacji i w drodze do domu zatrzymałem sie na jeszcze raz by dopompowac opony. Po odpaleniu auta przejechalem jakieś 100 metrów i nagle silnik zaczął ostro sie dlawić i przerywac, katem oka zauważyłem ze auto nie przełaczyło sie jeszcze na gaz (troche dziwne) zerknąłem w lusterko i zobaczylem chmure bialego dymu niestety nie wiecz czy to byla para wodna czy spaliny. Samochód zaczął przerywać kaszlać i tracić moc a w kabinie poczulem bardzo nieprzyjemny zapach ( zgnile jajka) co wskazuje pewnie na katalizator. Po wyłaczeniu silnika i ponownym uruchomieniu autko pracowalo bez zarzutu jak by nigdy nic olej, temp silnika wszystko w normie brak kopcenia, pelne przyspieszenie.... Mam pytanie co moglo byc przyczyna takiego zachowania sie samochodu i jeżeli jest to problem z katalizatorem i jest on zapchany czy następnym razem gdy coś takiego mi sie przydarzy może poważnie uszkodzic silnik? Za miesiąc wracam na świeta do domu, 3000 km w jedna strone samochód w pełni załadowany plus 3 osoby i nie chciał bym spędzić wigili gdzieś na autostradzie, siedząc w zimnym samochodzie... Czy komus przydarzyl sie podobny problem, może kto,świe jak go rozwiązac? Ps. Musze dodac że przez ostatnie 3 mieisace dojeżdzałem do pracy 4 km w jedną strone samochod był ciągle niedogrzany a przebieg pojzadu to 256 tyś km.
paplanski Opublikowano 18 Listopada 2008 Autor Opublikowano 18 Listopada 2008 Hmm.. Dzisiaj rano po gwałtownym dodaniu gazu na zimnym silniku auto nie chce sie wkrecac na obroty i sie dusi chodzi jak by na 3 gary silnik sie nagrzeje i jest wszystko ok....
ozi_wells Opublikowano 18 Listopada 2008 Opublikowano 18 Listopada 2008 jak masz mozliwość to sprawdz najpierw vagiem. jakie kupiłes swiece, moze spróbuj je zamienic spowrotem na te stare jezeli wmiare było na nich ok i zobaczysz czy jest to samo. przynajmniej jedno wykluczysz. katalizator tez moze byc. jaki masz przebieg bo w kwestii kata jest to wazne.
paplanski Opublikowano 18 Listopada 2008 Autor Opublikowano 18 Listopada 2008 Swiece kupiłem takie NGK PFR6Q podobno sa odpowiednie do mojego auta wczesniej przez 3 lata mialem bosha mam 256 tys przejechane. zastanawia mnie katalizator jak padnie to juz nie mozna wogóle jeżdzić? Niestety jestem w szkocji i dostęp do Vaga mam ograniczony przegladam obecnie ebay żeby sobie kupić ale czesc podobno nie współpracuje z Windows Vista a ja mam taki system operacyjny. Jutro zmienie świece zobaczymy co sie bedzie działo a Vaga i tak musze kupic bo insekcje trzeba skasowac.
ozi_wells Opublikowano 18 Listopada 2008 Opublikowano 18 Listopada 2008 z tego co wiem inspekcji nie trzeba kasowac vagiem da sie normalnie przyciskami na desce. poszukaj w faq tam to jest na 100% sam robiłem . co do kata to przy takim przebiegu zeczywiscie moze juz byc z nim krucho mozliwe ze trzeba bedzie go wybebeszyć, ew. wymienic. to drugie nie jest tanie.
paplanski Opublikowano 18 Listopada 2008 Autor Opublikowano 18 Listopada 2008 Z tego co wiem w modelu wyprodukowanym w 1995 roku inspekcje kasuje sie tylko Vagiem. Co do katalizatora znalazlem używany z auta o przebiegu 140 tys km ( pewne) jest jeszcze inna alternatywa specjalna rurka która sie wklada zamiast katalizatora ale jest dośc droga niestety. Jeżeli bedzie to problem z katem to myslisz że po podłaczeniu Vaga bedzie jakis bład żeby było można na 100% byc pewnym że to własnie katalizator jest zapchany?
Yelo Opublikowano 18 Listopada 2008 Opublikowano 18 Listopada 2008 http://www.a4-klub.pl/smf/b5_aeb_alternatywa_dla_katalizatora-t30223.0.html
ozi_wells Opublikowano 18 Listopada 2008 Opublikowano 18 Listopada 2008 z tego co wiem to na vagu typowy błąd kata nie wyskoczy, ale po innych błędach mozna to wywnioskowac. jak miałbym kupowac uzywanego kata to wolałbym zrobić rurke
czaki22 Opublikowano 18 Listopada 2008 Opublikowano 18 Listopada 2008 ale po co to gdybanie,? VAG zobacz co sie dzialo moze lambda ma przerwe i to by duzo wyjasniało z zachowania z tego co pisałeś, po zatym bez urazy dla srodowiska klubowego ale sporo diagnoz i sposobów napraw woła o pomste do nieba, wielu juz sie o tym przekonało, a wielu juz za glupoty zapłaciło, wiec najpierw Vag !
paplanski Opublikowano 19 Listopada 2008 Autor Opublikowano 19 Listopada 2008 Czy cos takiego da rade? http://cgi.ebay.co.uk/USB-OBD2-OBD-II-Diagnostic-409-1-KKL-VAG-COM-Cable-Gift_W0QQitemZ280286779372QQcmdZViewItemQQptZUK_Diagnostic_Tools_Equipment?hash=item280286779372&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1432%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318 [br]Dopisany: 18 Listopad 2008, 20:31_________________________________________________Zmieniłem dzisiaj świece na stare jednak te które były założone i przejechałem na nich z 15 km były całe czarne zakopcone auto przy gwałtownym dodoaniu gazu dusi sie i przerywa jednak jak silnik osiagnie 90 stopni jest to prawie nieodczuwalne. Zamówiłem vaga powinienem miec go za kilka dni a wtedy bede cos dokladniej wiedział narazie jednak stawiam na przepływokę albo czujnik zasysanego powietrza... A wasze zdanie?
domjenick Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 ...a moze przewody od swiec,moze cewka...
paplanski Opublikowano 19 Listopada 2008 Autor Opublikowano 19 Listopada 2008 Własnie sie też nad tym zastanawiałem ale jezeli by to byla cewka to silnik nie ważne czy cieply czy zimny zacchowywał by sie tak samo a umnie na ciepłym wszystko jest w miare dobrze... Czy pod podłaczeniu Vaga bedzie sie mozna dowiedzieć czy to cewka i jeżeli tak to która?
ozi_wells Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 vag wykaze ci czy to cewka i to na którym cylindrze.
domjenick Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 wszystko jest w miare dobrze... ...w miare dobrze-czyli nie do konca OK...
ozi_wells Opublikowano 20 Listopada 2008 Opublikowano 20 Listopada 2008 wszystko jest w miarę dobrze......w miarę dobrze-czyli nie do końca OK... a na przykład cewce może sie trochę poprawić jak sie rozgrzeje zwłaszcza ze ostatnio różnice temperatur są spore
paplanski Opublikowano 21 Listopada 2008 Autor Opublikowano 21 Listopada 2008 Więc podłaczyłem dzisiaj Vaga błedy silnikowe to: 17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki przekroczona wartość adaptacji - dodawanie - BŁĄD SPORADYCZNY Niestety nie mogłem sie połaczyc z elektryka sinika ( jutro posiedze nad tym) . Zastanawia mnie jeszcze jeden parametr jak podgladam silnik w czasie pracy to tempertura powietrza zasysanego na zimnym silniku jest 7 stopni a temperatura otoczenia 0,5 stopnia jak nagrzeje sie silnik to ta temp. wzrasta do 25 stopni z kąd takie wartości? Czy na podstawie tych bledów można cos wiecej powiedziec przyczynach dziwnego zachowania silnika?
artur1983 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 witam odnośnie cewek zapłonowych nie zawsze Vag pokarze że jest uszkodzona gdy będzie spalona tak ale jak dostanie przebicia vag tego nie wykarze sam już to przerabiałem można sprawdzić cewkę jeszcze miernikiem w "Audi A4 sam naprawiam" ale też nie do końca można np: przebicie na przewodzie tego sie nie da sprawdzić miernikiem ,vagiem
domjenick Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 wiec jak mozna sprawdzic cewke skutecznie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się