Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AEB olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Po zakupie swojego pierwszego autka zrobiłem od razu wymianę rozrządu i oleju od wymiany (24.09.2015) do dziś zrobiłem 7 tyś. kilometrów przy 5.5 tyś. zauważyłem ubyło mi oleju na minimum stanu więc dolałem teraz moje pytanie bo naczytałem się na internecie i jak zwykle namieszało mi się w głowie jedni piszą tak jedni tak.

Czy taki ubytek 1 litr na 5 tyś to dużo czy nie dodam że jeździłem dosyć agresywnie ale zawsze dopiero na ciepłym silniku.

Olej na jaki jest zalany to Valvoline Maxlife 10W40 na takim jeździł wcześniej i taki jest zalany teraz.

Dodam że mam mały wyciek mechanik coś mówił że to uszczelniacz skrzyni nie leje się bardzo tak więc na razie zostało bez wymiany.

Opublikowano

Litr na 1000 to jest problem.

A 200ml na 1000km to nie jest coś strasznego. Czego można oczekiwać od 20 letniego auta.

Opublikowano

Litr na 1000 to jest problem.

A 200ml na 1000km to nie jest coś strasznego. Czego można oczekiwać od 20 letniego auta.

Znaczy mi nie przeszkadza to tylko się pytam czy to nie jest oznaką czegoś gorszego jeżeli nie to nie mam się czym martwić.

Dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

Turbo żyje, turbo pije ;)

Sprawdzaj dolewaj i jeździj, wszystko w normie jeszcze :thumbup1:

Znajomego B8 2.0 TFSI łyka 3x tyle

Opublikowano

Witam.

Po zakupie swojego pierwszego autka zrobiłem od razu wymianę rozrządu i oleju od wymiany (24.09.2015) do dziś zrobiłem 7 tyś. kilometrów przy 5.5 tyś. zauważyłem ubyło mi oleju na minimum stanu więc dolałem teraz moje pytanie bo naczytałem się na internecie i jak zwykle namieszało mi się w głowie jedni piszą tak jedni tak.

Czy taki ubytek 1 litr na 5 tyś to dużo czy nie dodam że jeździłem dosyć agresywnie ale zawsze dopiero na ciepłym silniku.

Olej na jaki jest zalany to Valvoline Maxlife 10W40 na takim jeździł wcześniej i taki jest zalany teraz.

Dodam że mam mały wyciek mechanik coś mówił że to uszczelniacz skrzyni nie leje się bardzo tak więc na razie zostało bez wymiany.

zmień przede wszystkim olej na pełny syntetyk , bo inaczej będziesz musiał za niedlugo wymienić turbo

Opublikowano

Zacznij od uszczelnienia motorowni a potem zmień oliwę na 5w40. Tylko nie Castrol.

Opublikowano

tylko i wylacznie pelen syntetyk...ja leje elfa ale czasami dolewam gm-a

Opublikowano

tylko i wylacznie pelen syntetyk...ja leje elfa ale czasami dolewam gm-a

Tak mieszać dwa inne to średnio bym powiedział

Opublikowano

Nie mieszać tylko dojeździć do wymiany , zrobić płukankę i zalać np. tym ⤵⤵⤵

83db20e9390c.jpg

Opublikowano

Można też Motul . Wybór należy wiadomo do kogo. Ma być 5w40 i nie Szajstrol☺☺☺☺

Opublikowano

A co byś powiedział o 5w50. Miałby większą gęstość po rrozgrzaniu niż 5w40

Opublikowano

Czemu nie castrol?ja mam 2.0 alt i mi bierze 200ml na 1.5tys.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A co byś powiedział o 5w50. Miałby większą gęstość po rrozgrzaniu niż 5w40

Ty sie martw co sie dzieje przy zimnym rozruchu a nie po rozgrzaniu.

Czemu nie castrol?ja mam 2.0 alt i mi bierze 200ml na 1.5tys.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

To jestes jednym z niewielu szczesliwcow ktorym ALT w ogole nie pali oleju.

Opublikowano

A czemu nirmalnie pali wiecej?mam 2.0 od paru tygodni.predzej 6lat mialem 1.9tdi

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

A co byś powiedział o 5w50. Miałby większą gęstość po rrozgrzaniu niż 5w40

Ty sie martw co sie dzieje przy zimnym rozruchu a nie po rozgrzaniu.

No dobrze, z tym że jesli zalejemy zamiast 5w50, 10w40 to sprawimy jedynie że przy niskiej temp lepkość będzie większa przez co silnik przy odpaleniu bd bardziej doszczelniony a w temperaturze pracy zupełnie odwrotnie. Dlatego zasugerowałem zmianę na 5w50 który lepkość przy odpaleniu posiada mniejszą od 10w40 przez co łatwiej i lżej bd mu odpalić na mrozach ale za to lepiej doszczelni silnik w normalnej temperaturze pracy. Takie moje zdanie.

Opublikowano

Z tym ze 5W50 nie ma normy 502.00/505.00

I dlatdgo lejemy fullsyntetyka 5w40

Opublikowano (edytowane)

Panowie czym to jest spowodowane że np u mnie na oleju 5w40 słychać z rana (od -8 ) stuki z silnika tak jakby hydraulika?? Oleju nie ubywa a jakieś 5 tyś km był zmieniany

Edytowane przez rafal9119
Opublikowano

Co masz za oliwe ?

Opublikowano

Poprzedni właściciel zalał elfa 5w40 i tak zostawilem .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...