Zivia Opublikowano 13 Stycznia 2016 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Witam. Po zakupie swojego pierwszego autka zrobiłem od razu wymianę rozrządu i oleju od wymiany (24.09.2015) do dziś zrobiłem 7 tyś. kilometrów przy 5.5 tyś. zauważyłem ubyło mi oleju na minimum stanu więc dolałem teraz moje pytanie bo naczytałem się na internecie i jak zwykle namieszało mi się w głowie jedni piszą tak jedni tak. Czy taki ubytek 1 litr na 5 tyś to dużo czy nie dodam że jeździłem dosyć agresywnie ale zawsze dopiero na ciepłym silniku. Olej na jaki jest zalany to Valvoline Maxlife 10W40 na takim jeździł wcześniej i taki jest zalany teraz. Dodam że mam mały wyciek mechanik coś mówił że to uszczelniacz skrzyni nie leje się bardzo tak więc na razie zostało bez wymiany.
Mateuszek1001 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Litr na 1000 to jest problem. A 200ml na 1000km to nie jest coś strasznego. Czego można oczekiwać od 20 letniego auta.
Zivia Opublikowano 13 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2016 Litr na 1000 to jest problem. A 200ml na 1000km to nie jest coś strasznego. Czego można oczekiwać od 20 letniego auta. Znaczy mi nie przeszkadza to tylko się pytam czy to nie jest oznaką czegoś gorszego jeżeli nie to nie mam się czym martwić. Dzięki za odpowiedź.
Pij1973 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Turbo żyje, turbo pije Sprawdzaj dolewaj i jeździj, wszystko w normie jeszcze Znajomego B8 2.0 TFSI łyka 3x tyle
hosearkadio Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Witam. Po zakupie swojego pierwszego autka zrobiłem od razu wymianę rozrządu i oleju od wymiany (24.09.2015) do dziś zrobiłem 7 tyś. kilometrów przy 5.5 tyś. zauważyłem ubyło mi oleju na minimum stanu więc dolałem teraz moje pytanie bo naczytałem się na internecie i jak zwykle namieszało mi się w głowie jedni piszą tak jedni tak. Czy taki ubytek 1 litr na 5 tyś to dużo czy nie dodam że jeździłem dosyć agresywnie ale zawsze dopiero na ciepłym silniku. Olej na jaki jest zalany to Valvoline Maxlife 10W40 na takim jeździł wcześniej i taki jest zalany teraz. Dodam że mam mały wyciek mechanik coś mówił że to uszczelniacz skrzyni nie leje się bardzo tak więc na razie zostało bez wymiany. zmień przede wszystkim olej na pełny syntetyk , bo inaczej będziesz musiał za niedlugo wymienić turbo
jacek70 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Zacznij od uszczelnienia motorowni a potem zmień oliwę na 5w40. Tylko nie Castrol.
zwalowy Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 tylko i wylacznie pelen syntetyk...ja leje elfa ale czasami dolewam gm-a
Mateuszek1001 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 tylko i wylacznie pelen syntetyk...ja leje elfa ale czasami dolewam gm-a Tak mieszać dwa inne to średnio bym powiedział
jacek70 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Nie mieszać tylko dojeździć do wymiany , zrobić płukankę i zalać np. tym ⤵⤵⤵
Mateuszek1001 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Można też Valvo, jest tańsze a też niezłe.
jacek70 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Można też Motul . Wybór należy wiadomo do kogo. Ma być 5w40 i nie Szajstrol☺☺☺☺
Mateuszek1001 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 A co byś powiedział o 5w50. Miałby większą gęstość po rrozgrzaniu niż 5w40
KlaudiaK Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Czemu nie castrol?ja mam 2.0 alt i mi bierze 200ml na 1.5tys. Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Dev Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 A co byś powiedział o 5w50. Miałby większą gęstość po rrozgrzaniu niż 5w40 Ty sie martw co sie dzieje przy zimnym rozruchu a nie po rozgrzaniu. Czemu nie castrol?ja mam 2.0 alt i mi bierze 200ml na 1.5tys. Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka To jestes jednym z niewielu szczesliwcow ktorym ALT w ogole nie pali oleju.
KlaudiaK Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 A czemu nirmalnie pali wiecej?mam 2.0 od paru tygodni.predzej 6lat mialem 1.9tdi Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Mateuszek1001 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 A co byś powiedział o 5w50. Miałby większą gęstość po rrozgrzaniu niż 5w40 Ty sie martw co sie dzieje przy zimnym rozruchu a nie po rozgrzaniu. No dobrze, z tym że jesli zalejemy zamiast 5w50, 10w40 to sprawimy jedynie że przy niskiej temp lepkość będzie większa przez co silnik przy odpaleniu bd bardziej doszczelniony a w temperaturze pracy zupełnie odwrotnie. Dlatego zasugerowałem zmianę na 5w50 który lepkość przy odpaleniu posiada mniejszą od 10w40 przez co łatwiej i lżej bd mu odpalić na mrozach ale za to lepiej doszczelni silnik w normalnej temperaturze pracy. Takie moje zdanie.
Dev Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Z tym ze 5W50 nie ma normy 502.00/505.00 I dlatdgo lejemy fullsyntetyka 5w40
rafal9119 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 (edytowane) Panowie czym to jest spowodowane że np u mnie na oleju 5w40 słychać z rana (od -8 ) stuki z silnika tak jakby hydraulika?? Oleju nie ubywa a jakieś 5 tyś km był zmieniany Edytowane 17 Stycznia 2016 przez rafal9119
rafal9119 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Poprzedni właściciel zalał elfa 5w40 i tak zostawilem .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się